دیجیتال مارکتینگ از سیر تا پیاز
دیجیتال مارکتینگ از سیر تا پیاز
دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که در جهت تبلیغ و بازاریابی محصول و یا خدماتی با استفاده از رسانه های دیجیتالی انجام شود.
در دنیای امروزی دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی به اینترنت وابسته است و در واقع مجموعه فعالیت هایی که به منظور بازاریابی و تبلیغ محصول و خدمات و یا بررسی رفتار مشتری انجام می شود در بستر اینترنت صورت می گیرد.
در این مقاله فهرستی از بهترین مطالب آموزشی در مورد دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن و همچنین مزیت های آن جمع آوری شده است. پس اگر دوست دارید با بازاریابی دیجیتالی به طور کامل آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه من باشید.
آشنایی با مهمترین لغات کاربردی در دیجیتال مارکتینگ
در دنیای امروز دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing آنچنان با زندگی روزمره ما عجین شده است که به هر سو بنگریم اثری از آن را مشاهده خواهیم کرد. در دنیای امروز دیجیتال مارکتینگ دیگر تنها منحصر به برندها و کمپانیهای بزرگ نیست، بلکه کسب و کارهای کوچک و نوپا و به خصوص استارتاپها نیز برای معرفی برند و خدمات خود به این نوع مارکتینگ روی آوردهاند. با توجه به مرز باریکی که امروزه میان دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing و زندگی روزمره ما وجود دارد، بهتر است با اصطلاحات و عبارات تخصصی آن آشنا شویم تا هر چه بیشتر و بهتر این روش تبلیغات را درک کنیم. به همین دلیل در ادامه به معرفی لغات و اصطلاحاتی پرداخته ایم که تا حد زیادی نیاز شما به آشنایی با کلید واژههای اصلی دیجیتال مارکتینگ را برطرف میسازند. دیجیتال مارکتینگ: فرهنگ لغت دیجیتال مارکتینگ ویژه دیجیتال مارکترها – Affiliate Marketing: یک روش بازاریابی است که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که از طریق این برنامه، بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع دادهاند، پاداش میدهد. A/B Testing: روشی برای مقایسهی دو تبلیغ به صورت همزمان است تا دریابیم کدام تبلیغ عملکرد بهتری دارد. در این تست فقط روی یک المان تمرکز میکنیم….
نکات کلیدی راجع به برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ
یکی از حوزه هایی که مارکترها به آموزش و مشاوره در آن نیاز دارند، فرآیند تهیه و رشد یک برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ است. هدف این مطلب ارائه یک ساختار امتحان شده و قابل اطمینان جهت انجام این کار برای افرادی است که وظیفه تهیه یک برنامه منسجم را بر عهده دارند. چیزی که اغلب در تعاملات خود با شرکت ها می بینیم این است که برنامه مستندی که بتوانند به آن اشاره کنند و بگویند “این برنامه دیجیتال مارکتینگ ما است ” ندارند. غرض از برنامه مارکتینگ برای هر سازمانی این است که شما را در فرآیند تحقیق و بیان روشن اهداف برنامه های دیجیتال تان، در کنار هدف گیری دقیق شخصیت های دیجیتال و انتخاب روشمند کانال ها و روش استفاده از آن ها، باقدرت هر چه تمام تر هدایت کند. مهم ترین ابعاد یک برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ: اما مهم ترین ابعاد یک برنامه کمپین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟ ما صدها جنبه را موردبررسی قراردادیم و مؤثرترین آن ها را انتخاب کردیم که در ادامه مشاهده می کنید…
وظایف اصلی و مهارت های مورد نیاز مدیران بازاریابی موفق
مدیر بازاریابی (Marketing Manager) یا مدیر مارکتینگ کسی است که امور بازاریابی یک کسب و کار یا محصول را مدیریت می کند. ممکن است یک مدیر بازاریابی مسئول چندین کالا و خدمات باشد یا صرفا مسئول یک محصول باشد. یک مدیر بازاریابی باید روحیه ای اجتماعی، دوستانه و با روابط عمومی بالا و انعطاف پذیر داشته باشد. علاوه بر این موارد مدیر بازاریابی باید کاملا متمرکز باشد، به جزئیات توجه کند و در مورد اختصاص بودجه و محدودیت های زمانی هوشیارانه عمل کند. مدیر بازاریابی چه کار می کند؟ این اشخاص خلاق، مسئول تصورات برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده ی کارفرمایان شان هستند. موارد برنامه ریزی شده شامل تبلیغات ویدئویی، درگیری های مربوط به صحبت های روابط عمومی، تحسین و افتخارات و بررسی ادبیات کپی رایتر و … مربوط به شرکت است. موارد برنامه ریزی نشده در شرایط مختلفی رخ می دهد، به عنوان مثال زمانی که نماینده ی شرکت در مقابل اذهان عمومی اشتباهی مرتکب می شود، وظیفه مدیر بازاریابی است که به سرعت شرایط را کنترل کند و جلوی خسارت را بگیرد، یا زمانی که شرکت از طریق نیروهای خارجی، مانند فردی که پس از خروج از سازمان قصد خرابکاری دارد، مورد حمله قرار گرفته است، و یا زمانی که ایرادات محصول تا زمانی که وارد چرخه مصرف شود، مشخص نشده باشد…
۴ اصل مهم در بازاریابی دیجیتالی گردشگری در سال ۲۰۱۸
به باور کارشناسان، گردشگری نیز مانند سایر حوزههای اقتصادی برای توفیق در درآمدزایی و جذب گردشگر بهعنوان مخاطبان اصلی این صنعت، به بازاریابی نیاز دارد. با رشد چشمگیر و فراگیر شدن تلفنهای همراه هوشمند، اینترنت و شبکههای اجتماعی در دهه اخیر، بنگاههای گردشگری نیز برای بازاریابی محصولاتشان، خود را با این ابزارهای روز تطبیق داده و بازاریابی دیجیتال به یکی از مهمترین رویکردهای بازاریابی در دنیای امروز بدل شده است. بازاریابی دیجیتال بهخصوص در حوزه گردشگری اهمیتی دوچندان پیدا میکند، چراکه عموم مشتریان بنگاههای گردشگری، در واقع گردشگرانی هستند که هزاران کیلومتر با مقاصد خود فاصله دارند و بنابراین، بخش قابلتوجهی از اقداماتی که برای جذب این گردشگران صورت میگیرد بهصورت ارتباط از راه دور و عموما در بستر اینترنت رخ میدهد. اهمیت قائل شدن برای بازاریابی دیجیتال امری است که به وضوح در کشورهای پیشرو جهان در صنعت گردشگری مشاهده میشود و بخش دولتی و خصوصی این کشورها علاوه بر توسعه فیزیکی زیرساختهای توریستی خود، هرگز از جذب گردشگر از این رهگذر غافل نشدهاند و همواره خود را با واقعیتهای بازاریابی روز هماهنگ کردهاند؛ واقعیتهایی که با سرعت سرسامآور رشد فناوری دائما تغییر چهره میدهند و از این رو آگاهی از سلیقه روز مخاطبان در کنار پویایی و انعطاف در شیوههای تبلیغاتی، از پیششرطهای توفیق بنگاههای گردشگری است…
۵ دلیل برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتالی
تا به حال امکان این وجود نداشته است که برندها هوش مصنوعی را جایگزین تکنولوژی تبلیغاتی کنونی خود کنند. اما بیشتر آنها از راهحلهای هوش مصنوعی در بازاریابی برای انجام وظایف منحصر به فردی مانند پیشنهادات، تبلیغات هدفمند، اعمالی که مبتنی بر درخواست مشتری هستند و … استفاده میکنند. امروزه با موجی از کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی مواجه هستیم. که این به معنای اجرای خودکار مراحل روند بازاریابی به صورت منسجم است. از این رو استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی برای برند ها به منزله کنترل و اعتماد به تکنولوژی برای انجام کارهایی که قبلا دستی انجام میشدند در مقیاسی بزرگتر و در محیطی آرامتر است. اما پیش از این که کنترل کارها را به هوش مصنوعی بسپاریم، لازم است بدانیم که هوش مصنوعی در بازاریابی چگونه عمل میکند. از این رو به بررسی این موضوع در ۵ گام میپردازیم که چگونگی سیر تکامل الگوریتمهای هوش مصنوعی و به دنبال آن اجرای برنامههای بازاریابی دیجیتال را نشان میدهد. ۱) درک دلیل استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی: استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی “خودمختار” فرق چندانی با کاربرد هوش مصنوعی برای یک خودروی خودران و بدون راننده ندارد. هوش مصنوعی استفاده شده در خودرو، باید قدرت تشخیص فاصله با ماشینهای دیگر را داشته باشد. تشخیص دهد که چگونه در موقعیت صحیح بپیچد…
آشنایی با ۱۰ استراتژی برتر در بازاریابی اینترنتی
از آنجایی که بازاریابی دیجیتالی بیش از پیش به یکی از ضرورت های کسب و کارها تبدیل شده است، عدم آگاهی از آن، واقعا به فرصت های موفقیت شما لطمه وارد می کند.اگر در جستجوی راهی برای بهبود تلاش های بازاریابی دیجیتال خود هستید، در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی انجام شده را به شما معرفی می کنیم که می توانند افراد بیشتری را به وبسایت شما جذب کنند، به شما امکان ارتباط با مشتریان جدید یا برگشتی را می دهند و اینکه می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال مخصوص کسب وکار خود را خلق کنید که متناسب با استراتژی بازاریابی شرکتتان باشد. در ادامه این ۱۰ استراتژی برتر را مرور می کنیم. استراتژی اول : از یک طراحی درست برای وبسایت خود استفاده کنید: معمولا به طراحی وب به عنوان یک تاکتیک بازاریابی فکر نمی کنیم، درحالیکه این عامل می تواند میزان توجه و نیز زمانی که یک کاربر در صفحه ما می گذراند را تحت تاثیر قرار دهد. وبسایت شما در اصل مرکز تمامی تلاش های بازاریابی دیجیتال شما می باشد، بنابراین اگر صفحه شما تمیز و مرتب، آسان برای خواندن و جالب نباشد – مهم نیست که چقدر زمان صرف توسعه استراتژی خود کرده باشید – به سمت از دست دادن مشتریان خود می روید. وبسایتی ایجاد کنید که به روز باشد، جلب توجه کند و بیش از تمام اینها، کاملا دوستانه باشد…
نکات مهم درباره بازاریابی دیجیتالی از طریق سئو
همینطور که گوگل مدلهای بازریابی جدید را در سرتاسر دنیا بهوجود میآورد، کمپانیها نیز هزینههای بیشتری در بخش بازاریابی شبکهای صرف میکنند. اگر قصد سرمایه گذاری در بخش بهینه سازی وبسایت (SEO) را دارید، احتمالا تشخیص اینکه هزینهها را در کدام بخشها باید صرف کنید کمی مشکل خواهد بود، علیالخصوص زمانی که بودجهی بازاریابی الکترونیکی محدود باشد. شرکتهای فعال در زمینه سئو میتوانند موجب جذب ارزش و درآمد زیادی به وبسایت و کسب و کار شما شوند و در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها نیز در حال استفاده از خدمات این شرکتها هستند. طبق گزارش تحلیلگران رسانهای، سرمایهگذاری در بخش سئو تا سال ۲۰۲۰ با ۸۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید. اگر به دنبال استخدام یا همکاری با یک تیم سئو برای بهبود فعالیت کمپانی خود در فضای اینترنت هستید، رعایت برخی نکات و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه بسیار ضروری است. در کل، سئو به ۳ بخش مهم تقسیم میشود: ۱- جستجوی کلمات کلیدی و بهینه سازی وبسایت: این موضوعی است که بیشتر افراد درباره کاربرد سئو میدانند. “اندی کرنز” متخصص محتوا در شرکت بازاریابی دیجیتالی Digital Third Coast در اینباره میگوید: “جستجوی کلمات کلیدی و بهینه سازی، به معنی جذب افرادی است که مایلید وقتی به گوگل میآیند، مطالب شما را مشاهده کنند….
ترکیب ۴ استراتژی مهم بازاریابی ایمیلی با فناوری روز دنیا
در فرهنگ مبتنی بر تجربه امروز، مشتریان از «ایمیل» بیشتر از پیام های خفیف، یا دریافت پیام در زمان نامناسب یا ارتباطات غیر شخصی انتظار/ دارند. اگر به عنوان کارفرما نمی توانید اثبات کنید که در زمان مناسب پیام های درست را خواهید فرستاد یا به خواسته های مشتریان خود احترام می گذارید، قطعا ایمیل های شما در پوشه Junk قرار خواهد گرفت. بنابراین شما به یک استراتژی ایمیلی برای انتظارات امروز نیاز دارید و همین طور به یک تکنولوژی تا این انتظارات را رفع کند. استراتژی اول: مشتری » با توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتالی، ایمیل خود را با خلاقیت و نوآوری ایجاد کنید و مشتریان را به هیجان آورید. سپس اجازه دهید استراتژی، اولویت های شما را هدایت و به شما کمک کند تا همیشه پیام درست را ارائه دهید. استراتژی دوم : استفاده صحیح از داده ها » با استفاده از اطلاعات مشتری، داده های متقابل در تعاملات تان با مشتری و اولویت های شان، زمینه ای را که شما نیاز دارید دریافت خواهید کرد. بنابراین از این داده ها استفاده درست کنید تا مطمئن شوید ایمیل های ارسالی شما، مرتبط با خواسته های مشتری هستند. استراتژی سوم: محتوای شخصی » ترکیب داده ها با طراحی زیبا برای ایجاد پیام های حقیقی که قانع کننده نیز باشند، بسیار مفید خواهد بود، پس از اینگونه اطلاعات به طور پویا استفاده کنید تا بیشتر مفید واقع شوند و همواره به حریم شخصی و اطلاعات خصوصی مشتریان احترام بگذارید. به عبارتی دیگر، امانتدار خوبی باشید…
معرفی بهترین استراتژی ها برای پیشرفت در بازاریابی دیجیتالی
با توجه به محبوبیت روزافزون بازاریابی دیجیتال، متمایز کردن شرکت تبلیغاتی آنهم در بازار رقابتی کار سختی است. اگر میخواهید مشتریان جدیدی جذب کنید، باید بتوانید برتری خود را ثابت کنید. اگر در نیمه راه بازاریابی دیجیتال به بنبست خوردهاید یا اگر شرکت شما تازه تأسیس است و نمیدانید چگونه نام برند خود را در بازار مطرح کنید و به دنبال مشتریهای پایه میگردید، میتوانید از این استراتژیها برای بهتر دیده شدن و افزایش محبوبیت کسبوکارتان استفاده کنید. از بازاریابی محتوا استفاده کنید: یکی از بهترین راههای بهتر دیده شدن، این است که عناوین رایجی را که شرکتهای رقیبتان برای بازاریابی محتوا استفاده میکنند دور بزنید و عناوین جدید و خاصی پیدا کنید که هم مناسب شرکت شما باشند و هم مشتریان را خوب جذب کنند. باید اول بازار خود را بشناسید و مخاطبانی را که میتوانند مشتری شما شوند، تشخیص دهید. به رقبای خود نگاه کنید و از شکستها و موفقیتهای آنها درس بگیرید. فکر کنید چه چیزی میتوانید به مشتریانتان نشان دهید که جای دیگری نمیتوانند پیدا کنند. یکی از بهترین روشهای موفقیت در بازاریابی محتوا برای شرکتهای تازه تأسیس، استفاده ازنیچ مارکتینگ یابازاریابی منحصربهفرد است. در این روش شما با تکنیکهای بازاریابی هوشمند و شناسایی نیازها و خواستهای مشتریان، بهطور هدفمند خدماتی تولید میکنید که قبلاً کسی به آنها نپرداخته است…
با رایج ترین اشتباهات در بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید
همه میدانیم که بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و این در حالی است که بیشتر توجهات به پیشرفت آینده است و کمترین تمرکز بر تجربههای گذشته صورت میگیرد. اما آگاهی داشتن و درک خطاهای گذشته یکی از بهترین روشها برای هموار کردن مسیر موفقیت آینده است. هنگام مطالعه تجربههای بازاریابی دیجیتال برندهای مختلف به این نتیجه میرسیم که مسائل مشابهی بارها و بارها تکرار شدهاند. آگاهی از رایجترین خطاهای بازاریابی دیجیتال کمک خواهد کرد برند شما در آینده از آن اشتباهات پرهیز کند. در اینجا برخی اشتباهات رایج را که برندها مرتکب میشوند ذکر شده است: ۱) ناتوانی برای هدفگذاری » گفته میشود شکست در برنامهریزی، برنامهریزی برای شکست است و این مستقیما بر عملیات بازاریابی دیجیتال اثرگذار خواهد بود. ناتوانی در هدفگذاری مانند شکست در برنامهریزی به معنای تضمین شکست عملیات برند شما است. به گزارش دنیای اقتصاد، بنابراین پیش از آنکه عملیات بازاریابی دیجیتال خود را اعمال کنید مجموعهای از هدفهای قابل سنجش که از هر فعالیتی پشتیبانی میکنند را تعیین کنید. بدون هدف، هرگز نمیتوانید موفقیت خود را بسنجید یا حوزههایی را که عملیاتتان به حمایت بیشتر نیاز دارد شناسایی کنید. پس به تغییر راهبرد نیاز است. همچنین اگر نتوانید پیشرفت اهداف را نشان دهید، توجیه سرمایهگذاری بازاریابی دیجیتال مشکل خواهد شد…
مهمترین مزیت ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟
حضور کسب وکارها در دنیای اینترنت فقط به معنای داشتن یک وبسایت نیست، بلکه نحوه ایجاد تعامل و حفظ ارتباط با مخاطب هدف و همینطور معرفی و برندینگ از مهمترین گامهای است که باید توسط کسبوکارها برداشته شود. روش کارآمدی که دستیابی به این اهداف و مشتریان بالقوه را فراهم میسازد دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing میگویند.
به همین جهت ، مهم است که صاحبان کسب وکارها و مدیران بازاریابی از روش های بازاریابی دیجیتال و نحوه تاثیرگذاری هر کدام آگاهی داشته باشند تا در فرآیند ارتباط با مشتری و کسب سهم از بازار موفق عمل کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن و همچنین مزیت های آن صحبت کنم. پس اگر دوست دارید با بازاریابی دیجیتال به طور کامل آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چرا بازاریابی دیجیتال؟ روشهای بسیاری برای اطلاعرسانی در مورد یک برند و افزایش آگاهی درباره آن وجود دارد. با دیجیتالی شدن دنیا، این روشها دچار تغییر و تحول شدهاند و به همین دلیل است که موضوعی تحت عنوان بازاریابی دیجتال دیجیتال بوجود آمدهاست. با رشد سریع تکنولوژی و استفاده بیش از حد مردم از آن ، بازاریابی دیجیتال نیز به سرعت جای خودش را بین کسب و کارها پیدا کرده و تبدیل به چیزی شده که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. از طرفی باید در نظر بگیرید که مردم همانطور که به سمت زندگی دیجیتالی میروند به سمت موبایل هم میروند و در آینده بسیار نزدیک شما شاهد این خواهید بود که بیشترین ترافیکی که به سمت کسب و کار شما رانده میشود ، از طرف همین موبایل ها است…
چگونه با ترکیب تکنیک های بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتالی فروش بهتری داشته باشیم؟
هرگز نباید فراموش کنید که مردم هنوز تلویزیون تماشا میکنند، روزنامه میخوانند، کوپن جمعآوری میکنند و در خیابان آگهی و تراکت میگیرند. پس میتوان گفت همه در فضای آنلاین حضور ندارند. این دلیلی است که نشان میدهد چرا گاهی این روشهای بازاریابی سنتی است که نرخهای تبدیل بزرگتری از کاربر به مشتری را ایجاد میکند. در سال ۲۰۱۰، پپسی میلیونها دلار در پروژه « Pepsi Refresh Project» سرمایهگذاری و کل استراتژی بازاریابی خود را به رسانههای اجتماعی منتقل کرد. البته این کمپین بهطور گسترده توسط کانالهای بازاریابی آنلاین توسعه داده شد و در آغاز کار بهنظر شبیه یک موفقیت بزرگ میآمد. این برند بیش از ۸۰ میلیون رای، ۵/ ۳ میلیون لایک در فیسبوک و ۶۰ هزار دنبالکننده در توییتر بهدست آورد اما تنها چیزی که مدیریت نشده بود، فروش محصول بود. طبق برخی مطالعاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، برند نوشابه پپسی با ضرر گستردهای در حدود ۳۵۰ میلیون دلار روبهرو شد اما پپسی در کجا اشتباه کرده بود؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است؛ آنها قدرت تکنیکهای بازاریابی سنتی را دستکم گرفتند. امروزه با پیشرفت حیرتانگیز تکنولوژی، مسیر بازاریابی کسبوکارها برای مخاطبانشان برای همیشه تغییر یافته است. شبکههای اجتماعی با ۴۶/ ۲ میلیارد کاربر، ستون فقرات هر کمپین بازاریابی موفقی شده است…
چطور میتوانیم بازاریابی دیجیتالی را به شیوه صحیح انجام دهیم
بازاریابی دیجیتال هوشمندانه میتواند به معرفی کسب و کار شما در دنیای مجازی کمک کند. سعی کنید از این شمشیر برنده به شیوه صحیح استفاده کنید تا با هزینه کم، به سود بیشتری برسید. موضوع بازاریابی دیجیتال را با یک مثال شروع میکنیم؛ اگر شما یک ماهیگیر باشید، تور خود را کدام قسمت از دریا میاندازید؟ آیا با هزینه زیاد توری میخرید که پهنای بیشتری داشته باشد؟ صد در صد نمیتوانید توری تهیه کنید که کل دریا را پوشش دهد. اگر حرفهای باشید، حتماً تور را قسمتی میاندازید که ماهیها در آنجا بیشترین تراکم را داشته باشند. حال ماهیها را کاربران هدف خود و تور را بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید. بهراحتی میتوانید باکمی هزینه و خرید یک تور کوچک، سود زیادی ببرید. بازاریابی دیجیتال همینگونه است. شما باید بهصورت هوشمندانه فقط در جایی به بازاریابی بپردازید که احتمال جذب کاربر هدف بیشتر است. در مقاله امروز میخواهیم دراینباره بیشتر بحث کنیم. امروزه هر کسب و کار برای معرفی محصولات یا خدمات خود نیاز به تبلیغات و بازاریابی هوشمندانه دارد. اگر کسب و کار شما قادر به برندسازی نباشد و خود را معرفی نکند، محکوم به شکست خواهد بود. یکی از مؤثرترین شیوههای تبلیغات استفاده از پتانسیل موجود در فضای مجازی و دیجیتال است. بهوسیله بازاریابی دیجیتال میتوانید خود را در فضای ابری به مشتریان معرفی کنید…
نویسندگی میهمان چه نقشی در پیشرفت بازاریابی دیجیتالی دارد؟
نویسندگی میهمان نوعی بازاریابی است که در سالهای اخیر به رشد قابل قبولی رسیده و فرصتهای مناسبی در اختیار افراد قرار میدهد. ابزارها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال هر روز در حال تغییر و جایگزینی هستند. یکی از این روشهای که با گذشت سالها هنوز بهعنوان ابزاری مفید و کاربردی شناخته میشود، نویسندگی میهمان است. در صورتی که بهعنوان صاحب کسب و کار یا حتی یک آزادکار، این روش را برای بازاریابی بلندمدت انتخاب کنید، سود زیادی از آن خواهید برد. جیسون دیمرس یکی از نویسندگان وبسایت فوربز است که تحقیقات و تجربههای مفیدی در زمینهی نویسندگی میهمان دارد. او در این مقاله نکات کاربردی برای شروع این نوع از بازاریابی را به اشتراک گذاشته است تا کاربران بتوانند با ترس اولیهی این کار مقابله کنند. نویسندگی میهمان چگونه انجام میشود: قدم اول، ساختن یک برند شخصی یا سازمانی برای خود است. ساختن برند استراتژیهای خاص خود را دارد که در مطالب مربوط به آن پرداختهایم. بهصورت خلاصه، شما باید در قدم اول بهطور نسبی شناختهشده باشید یا حداقل سابقه و رزومهای با نمونهکارهای مناسب ارائه دهید. سپس به دنبال وبسایتهایی باشید که در انتشار محتوا فعال باشند و حتیالامکان مطالبی مرتبط با صنعت شما ارائه بدهند. شاید قدم اول در این مسیر دشوار باشد؛ اما پس از پیدا کردن ناشر اولیه، مسیر پیشرفت شما شروع میشود. از همان روزهای اولیه میتوانید از منافع نویسندگی خود استفاده کنید و رفتهرفته برند خود را گسترش دهید…
۶ اشتباه بزرگ در بازاریابی دیجیتالی
این روزها کمپینهای بازاریابی دیجیتال یکی از دلایل اصلی موفقیت برند هستند. بنابراین شناختن اشتباهات رایج آن در زمان و هزینههای شما صرفهجویی میکند. ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال تغییر هستند. بنابراین افراد متخصص در این زمینه نباید به تجربیات گذشتهی خود اکتفا کنند و لازم است همواره در حال یاد گرفتن راههای جدید باشند. فراموش نکنید که افزایش آگاهی و درس گرفتن از اشتباهات گذشته یکی از بهترین راهها برای رسیدن به موفقیت در آینده است. اگر به کمپینهای دیجیتال مارکتینگ در گذشته نگاه کنیم، درسهای بسیار ارزشمندی از آنها خواهیم گرفت. درنتیجه میتوانیم عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم. در ادامهی این مقاله به بررسی رایجترین اشتباهات برندها در دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) میپردازیم. ۱- مشخص نکردن اهداف » یک ضربالمثل معروف میگوید: «شکست در برنامهریزی درواقع همان برنامهریزی برای شکست است.» و این موضوع کاملا در کمپینهای دیجیتال مارکتینگ صدق میکند. نداشتن یک برنامهریزی دقیق و مناسب، شکست شما را صد درصد تضمین میکند. شما قبل از شروع برنامهریزی برای کمپین دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا دستاوردهای خود را مشخص کنید و سپس یک سری اهداف قابل اندازهگیری برای آنها در نظر بگیرید.
کلان داده چه نقشی در بازاریابی دیجیتالی ایفاء می کنند؟
فناوریهای جدیدی مانند آنالیز کلان داده و یادگیری ماشینی، دقت و هوشمندی قابل توجهی برای بازاریابی دیجیتال رقم زدهاند و روشهای سنتی دیگر اثرگذاری سابق را ندارند. اهمیت کلانداده بسیار بیشتر از یک کلمهی کلیدی است. در واقع حجم عظیمی از اطلاعاتی که بهصورت رایانش ابری جمعآوری میشود، همهی جنبههای زندگی ما از بهبود سلامتی تا کاهش ترافیک در کلانشهرها را تحت تاثیر قرار میدهد. قدرتمندسازی کمپینهای بازاریابی نیز خدمت دیگر این علم به بازاریابان دیجیتال است. به همین دلیل است که بازاریابان دیجیتال بهطور فزایندهای از فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات و کشف راه حلهای جدید برای خلق کمپینهای تبلیغاتی هوشمندتر استفاده میکنند. آنها همچنین قادر خواهند بود از الگوریتمهای پیشبینی کننده برای حدس و تخمین سلیقه و نیاز آتی مشتریان و تطبیق خود با آن استفاده کنند. در باب مثال نتفلیکس قادر است با جمعآوری و پایش حجم عظیمی از اطلاعات کاربران بتواند پیشنهادهای بهتری متناسب با سلیقهی آنان ارائه دهد. بازاریابان نیز میتوانند درک بهتری از رفتار کاربران در وبسایتها داشته باشند. این کار باعث میشود شخصیسازی سایت آسانتر از گذشته باشد. واضح است که اگر بخواهیم ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشیم، ارزش شخصیسازی قابل کتمان نخواهد بود…
مهارت های ضروری که یک بازاریاب دیجیتال باید داشته باشد
شغل یک بازاریاب دیجیتال همانند یک ارکستر است، ابزارهای بسیار کارآ، رقبای بسیار قَدَر و مخاطبان بسیار بزرگی وجود دارند و توانایی استفاده از مهارتهای مختلف است که موفقیت یک بازاریاب دیجیتال را در بازاریابی دیجیتال رقم میزنند. بازاریابی دیجیتال درک پارادایمهای جدید وب و نحوهی ارتباط با آنهاست. یک بازاریاب دیجیتال موفق میداند که کدام یک از کانالهای رسانههای اجتماعی برای استفاده مناسبتر است، در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از چه تاکتیکهایی باید استفاده کند، در بازاریابی ایمیلی اولویت چیست و بازاریابی محتوا چگونه در بهینهسازی موتورهای جستجو کمک میکند. این سوالات بسیار پیچیده هستند و ماهها طول میکشد تا یک بازاریاب با بررسی پروژهی مورد نظر راهکارهای مناسب را انتخاب کند. در این مقاله نگاه دقیقی داریم به مهارتهای موردنیاز برای یک بازاریاب دیجیتال در عصر کنونی. سرعت بالای تغییرات دیجیتال: یکی از چالشهای بسیار بزرگی که در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، سرعت بالای تغییرات است. به طوریکه شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مدام خود را بروز کنید و از جدیدترین ترفندها برای بهبود استراتژیهای خود استفاده کنید. تجزیه تحلیل داده ها: تجزیه و تحلیل و دادهمحور عمل کردن از وظایف اصلی بازاریابان امروزی است. در واقع بدون این اصل هیچ بازاریابی نمیتواند عملکرد صحیحی در حوزهی بازاریابی داشته باشد. داده محور بودن به بازاریاب کمک میکند تا با چشمان باز عمل کند و از عملکردهای بیهوده و وقتگیر صرفنظر کند…
نقش بازاریابی دیجیتالی در کسب درآمد بالا برای خرده فروشان
بیشتر خردهفروشان اهمیت ترکیب بهترین فناوریهای دیجیتال و انبارهای فیزیکی برای ایجاد تجربه روان و یکپارچه برای مشتریان در سرتاسر کانالها را تایید میکنند. دلیل خوبی برای اثبات این موضوع وجود دارد: باارزشترین مشتریان این خردهفروشیها در همه کانالها بهکار گرفته میشوند: انبار، موبایل، آنلاین و اجتماعی. برخی خردهفروشان درمییابند که مشتریان چندکاناله ۲ تا ۵ برابر بیشتر از مشتریان تککاناله خرید میکنند. اما بسیاری از خردهفروشان بیان کردند که ایجاد سازمانی واقعی که بر استراتژی چندکانالی بنا شود دشوار است. به گزارش دنیای اقتصاد، عدم توجه به این موضوع منجر به اشتباهاتی میشود که نتایج خطرناکی دارد.مسیر سختی را در نظر بگیرید که به وسیله یک مدیر تازهکار در چند کانال هدایت میشد. این خردهفروش دریافت که نیازمند مجموعههای جهتدهیشدهای است و تصمیم گرفت همه بازرگانان خود را به بازرگانان چندکاناله تبدیل کند و مسوولیت کانالهای دیجیتالی و انبارهای فیزیکی را همزمان بر عهده آنها گذاشت. با اینکه قانون جهتدهی و چشمانداز مشترک درست بود، بیشتر تاجران دریافتند کسبوکار دیجیتال کوچک منجر به بیتوجهی به انبارداری فیزیکی میشود. برخی در کار دیجیتال تجربهای نداشتند و همه کسبوکار را نادیده گرفتند. با اینکه بازار آنلاین ۱۵ درصد توسعه یافته بود، رشد دیجیتال متوقف شد. وقتی تیم رهبری متوجه این اشتباه شد، تیم دیجیتال را از نو ساخت و اهدافی را برای تسریع رشد دیجیتال برگزید.
چگونه می توانیم از شکست در بازاریابی دیجیتالی جلوگیری کنیم؟
هر روز که میگذرد، بازاریابی دیجیتال بیشازپیش اهمیت پیدا میکند. رفتهرفته تبلیغهای کاغذی از بین میروند و تمایل کسبوکارهای کوچک و متوسط به تبلیغ در تلویزیون، روزنامه، رادیو و دیگر رسانههای سنتی کم میشود. چرا که آنها میدانند در فضای دیجیتال میتوانند بهتر، موثرتر، سریعتر و ارزانتر از قبل تبلیغ کنند. امروز هر کس یک تلفن همراه هوشمند در دست دارد. همین موضوع بستری بینظیر برای تبلیغات فراهم میکند. اما اگر در یک مجله تبلیغ کنید، تنها عده کمی تبلیغ شما را خواهند دید. البته ممکن است خوانندگان یک نشریه تخصصی برای محصول شما بازار هدف بهتری باشند. اما ارزان بودن تبلیغات دیجیتال حتی برای کسبوکارهای تخصصی هم وسوسهانگیز است. ارزان بودن این روش تبلیغ باعث شد که شرکتهای زیادی با چشمهای بسته و با سعی و خطا به تبلیغ محصول یا کسبوکار خود بپردازند. به همین دلیل وقت و انرژی زیادی از آنها به هدر رفت، بیآنکه نتیجهای به همراه داشته باشد. در این مقاله میخواهیم برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات مجازی چهارچوبی تعریف کنیم که اثربخشی تبلیغات شما را حداکثر کند. گام اول: سلام، ما اینجاییم! فرض کنید شما یک شرکت خوب تاسیس کردهاید. شرکتی که از دیگر رقبا بهتر، قابلاعتمادتر و ارزانتر است. تردیدی ندارید که اگر مردم از خدمات شما استفاده کنند، تجربهای دلچسب خواهند داشت…
بررسی رشد ترند دیجتال مارکتینگ در ایران
نظر به رشد ترند تبلیغات دیجیتال Digital Advertising در جامعه و همچنین اعتماد مخاطبان نوجوان به جوان به رسانههای دیجیتال، برای اثرگذاری و ماندگاری در ذهن ایشان، پیشنهاد میشود شرکتها و کسبوکارهای بزرگ و کوچک برای حضور در این فضا با استراتژی و برنامهریزی مشخص حضور داشته باشند. دستهبندیهای مختلفی برای تبلیغات دیجیتال ارائه شده است، ما تبلیغات دیجیتال را به دستههای زیر که در ایران موفقتر و رایجتر هستند، تقسیم کردیم: ۱- تبلیغ در گوگل Google Adwords » طبق نتایج مطالعهای که در searchenginewatch.com منتشر شده است، ۸۵ درصد خردهفروشان بهترین کانال بازاریابی را موتورهای جستجو میدانند، که ابزارهای آن شامل بهینهسازی موتورهای جستجو و تبلیغات در موتورهای جستجو است. طبق آمار جهانی، در حال حاضر تبلیغات در گوگل و دیگر موتورهای جستجو بیشترین درصد از مجموع هزینههای تبلیغات دیجیتال شرکتها را تشکیل میدهند. در ایران علیرغم فیلتر بودن سرویس گوگل ادوردز، تبلیغات در گوگل در سالهای اخیر با استقبال فراوان شرکتهای ایرانی مواجه شده است. استارتاپها، فروشگاههای آنلاین و آژانسهای مسافرتی بزرگترین مشتریان این نوع تبلیغات در ایران هستند…
۱۰ اصل مهم در دیجیتال مارکتینگ که هر مارکتر باید بداند
با توجه به سرعت بالای تغییرات در دنیای دیجیتال،چالشهای زیادی پیش روی دیجیتال مارکترها قرار میگیرد که اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ یک سری اصول و استانداردها رعایت بشود قطعا رویارویی با چالشهای دنیای دیجیتال مارکتینگ آسانتر خواهد شد. در این مقاله به بررسی ده مورد از اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. تعریف اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اصول دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از استراتژی های آنلاین مختلف اند و شامل رویکردی کلی به مجموعه ای از فعالیت های مارکتینگ در پلتفرم های دیجیتال می شوند. هر روزه در سرتاسر جهان این روش ها با اختراع تکنولوژی های جدید آپگرید می شوند. با این حال اینترنت مارکتینگ در سال های اخیر شاهد رشد خیره کننده ای بوده است. آیا می خواهید بدانید که چگونه روند و اصول دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود ببخشید؟ با ما همراه باشید و از استراتژی های اینترنت مارکتینگ که منجر به رشد و پیشرفت شده اند مطلع شوید. هر بازاریاب دیجیتال نیاز دارد که از تغییرات مداومی که در دنیای اینترنت مارکتینگ به وقوع می پیوندد با خبر باشد. پروژه های تحقیقاتی که بودجه ای حدود ۱۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ در سرتاسر بازار جهانی را به خود جذب کرده اند. با این حال یک بازاریاب مدرن باید بسیار باهوش و زیرک باشد. او باید مدام به دنبال پیدا کردن راه هایی مناسب برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود باشد. فرد باید این درک را داشته باشد که هر مشتری در هر مرحله از فرایند بازاریابی جایگاه متفاوتی دارد. بنابراین، یک بازاریاب باید مدام در حال خلاقیت و تلاش برای رسیدگی به نیاز های مشتریانش باشد. اصول دیجیتال مارکتینگ به شما نشان می دهد که تکنیک هایی که تا چند سال پیش بسیار مفید بوده اند، ممکن است دیگر قابلیت استفاده نداشته باشند…
نظرات بسته شده است.