Take a fresh look at your lifestyle.

از سیر تا پیاز کمپین تبلیغاتی

از سیر تا پیاز کمپین تبلیغاتی

در این مطلب بهترین مقالات در رابطه با کمپین تبلیغاتی درج شده است. مطالبی که با مطالعه آن ها به طور کامل با تعریف کمپین تبلیغاتی ، انواع آن و مراحل انجام آن آشنا شده و در انتها نیز نمونه هایی از بهترین کمپین های تبلیغاتی موفق در دنیا و کمپین های تبلیغاتی شکست خورده آشنا خواهید شد.

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی از جمله‌ی واژه‌هایی است که این روزها زیاد به کار برده می‌شود. معمولاً مهم‌ترین صفتی که در توصیف کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حجم ریالی کمپین است. بارها می‌شنویم که فلان شرکت، یک کمپین تبلیغاتی ده میلیاردی اجرا کرده است. یا شرکت دیگری، با وجود علاقه به اجرای کمپین های تبلیغاتی، بودجه ی کافی برای اجرای آنها در اختیار ندارد. معمولاً در میانه بحث‌های مربوط به بودجه و تقسیم‌بندی آن، فلسفه اصلی «کمپین» به فراموشی سپرده می‌شود. به همین دلیل، ما در یک متن جداگانه، به این مطلب پرداختیم که اساساً چرا از لغت «کمپین» در عبارت «کمپین تبلیغاتی» استفاده می‌شود؟…

 

آموزش طراحی کمپین تبلیغاتی

آموزش طراحی کمپین تبلیغاتی

از نظر تخصصی تنها راه انسجام بخشی تمام اجزاء تبلیغاتی یک شرکت در جهت اهداف استراتژیک، کمپین تبلیغاتی است که با طراحی درست و هدفمند آن می توان به تأثیرات فراتر از انتظار رسید. برای ایجاد یا ارتقاء موقعیت یک کالا یا خدمات در ذهن مخاطبان از رسانه های گوناگون استفاده می شود، زیرا که مخاطبان نیز گوناگون و متنوع هستند. بخشی از این ابزارها شامل تلویزیون، رادیو، مطبوعات، تبلیغات محیطی، اینترنت و… است. در ادامه ۱۰ راهکار برای طراحی کمپین تبلیغاتی که سنجش و ارزیابی شده را در این مقاله گنجانده ایم کهدر ادامه به آن می پردازیم…

 

مراحل تهیه یک کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی در اصل به برنامه ریزی جامع و هماهنگ و منسجمی می گویند که برای تبلیغات یک محصول از یک شرکت توسط آژانس های تبلیغاتی صورت می گیرد. طراحی کمپین تبلیغاتی به مخاطب و نیاز های مخاطبین و بازار بستگی دارد. کمپین تبلیغاتی باید دارای اجزا و مجموعه های مرتبط بوده تا با زمان بندی مناسب بتواند اهداف بازاریابی را میسر سازد و محصول مورد نظر خود را به بهترین شیوه به فروش رساند. وظایف ذکر شده می تواند به عهده ی یک شخص خبره و یا یک کانون تبلیغاتی واگذار شود. کمپین های تبلیغاتی می بایست از افراد متخصص در زمینه های متفاوت استفاده کند و همچنین از رسانه های جمعی برای تبلیغات استفاده کند تا بازدهی تبلیغات افزایش یابد…

 

روند اجرای کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

اگر کسی اطلاعی در مورد کالاها یا خدماتی که شما عرضه می کنید نداشته باشد، تولید آن ها بی فایده است. این مطلب لزوم دادن آگاهی به مشتریان در مورد برندتان و فعالیت آن را مشخص می کند. برگزاری کمپین های تبلیغاتی می تواند یکی از راه های دادن این آگاهی باشد. کمپین ها به منظور پاسخ گویی به نیازهای مخاطبان مورد نظرشان طرح ریزی می شوند و صرف نظر از حجم مخاطبان، نیاز به برنامه ریزی و اجرای بسیار دقیق همراه با در نظر گرفتن بیشترین میزان اثر بخشی و بازگشت سرمایه را دارند. ویژگی های همه کمپین های موفقی که مورد اجرا قرار می گیرند این است که به خوبی در مورد شان تحقیق و فکر شده است و به جزئیات و نحوه اجرای آن ها دقت کافی شده است…

 

الزامات طراحی برنامه کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

در این مقاله قصد داریم به بیان موردی الزامات و نیازمندی ها در برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی بپردازیم، البته نه از نظر آژانس تبلیغاتی بلکه از نظر کارفرما (شما و شرکت شما). – آشنایی با مفاهیم بازاریابی، فروش، تبلیغات و روابط عمومی  – تفاوت کمپین بازاریابی با تبلیغاتی و رسانه ای – طرح کلی یک برنامه هماهنگ و هدایت شده تبلیغاتی – مطالعه وضعیت فعلی و تهیه گزارش شناخت محصول، مشتریان، رقبا، عوامل توزیع و شرایط محیطی – تعیین اهداف کوتاه مدت، بلندمدت و کمی کردن آنها…

 

بایدها و نبایدهای یک کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

تبلیغات بیش از استعداد به عناصری مثل هوشمندی و نظم نیاز دارد. کمپین‌های تبلیغاتی شما ممکن است در نهایت خلاقیت طراحی شده باشند اما اگر این کمپین‌ها از عناصری مثل پیام واضح، انتخاب درست مخاطب هدف و دکمه‌ی CTA بی‌بهره باشند، قطعا نتایج مطلوبی را به همراه نخواهند داشت. یا حتی ممکن است شما خود را در مواجه با کمپینی ببینید که توانسته موجب آشنایی تعداد زیادی از مخاطبان جدید با کسب و کار شود، اما نرخ تبدیل آن (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) بسیار پایین بوده. امروز می‌خواهیم در مورد ۸ ترفندی صحبت کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را افزایش دهید…

 

چگونه میتوانیم کمپین تبلیغاتی موفق طراحی کنیم؟

کمپین تبلیغاتی

همه ما با آگهی ها و تبلیغات رنگارنگی که برای تشویق مشتری به خرید، تولید و منتشر می شوند، آشنایی داریم. ولی اصطلاح کمپین تبلیغاتی برای بسیاری از ما ناآشناست. در واقع کمپین تبلیغاتی چیزی کامل تر و پیچیده تر است و نیازمند برنامه ریزی و تلاش و هماهنگی بیشتری است. در این مقاله می آموزیم که کمپین تبلیغاتی چیست و برای برنامه ریزی و اجرای آن باید به چه عوامل و مولفه هایی توجه کنیم. برای آزمایش، تعدادی از کارکنان بخش های مختلف شرکت خود را انتخاب کنید و از آنها بپرسید که کمپین تبلیغاتی چیست. با مطرح کردن این پرسش ساده، نه تنها در میان شرکت های مختلف، بلکه در بین کارکنان یک شرکت نیز پاسخ های متفاوتی خواهید شنید…

 

نکاتی که هرگز نباید براساس آنها کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی کنیم

کمپین تبلیغاتی

بی تردید در تبلیغات نباید انتظار وجود داده های دقیق پیرامون هر اقدام مان را داشته باشیم. برهمین اساس مسئله اصلی کمبود معیارهای مطلوب برای ارزیابی کمپین های تبلیغاتی است. یکی از اشتباهات رایج در این زمینه اعتماد به معیارهای نامناسب است. در حقیقت بسیای از معیارهای رایج برای ارزیابی عملکرد کمپین ها آن طور که به نظر می رسند، مطمئن نیستند. با این حال صرف نظر از چنین معیارهایی به اندازه صحبت پیرامون شان ساده نیست. به عنوان یک بازاریاب به محض ورود به پروژه طراحی کمپین این معیارها وارد ذهن تان خواهد شد. بی شک برای رهایی از این مسئله دشوار راه حل خاصی مورد نیاز است…

 

نقش مدیران هنری در هدایت کمپین‌ های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

«شعار تبلیغاتی با المان‌ها و تصویر آگهی همخوانی ندارد. بازیگران، ایده آگهی تلویزیونی را به خوبی اجرا نکرده‌اند. ایده اصلی در این آگهی له شده و معمول نیست که چرا کپی رایتر این همه پررنگ دیده‌ شده است….» تمامی این جملات را بارها از زبان کارشناسان تبلیغات زمانی که آگهی تبلیغاتی را نقد می‌کنند، شنیده‌ایم. گاهی اوقات آنقدر در مورد اکثر آگهی‌ها این جملات را می‌شنویم که برای‌مان تکراری شده‌اند و هنوز کارشناس تبلیغات درباره آگهی حرفی نزده، فکرش را می‌خوانیم. حال سوال اینجاست که چرا یک اتفاق مشترک در مورد اغلب آگهی‌های داخلی رخ می‌دهد، مگر کسی نیست که این مراحل را در کمپین‌های تبلیغاتی هدایت کند تا کمپین یکدست و یکپارچه در انظار عمومی به نمایش درآید…

 

چه ترفندهایی در تبلیغات خلاقانه مشتری را به خرید کالا ترغیب میکند؟

کمپین تبلیغاتی

بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند، به تولید یک محصول روی می آورند. بیشتر اینگونه تصور می شود که کیفیت اجناس نقش اصلی را در میزان فروش یک محصول ایفا می کند. این مسئله به جای خود اهمیت دارد، اما بازاریابی مقوله ای است که به شدت تاثیر گذار است و باید اهمیت زیادی به آن داده شود. هر یک از کارخانه ها و تولید کننده ها ترفند های خاصی را برای بازاریابی و فروش محصولات خود در نظر می گیرند. در این میان تعدادی از روش ها بسیار هوشمندانه هستند و کاری می کنند که شما بدون آنکه متوجه شوید، محصول شرکتی خاص را بیشتر خریداری نمایید و یا میل بیشتری نسبت به آن داشته باشید…

 

نقش پژوهش در تولید تبلیغات کارآمد

کمپین تبلیغاتی

کسی که می خواهد در دنیای تبلیغات به موفقیت برسد، باید دانش جامعی در مورد موضوعات مختلف داشته باشد. یک دفتر تبلیغاتی باید کتابخانه ای مجهز از کتاب هایی در تمام زمینه ها داشته باشد. گاهی یک مسئول تبلیغاتی سختکوش باید ساعت ها روی علت عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی مطالعه کند و این کار دشواری است چون تنوع آگهی ها بسیار گسترده است و هیچکس نمی تواند در تمامی زمینه ها متخصص باشد و حتی با ساعت ها جست وجو بین منابع مختلف ممکن است فقط چند خط مطلب مفید پیدا شود. به هر حال چار ه ای نیست و دانش تنها راه موفقیت است…

 

بهترین شعارهای تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارند؟

کمپین تبلیغاتی

حتما برای شما هم پیش آمده که با شنیدن نام یک برند، بلافاصله شعار تبلیغاتی آن را به خاطر آورده‌اید یا تیزر تبلیغاتی آن در ذهن‌تان مثل یک فیلم به نمایش درآمده است. چه عاملی باعث می‌شود که یک شعار تبلیغاتی در یادها بماند و حتی پس از سال‌ها نام یک برند را زنده نگه دارد؟ یک شعار تبلیغاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دنیا چه هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ انتخاب کردن یک متن تبلیغاتی مختصر و مفید، بسیار سخت است. اینکه بتوانید یک محتوای احساسی نسبتا طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید، کاری بسیار سخت و زمان‌گیر است که هر کسی از عهده‌ی آن بر نمی‌آید. این در واقع همان کاری است که شعارهای تبلیغاتی انجام می‌دهند؛ یک پیام کامل را در چند کلمه خلاصه می‌کنند…

 

آشنایی با روش های تعیین بودجه برای اجرای کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

بودجه تبلیغات معمولا زیرمجموعه ای از بودجه فروش و آن نیز زیرمجموعه بودجه بازاریابی است. تبلیغات بخشی از فعالیت های فروش و بازاریابی است. پولی را که در تبلیغات خرج می شود، می توان سرمایه گذاری برای ساخت کسب و کار محسوب کرد. در همین راستا در این مقاله به نقل از chetor با بهترین روش های تخصیص بودجه تبلیغات آشنا می شوید. برای آنکه بودجه تبلیغات با اهداف پیشبردی و بازاریابی هم راستا باشد، صاحب کسب وکار باید به چندین سوال مهم پاسخ بدهد; ۱-مصرف کننده هدف کیست؟ چه کسی علاقه مند به خرید محصول یا دریافت خدمات است و مشخصه های دموگرافیک این مصرف کننده چیست؟…

 

۴ توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

یک کمپین تبلیغاتی مجموعه اقدامات مشخص و تعریف شده برای بازاریابی و فروش یک محصول یا خدمت جدید (یا نسخه تغییر داده شده محصول و خدمت) یا استفاده از یک کانال جدید برای فروش محصول و خدمت پیشین است. به گزارش سایت لرن مارکتینگ، بازاریابی مؤثر اغلب چیزی است که شرکت های در حال رشد را از سایر شرکت های مشابه متمایز می کند (شرکت های دیگر موجود در همان بازار و با ارائه همان محصول). شرکت هایی نظیر ژیلت و کوکاکولا در بازار بسیار رقابتی محصولات مصرفی موفق شدند، درحالی که آنها داشتند همان محصولات رقیبان خود را ارائه می کردند. اگر به دنبال رشد کسب و کار خود یا سازمان خود هستید باید یک بازاریاب، مبلغ و ترویج کننده سازمان و کسب و کار خود باشید…

 

۹ راهکار مهم برای اجرای کمپین تبلیغاتی فراموش نشدنی

کمپین تبلیغاتی

میزان توجه، هرگز کم نبوده و مصرف کنندگان هرگز این همه گزینه نداشته اند. برای دیده شدن، به یک راهبرد هوشمندانه احتیاج دارید. تبلیغات، صنعت بزرگی است. پیش بینی می شود هزینه تبلیغات در سال جدید در ایالات متحده به ۲۰۷میلیارد دلار برسد. به هر حال، تحقیقات نشان می دهد که ۶۴درصد مردم، تبلیغات را آزاردهنده و مزاحم می دانند. ۹۲درصد تبلیغات آنلاین، اصلا مورد توجه قرار نمی گیرند. اگر می خواهید در سال ۲۰۱۸، از تبلیغات خود نتیجه بگیرید، باید به برخی اصول و قوانین پایبند باشید. هنگامی که راهبرد خود برای سال جدید را تعیین می کنید، ۹ اصل زیر را به خاطر بسپارید…

 

۳ راهکار برای افزایش نرخ تبدیل در کمپین‌های بنری

کمپین تبلیغاتی

نرخ تبدیل (Conversion Rate) یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که به واسطه اندازه‌گیری آن، میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی مشخص می‌شود. گاهی اوقات به نظر می‌آید که یک کمپین تبلیغاتی در اصولی‌ترین حالت ممکن طراحی شده است و مشخصا بنر و صفحه فرود آن نیز نرخ تبدیل بسیار بالایی به ارمغان خواهند آورد؛ اما در نهایت بازخورد چندان راضی‌کننده نیست! در ادامه این مطلب به ۳ راهکار می‌پردازیم که سبب افزایش نرخ تبدیل می‌شوند که بارها حساب خود را پس داده‌اند…

 

فرهنگ سازی به روش کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

برای فرهنگ سازی با استفاده از ابزار تبلیغاتی روش های گوناگونی وجود دارد. نشان دادن مزایای یک سبک و مقایسه آن با معایب شیوه فعلی، یکی از این روش هاست. در این روش، به مخاطبان نشان داده می شود که رفتار کنونی چه سختی هایی را برای دیگران ایجاد می کند و در نقطه مقابل نشان داده می شود که تغییر رفتار فعلی به رفتار مطلوب چه منافعی برای خود فرد و دیگران می تواند فراهم آورد. در این شیوه تلاش می شود با مقایسه شرایط فعلی با شرایط مطلوب، حس نیاز را تحریک کرد و تمایل به تغییر رفتار را افزایش داد…

 

نکات کلیدی راجع به برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ

کمپین تبلیغاتی

یکی از حوزه هایی که مارکترها به آموزش و مشاوره در آن نیاز دارند، فرآیند تهیه و رشد یک برنامه ریزی کمپین دیجیتال مارکتینگ است. هدف این مطلب ارائه یک ساختار امتحان شده و قابل اطمینان جهت انجام این کار برای افرادی است که وظیفه تهیه یک برنامه منسجم را بر عهده دارند. چیزی که اغلب در تعاملات خود با شرکت ها می بینیم این است که برنامه مستندی که بتوانند به آن اشاره کنند و بگویند “این برنامه دیجیتال مارکتینگ ما است ” ندارند. غرض از برنامه مارکتینگ برای هر سازمانی این است که شما را در فرآیند تحقیق و بیان روشن اهداف برنامه های دیجیتال تان، در کنار هدف گیری دقیق شخصیت های دیجیتال و انتخاب روشمند کانال ها و روش استفاده از آن ها، باقدرت هر چه تمام تر هدایت کند…

 

۶ اشتباه بزرگ در کمپین های بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی

این روزها کمپین‌های بازاریابی دیجیتال یکی از دلایل اصلی موفقیت برند هستند. بنابراین شناختن اشتباهات رایج آن در زمان و هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال تغییر هستند. بنابراین افراد متخصص در این زمینه نباید به تجربیات گذشته‌ی خود اکتفا کنند و لازم است همواره در حال یاد گرفتن راه‌های جدید باشند. فراموش نکنید که افزایش آگاهی و درس گرفتن از اشتباهات گذشته یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت در آینده است. اگر به کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در گذشته نگاه کنیم، درس‌های بسیار ارزشمندی از آن‌ها خواهیم گرفت. درنتیجه می‌توانیم عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم…

 

۳ گام اساسی برای جذب مشتری واقعی از طریق اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی دیجیتالی و کمپین تبلیغاتی

هرساله بسیاری از کسب وکارها میلیاردها دلار برای تبلیغ در فیس بوک و اینستاگرام هزینه می کنند. اگر سرعت سرمایه گذاری تبلیغاتی در حوزه های آنلاین به همین ترتیب پیشروی داشته باشد، تا سال ۲۰۱۹ فقط در آمریکا ۱۷٫۳۴ میلیارد دلار هزینه تبلیغات آنلاین خواهد بود. این رقم شگفت انگیز پرسش های زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. به عنوان مثال، چرا این مقدار هزینه اثربخش و رو به افزایش است؟ پاسخ را باید در امکانات فراوانی که این فضا به بازاریاب ها و طراح های تبلیغات می دهد، جست وجو کرد. در حقیقت شبکه های اجتماعی به صاحبان کسب وکار امکان کنترل کامل روی مخاطب و دسترسی آسان به مخاطب هدف را می دهد…

 

شروع کمپین تبلیغاتی با گوگل

کمپین تبلیغاتی با گوگل

شروع کمپین تبلیغاتی گوگل یکی از مهم ترین و راحت ترین راه ها برای ساخت کمپین تبلیغاتی است. هدف ساخت چنین کمپینی افزایش میزان کلیک خوردن سایت، بالاتر آمدن رتبه ی سایت، و در نهایت افزایش فروش است. اصلی ترین معیار کلیدی برای موفق شدن کمپین گوگل تعیین کلمه ی کلیدی است. مزیت ادوردز اینست که با یک لیست نشان می دهد چه کسانی پرداخت داشته اند و چه کسانی مجانی هستند. یعنی اگر کسی در جستجوی گوگل کلمه ی مناسب را جستجو کند به راحتی می تواند به شما برسد. اما چه کلمه ای را باید انتخاب کنیم…

 

قوانین استفاده از هشتگ در کمپین تبلیغاتی آنلاین

هشتک در کمپین تبلیغاتی

آیا تا به حال به چگونگی استفاده از هشتگ Hashtag برای کمپین بازاریابی Marketing Campaign فکر کرد‌ه‌اید؟ نقش استفاده از هشتگ در کمپین دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing Campaign را می‌دانید؟ در زیر چند قانون استفاده از هشتگ در کمپین آنلاین مارکتینگ را به شما می‌گوییم، که امتحان خود را پس داده‌اند: همانطور که می‌دانید، هشتگ hashtag با علامت # در پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود تا کاربران راحت‌تر موضوعات مشترک را پیگیری و دنبال کنند…

 

نکات مهم در تولید محتوای مناسب و اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در تلگرام

کمپین تبلیغاتی در تلگرام

قبل از آنکه برای تبلیغات در تلگرام هزینه کنید بهتر است اصول و راهکارهای تبلیغات در تلگرام را بشناسید. این کار علاوه بر آنکه هزینه‌های شما را پایین می‌آورد؛ نرخ جذب مشتری را برای کانال تلگرام شما بالا می‌برد. ما روش‌های تولید محتوا برای کانال تلگرام را که موجب افزایش ممبر شما می‌شود را آموزش می‌دهیم. اگر اصول مدیریت یک کانال تلگرامی را خوب بشناسیم، تبلیغات در تلگرام به عنوان یک کانال مهم دیجیتال مارکتینگ بسیار اثربخش است. در حالی که دسترسی کاربران ایرانی به اغلب شبکه‌های اجتماعی مسدود است. تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان نقش محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ایرانی‌ها را بازی می‌کند. از همین رو، کسب‌و‌کارهای ایرانی سعی می‌کنند با تبلیغات در تلگرام از پتانسیل‌های موجود…

 

 آشنایی با استراتژی گیمیفیکیشن و کاربرد آن در بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی

استراتژی گیمیفیکیشن و کمپین تبلیغاتی

گیمیفیکیشن یک استراتژی بازاریابی است. این استراتژی از ابزارهای سرگرمی برای اهداف غیر از سرگرمی مانند معرفی یک محصول استفاده می‌کند.
گیمیفیکیشن یک ابزار سرگرمی است که برای درگیر کردن مخاطب به کار می‌رود و برای اهدافی غیر از سرگرمی از آن استفاده می‌شود. درواقع گیمیفیکیشن از عناصر طراحی بازی برای افزایش میزان درگیری کاربر با سایت وبرند استفاده می‌کند. گیمیفیکیشن سرگرم‌کننده است؛ اما باید چیزی فراتر از خواندن چند لغت روی صفحه نمایش یا تماشای یک ویدئو باشد. این فرآیند باید مهارت‌های مشتری را افزایش دهد و با نوعی جایزه مانند تخفیف یا پیشنهاد ویژه همراه باشد. هر کاربری بعد از برنده شدن در یک بازی احساس خوبی پیدا خواهد کرد…

 

درس هایی که از استراتژی کمپین های تبلیغاتی ۵ برند بزرگ جهان میتوان آموخت

استراتژی کمپین تبلیغاتی

برندهای بزرگ و ثروتمند جهان، استراتژی های بازاریابی مخصوص خود را دارند که شرکت های کوچک نیز می توانند درس هایی از آن ها بیاموزند. برندسازی و استراتژی بازاریابی برند، هنری است که نیاز به تماشا کردن و بررسی زیاد دارد. افراد فعال در این زمینه می توانند با بررسی روندهای این کار در شرکت های دیگر، سرنخ ها و روش های مخصوص شرکت خود را بیاموزند. در دوران کنونی کسب و کار، برندها به سرعت در حل رشد هستند. بازاریابی شبکه های اجتماعی در حال رشد سریع در شرکت ها است و پتانسیل بالایی برای مشهور شدن برندها ایجاد کرده است. در این میان شرکت هایی با بودجه های هنگفت، استراتژی هایی آموزنده دارند که مشاهده و یادگیری از موفقیت ها و شکست های آن ها، تنها نیاز به مشاهده و دقت دارد…

 

این ۵ اشتباه که در کمپین تبلیغاتی پپسی رخ داده است را تکرار نکنید

کمپین تبلیغاتی برند پپسی

هنگامی که بحث از انواع تولیدات در زمینه نوشیدنی های گازدار به میان می آید، به سختی می توان از نام دو غول شناخته شده این بازار گذشت.
پپسی و کوکاکولا مدت هاست که رقابت تنگاتنگی در بازارهای جهانی با هم دارند. آنچه انگیزه اصلی نگارش این مقاله را فراهم کرد، کمپین جدید پپسی است. تا چند هفته پیش صحبت از برتری هرکدام از این دو غول صنعت نوشیدنی بسیار سخت بود. با این حال به لطف تبلیغ تلویزیونی جنجالی برند پپسی اکنون در بسیاری از رسانه ها صحبت از اختلاف وسیعی است که میان دو تولید کننده بزرگ ایجاد شده است. کلیپ تبلیغاتی صحنه اعتراضات مردمی را به نمایش می گذارد و پلیس ضد شورش نیز در قاب تلویزیون نمایان است…

 

چگونه می توانیم یک کمپین تبلیغاتی جذاب در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم؟

کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

تبلیغ در شبکه های اجتماعی یکی از ارزان‌ترین و موثرترین روش‌های تبلیغات است. به همین دلیل است که اکثر برندها برای فعالیت در این شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های ویژه‌ای دارند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ، مزایای ویژه‌ای دارد. با کمک این پلتفرم‌ها، پیام‌های تبلیغاتی شما مستقیما به مخاطب هدف می‌رسد. وفاداری مشتریان و آگاهی از برند، افزایش پیدا می‌کند. ترافیک سایت فروشگاهی شما بهتر می‌شود و در نهایت، همه‌ی این عوامل به فروش بیشتر منجر می‌شود. این روزها اکثر مردم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. بسیاری از برندها برای تبلیغات خود، در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهید در بین این همه برند، شناخته شوید، باید تبلیغات متفاوت‌تری داشته باشید. گذاشتن پست‌های تکراری، کپشن‌های همیشگی، عکس‌های خسته‌کننده، کاری است که به راحتی به فکر همه می‌رسد. اگر می‌خواهید در اینستاگرام بدرخشید، توجه مخاطبان را جلب کنید و متفاوت از بقیه باشید، باید روش دیگری را پیش بگیرید. یکی از روش‌های جذاب برای جلب مشارکت مخاطبان، راه انداختن کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی است. حتما با شنیدن اسم کمپین به این فکر می‌کنید که یک پست بگذارید و از مخاطبان بخواهید با محصولات شما عکس بگیرند و هشتگ بزنند! راه اندازی کمپین، بسیار فراتر از این ایده‌ی اولیه است. باید کمپینی راه‌اندازی کنید که متمایز و خلاقانه باشد. به دلیل اینکه مخاطبان اینستاگرام، بیشتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند و مشارکت بیشتری دارند، این پلتفرم برای راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بسیار مناسب‌تر است. برای اینکه بتوانید یک کمپین تبلیغاتی خوب در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

 

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

بررسی کمپین تبلیغاتی “فقط انجام بده” برند نایک

کمپین تبلیغاتی خلاقانه برند بِری (BERRY) برای القاء حس خوب به مردم

داستان برندسازی و آشنایی با کمپین های تبلیغاتی برند داو “DOVE”

آشنایی با کمپین تبلیغاتی موفق برند بنز با نام “فرمان را در دست بگیر”

بررسی کمپین تبلیغاتی “جور دیگر باید دید”

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.