Take a fresh look at your lifestyle.

۴ توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین تبلیغاتی

۴ توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین تبلیغاتی

یک کمپین تبلیغاتی مجموعه اقدامات مشخص و تعریف شده برای بازاریابی و فروش یک محصول یا خدمت جدید (یا نسخه تغییر داده شده محصول و خدمت) یا استفاده از یک کانال جدید برای فروش محصول و خدمت پیشین است.

به گزارش سایت لرن مارکتینگ، بازاریابی مؤثر اغلب چیزی است که شرکت های در حال رشد را از سایر شرکت های مشابه متمایز می کند (شرکت های دیگر موجود در همان بازار و با ارائه همان محصول). شرکت هایی نظیر ژیلت و کوکاکولا در بازار بسیار رقابتی محصولات مصرفی موفق شدند، درحالی که آنها داشتند همان محصولات رقیبان خود را ارائه می کردند. اگر به دنبال رشد کسب و کار خود یا سازمان خود هستید باید یک بازاریاب، مبلغ و ترویج کننده سازمان و کسب و کار خود باشید.

کمپین های تبلیغاتی موفق مبتنی بر مطالعه و پژوهش، بسیار فکر شده و متمرکز بر جزییات، تهیه و توسعه داده شده اند؛ اصلا اینطور نیست که آنها صرفا مبتنی بر یک ایده خاص باشند. برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی با بررسی جایگاه فعلی شما در بازار شروع شده و در نهایت با جزییاتی نظیر کلمات و شدت تلفظ آنها در آگهی تبلیغاتی خاتمه می یابد.

فکر نکنید که برای تهیه یک کمپین تبلیغاتی خوب باید خود را سه روز در زندان حبس کنید و فکر کنید، بلکه باید از اتاق و محل کار خود خارج شوید و با دنیای واقعی در ارتباط باشید، چرا که هیچ نقشه ای نمی تواند کاملا منطبق بر اتفاقات و نیازهای دنیای واقعی باشد. از طرفی، با خود عهد کرده که نقشه خود را به صورت کامل روی کاغذ تهیه کنید و تمام ابعاد آن را بسنجید. عجله بیش از حد در تهیه کمپین تبلیغاتی باعث می شود جزییاتی را نادیده بگیرید که تأثیرات منفی زیادی روی کیفیت پیام ارائه شده و میزان اثربخشی آن دارد.

در اینجا به چندین روش برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی اشاره می کنیم.

در مناسب های عمومی و همایش ها حضور پیدا کنید و صحبت کنید

با صحبت در مناسبت های عمومی می توانید خود را به مخاطبان و مشتریان بالقوه معرفی کنید و باعث افزایش اعتبار محصولات و خدمات خود شوید.

از مشتریان بخواهید محصول شما را به دیگران معرفی کنند

استفاده از مشتریان فعلی برای جذب مشتریان جدید یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی شرکت تان است. فراموش نکنید که این موضوع را از فروشندگان خود نیز بخواهید، چرا که هر یک از آنها نیز آشنایان بسیار زیادی دارند.

کمپین تبلیغاتی

به مشتریان خود توضیح دهید که دقیقا چه چیزی را از آنها می خواهید که به دیگران منتقل کنند. آیا در مورد قیمت پایین محصول شما صحبت کنند؟ آیا در مورد کیفیت آن صحبت کنند؟ آیا در مورد مقایسه آن با سایر برند ها صحبت کنند؟

مانند یک مشتری باشید!

برای اینکه بفهمید که مشتریان دقیقا چه می خواهند شما باید مثل آنها باشید و مثل آنها فکر کنید. از شرکت ها و جاهایی که آنها مرتبا به آنجا می روند بازدید کنید. ببینید که مشتریان چگونه رفتار می کنند و به چه چیزهایی اهمیت می دهند. سپس کسب و کار خود را مبتنی بر این ترجیحات تغییر دهید.

نمونه هایی را به رایگان به مشتریان خود بدهید

اگر شما این اجازه را به مردم بدهید که محصول یا خدمت شما را رایگان امتحان کنند، شانس بیشتری هست که آن را در آینده بخرند. کارمندانی داشته باشید که در جلوی شرکت، نمونه های رایگان محصول را به مشتریان ارائه دهند. بسیاری از شرکت های نرم افزاری از این روش استفاده می کنند و این اجازه را به کاربر می دهند که به مدت ۳۰ روز رایگان از نرم افزار آنها استفاده و بعد در صورت تمایل آن را خریداری کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.