بازاریابی محتوا از سیر تا پیاز
بازاریابی محتوا از سیر تا پیاز
بازاریابی محتوا، در واقع یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی محسوب می شود که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. بواسطه این رویه میتوانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید.
در این مقاله سعی شده تا با گردآوری بهترین پستهای آموزشی مربوط به بازاریابی محتوایی بتوانیم سهمی در پیشرفت روز افزون بازاریابی محتوایی را در کشور داشته باشیم. بعد از مطالعه مرحله به مرحله پست های این مقاله می توانید اقدام به فعالیت در بخش بازاریابی محتوای کرده و با کسب مشتریان بیشتر، فروش خود را افزایش دهید.
چرا بازاریابی محتوایی بهترین استراتژی در پیشرفت برنامه های بازاریابی شناخته شده است؟
در روزگار و دورانی که روش های سنتی تبلیغات با شکست روبرو می شوند و رسانه های اجتماعی شاهد رشد روزافزونی هستند، به نظر می رسد که انتخاب بازاریابی محتوایی بهترین استراتژی برای صاحبان کسب و کار و بازاریاب ها در جهت رشد و پیشرفت برنامه های بازاریابی شان باشد. خواسته های مشتریان روز به روز بیشتر می شود و دیگر روشهای سنتی تبلیغات نمی تواند آنها را قانع کند. آنها فقط نمی خواهند که اطلاعات دریافت کنند، آنها می خواهند تعامل داشته باشند و سرگرم شوند. مردم چه متوجه باشند یا خیر- همیشه تحت بمباران تبلیغاتی قرار دارند. در چنین شرایطی، تنها راه برای کسب موفقیت این است که به اندازه کافی خودتان را متمایز نشان بدهید تا مشتری برای انتخاب برند شما متقاعد شود. این تمایز را می توانید از طریق محتوای شخصی سازی شده ایجاد کنید و به نظر می رسد که امروزه، یکی از رموز موفقیت در بازاریابی محتوایی همین است…
چگونه میتوانیم با استفاده از بازاریابی محتوا به ایجاد هویت برند بپردازیم؟
آیا محتوای شما می تواند در «تست لوگو» موفق باشد؟ اگر نه، یکی از چندین مقالات معمولی خواهد بود که هر روز مخاطب شما را هدف قرار می دهند. آیا محتوای شرکت شما می تواند در «تست بدون لوگو» موفق باشد؟ زمانی که با مشتریان استراتژی دیجیتال که با بازاریابی محتوا سروکار دارند، کار می کنم، از آنها می خواهم تست لوگو را -که از مقاله عالی مؤسسه بازاریابی محتوا الهام گرفته شده است- بگذرانند. شما نیز باید آن را امتحان کنید. برای انجام این کار، مقاله هایی که نوشته اید، به علاوه مقالاتی را که رقبای تان نوشته اند در سند ورد، کپی و پیست کنید. آنها را چاپ کرده و کنار هم بگذارید. آیا می توانید بدون کمک لوگو یا نام شرکت ها، محتوای خود را از محتوای رقبا تشخیص دهید؟ اگر محتوای شما، صدا و بیان مشخصی نداشته باشد، متمایز و برجسته نخواهد بود. این را می دانم: زمانی که برای اولین بار بازاریابی محتوا را شروع می کنید، حتی انتشار یک پست وبلاگی در چند هفته نیز موفقیت بزرگی به نظر می رسد، اما زمانی که فوت و فن اندیشه پردازی محتوا را کشف می کنید، باید زمان بگذارید تا محتوایی را که برندتان را زنده می کند خلق کنید…
اهمیت تیم تولید محتوا در اجرای یک بازاریابی محتوایی موفق
در دنیای امروز تولید محتوا به بخش اصلی واحد بازاریابی در هر شرکتی تبدیل شده است. شاید خیلی از مدیران در ابتدا به این موضوع توجه ویژه ای نداشته باشند ولی در طول زمان به اهمیت این قضیه پی خواهند برد. تیمی که بتواند محتوای مناسب را برای شبکه های اجتماعی و وبلاگ فراهم کند و همچنین به استراتژی ها و چشم اندارهای شرکت مسلط باشد، آینده ی درخشانی را برای آن شرکت رقم خواهد زد. بازاریابی محتوا به بلوغ خود نزدیک شده است و جزو ضروریات بازاریابی تلقی می شود. شما به افرادی باهوش خلاق و آینده نگر نیاز دارید. اما این افراد را براحتی نخواهید یافت.پس برای داشتن یک تیم رویایی باید به این نکات توجه ویژه ای کنید و از وجود آنها نهایت استفاده را ببرید…
کپی رایتر حرفه ای کیست و روش های موفقیت آن در بازاریابی محتوایی کدامند؟
شگفت زده خواهید شد اگر تصور کنید کلماتی که شما در حال خواندن آن هستید توسط یک کپی رایتر Copywriter نوشته شده و او برای انجام دادن این کار هزینه ای دریافت می کند!! کپی رایتر مردان و زنانی با قلمی خاص هستند که متون نوشتاری جدیدی را برای تبلیغات و بازاریابی ایجاد می کنند. کپی رایترها می توانند متن های خلاقانه تر، مانند آگهی ها، تبلیغات و سایر خلاقیت های مبتنی بر تحقیق، مانند توصیف شغلی در یک وب سایت، را بنویسند. کپی رایت کنندگان باید بدانند چگونه برای رسانه های مختلف مانند مراکز چاپ، وب سایت ها، رادیو و تلویزیون بنویسند. همچنین کپی رایترها همکاری بسیاری با ویرایشگران (ادیتورها) دارند تا اندیشه ها و ایده های بیشتری را شناسایی کنند و ممکن است برای تبلیغات با یک طراح یا مدیر هنری کار کنند. کپی رایتر ها ممکن است برای برخی شرکت ها به عنوان مترجم آزاد مشغول به فعالیت باشند. این افراد براساس توانایی شان در ایجاد متون متقاعدکننده، که باعث جذب خوانندگان شود، پیام خاصی را ارائه می دهند…
۴ عنصر اصلی و ضروری در بازاریابی محتوا
در سالهای گذشته ، محتوایی که مشتریان و مخاطبان آن را دریافت می کردند مربوط به اطلاعات محصول بود. حجم بالای این محتوا شامل اطلاعاتی در زمینه : اینکه محصول چیست؟ در کجا تولید شده است؟ مواد اولیه آن چیست؟ چه زمانی باید استفاده شود؟ و اطلاعاتی از این قبیل بود. افرادی که نیاز داشتند اطلاعاتی درباره محصول داشته باشند می توانستند از این اطلاعات و محتواها استفاده کنند اما نمی توانستند اطلاعات جامع تر و بیشتری درباره برندهای مربوط به این شرکتها و وجه تمایز آن با سایر برندها را کسب کنند. این گونه محتواها که فقط به شرح محصول پرداخته اند هنوز هم وجود دارد ولی نگرشها نسبت به محتوا تغییر کرده است. شرکتها و برند ها دیگر به دنبال این نیستند که فقط اطلاعات مربوط به کالا را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهند. بلکه، پیشرفتها، گسترش ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی و به تبع آن افزایش رقابتها ، اقتضا می کند که تغییرات اساسی در زمینه تولید محتوا انجام شود…
۱۵ مهارت مورد نیاز برای پیاده سازی بازاریابی محتوایی
مهارت های لازم برای بازاریابی محتوا را دارید؟ امیدوارم که همین طور باشد. چرا که کارکردن در زمینه بازاریابی محتوا نیازمند تمامی این مهارت هاست و شاید چند مورد از این مهارت ها را نداشته باشید. هر مهارتی را که اکنون نداشته باشید، در طول زمان می توانید به دست بیاورید. مهارت هایی که باید هر بازاریاب محتوا داشته باشد، عبارتند از: ۱- توانایی یادگیری: بازاریابی محتوا، پویایی بسیار بالایی دارد. اگر علاقه ای به تغییر ندارید و نمی توانید به سرعت خود را با تغییرات وفق دهید، به عنوان یک بازاریاب محتوا، چندان شاد نخواهید بود. از سوی دیگر، اگر یادگیری چیزهای جدید را دوست داشته باشید، کنجکاوی تان به مزیت رقابتی قدرتمندی تبدیل می شود. یادگیری مهارت های تازه، نرم افزاری جدید یا تاکتیک هایی نو برای بازاریابی محتوا ایده های فوق العاده ای هستند. بازاریابان باهوش پیوسته در حال پیشرفت اند. ۲- مهارت های نگارشی: اگر برای موفقیت در زمینه بازاریابی محتوا تنها به یک توانایی نیاز داشته باشید، آن توانایی مهارت های نگارشی است…
اهمیت اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا
در گزارشی که اخیرا در وبسایت MOZ انتشار یافت، میزان کارایی اینفوگرافیکها در سال ۲۰۱۶ از ۵۰ درصد به ۵۸ درصد افزایش داشته است که دلیل اصلی آن جذابیت این نوع محتوا برای مخاطبان است. روزانه ۵/۱ میلیارد محتوا تولید میشود، بیش از ۱۴۰ میلیون مطلب توییت شده و ۲ میلیون فیلم آپلود میشود بنابراین طبیعی است که محتوای شما در میان انبوهی از اطلاعات گم خواهد شد و پیداکردن آن برای مخاطبان هدف، دشوار خواهد بود. بنابراین شما به محتوایی نیاز دارید که توجه مخاطبان را در میان حجم انبوهی از اطلاعات، جلب کند. در گزارشی که اخیرا در وبسایت MOZ انتشار یافت، میزان کارایی اینفوگرافیکها در سال ۲۰۱۶ از ۵۰ درصد به ۵۸ درصد افزایش داشته است که دلیل اصلی آن جذابیت این نوع محتوا برای مخاطبان است. در اینفوگرافیک، شما پیام خود را با استفاده از ابزارهای تصویری همراه با طراحی نوآورانه، انتقال میدهید که برای مخاطبانتان بسیار جذاب خواهد بود. در ادامه به برخی از دلایل اثربخشی اینفوگرافیک اشاره خواهیم کرد…
چگونه می توانیم تیتر جذاب در بازاریابی محتوا درج کنیم؟
امروزه، نوشتن تیتری جذاب از خود محتوای مطلب مهمتر شده است. در این مقاله به این مسئله مهم پرداخته شده است.
امروزه نوشتن مقاله در سایتها با بازاریابی محتوا همراه شده است. همه روزه میلیونها نفر از مردم جهان در حال جستجوی اطلاعات هستند و وبسایتها این اطلاعات را در اختیار آنها میگذارند؛ بنابراین بدون استفاده صحیح از واژههای کلیدی و دانستن سئو (SEO)، مقاله و پست شما در فضای بیکران اینترنت گم خواهد شد؛ پس چه چیز است که باعث میشود نوشتن تیتر پست بسیار مهم به نظر برسد؟ تا به حال بسیار اتفاق افتاده است که برای نوشتن مطلبی بسیار زمان صرف کردهایم اما هیچ گونه بازخوردی نداشته و بسیار کم مورد استقبال واقع شده است؟ جواب در یک کلمه است: «تیتر» در این مقاله به مواردی که باعث میشود بتوانیم تیتر جذابی برای مقاله خود بنویسیم، اشاره شده است: استفاده از کلمات جذاب و خلاق: یک تیتر جذاب سبب میشود تا خوانندگان تشخیص دهند که مقاله مورد نظر برای آنها مفید هست یا خیر. تیترهای خلاق و جذاب خوانندگان را تشویق میکند تا مطلب مورد نظر را بخوانند…
مراحل اجرای استراتژی بازاریابی محتوا
استراتژی بازاریابی محتوا در صورتی به رشد کسبوکار شما کمک میکند که برای مخاطبین مناسبی تنظیمشده و هدف مشخصی را دنبال کند. بازاریابی محتوا نقش مهمی در رشد کسبوکار، ترویج محصولات و ایجاد آگاهی از برند ایفا میکند. محتوای خوب باعث میشود مشتریان بالقوهی بیشتری شاهد فعالیتهای یک کسبوکار باشند و ترافیک بیشتری در وبسایت شرکت ایجاد شود. بااینحال ارسال پستهای رندوم و آپلود کردن ویدیوهای غیر مرتبط در یوتیوب، هرگز راه مناسبی برای ارتقای یک کسبوکار به شمار نمیرود و هیچ کمکی به بازگشت سرمایه نمیکند. تنها راه دستیابی به نتایج بهینه، این است که بر مبنای یک استراتژی حسابشده به تولید محتوا بپردازید. در این مقاله توضیح میدهیم که چرا همهی کسبوکارها به استراتژی محتوا نیاز دارند و چگونه میتوانید برای برند یا شرکت B2B خود، یک استراتژی مناسب توسعه دهید: استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ استراتژی بازاریابی محتوا بخشی از برنامه بازاریابی است که شامل تولید انواع مختلف محتوا (ازجمله پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی و ویدیوها) و سپس بازاریابی آنلاین آنها است…
۳ استراتژی اساسی در بازاریابی محتوایی
عصر تبلیغات و بازاریابی وارد دورانی تازه شده و رفتارهای مشتریان برای دستیابی به اطلاعات شرکتها کاملا تغییر کرده است. بازاریابی محتوا، یکی از مفیدترین روشهای بازاریابی در عصر حاضر است. مشتریان کنونی دیگر منتظر تبلیغات و بازاریابها نمیمانند و خودشان بهصورت فعال به دنبال اطلاعات و محصولات شرکتها میگردند. در بازاریابی محتوایی، ارتباط با مشتری بهصورت منفعل و زودگذر نیست. اگر کاربران ارزش را در محتوای شما ببینند، باز هم برای دریافت آن به شما مراجعه میکنند و حتی اگر بتوانند در پیشرفت آن شرکت میکنند. محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)، در این شرایط تولید میشود و بهترین نیرو برای پیشبرد اهداف خواهد بود. بزرگترین شرکتهای دنیا هم از این نوع محتوا برای بازاریابی خود حداکثر استفاده را میبرند و کاربران را به تولید آن تشویق میکنند؛ به همین دلیل محتوای آنها ارزش بازگشتی زیادی پیدا خواهد کرد. هرچه محتوای تولیدشده کیفیت بیشتری داشته باشد، توجه بیشتری به خود جلب میکند. برای تولید چنین محتوایی، ۳ استراتژی اساسی وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم…
۴ روش کاربردی در بازاریابی محتوا برای جذب بیشتر مشتری
اگر شما هم یک بازاریاب محتوای آزادکار هستید، میتوانید با شناسایی نیازهای مشتریها و ارائهی راه حل مناسب، درآمد خوبی از این طریق کسب کنید. اگر تا به حال درگیر کسبوکار آنلاین شده باشید تا حدودی با بازاریابی محتوا آشنایی دارید. بازاریابی محتوا یکی از قدرتمندترین ابزاری است که شرکتها طی چند سال اخیر از آن برای جذب مشتریان جدید استفاده کردهاند. اگر کسبوکارهایی را که از بازاریابی محتوا استفاده میکنند با دیگر شرکتها مقایسه کرده باشید، متوجه خواهید شد که آنها از وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار هستند. اگر تا به حال در مورد استفاده از بازاریابی محتوا برای جذب مشتریهای جدید فکر نکردهاید، بهتر است که همین حالا و بهطور جدی به این موضوع فکر کنید. بازاریابی محتوا به حضور پررنگ و رشد کسبوکار شما کمک خواهد کرد. در این مقاله به بررسی راههایی برای انجام این کار میپردازیم. ۱- مشکلات مشتریهای خود را حل کنید: بازاریابی محتوا یعنی اینکه شما خودتان را جای مشتریهای قرار دهید و به همهی مسائل از چشم آنها نگاه کنید…
۳ راهکار موفقیت آمیز در استفاده از تبلیغات محتوایی مبتنی بر حساب کاربری
با نکات مفیدی که در ادامه می آید، اهداف مدنظرتان در تبلیغات مبتنی بر حساب کاربری را تحقق بخشید. اگر در زمینه بازاریابی برای یک استارت آپ (شرکت نوپا) کار می کنید، پس شما بخشی از یک تیم تولید محتوا هستید. در مراحل اولیه شکل گیری شرکت های حوزه فناوری، بازاریابان در خط مقدم تولید محتوا قرار دارند. در حقیقت، شما از طریق پست های وبلاگ، پادکست ها و توییت ها، اطلاعات لازم را برای عرضه محصولات سازمان خود به بازار ایجاد می کنید. بسیاری از ما این چرخه را دنبال کرده ایم. یک محتوای شگفت انگیز ایجاد می کنیم، آن را چند مرتبه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاریم، به خبرنامه خود اضافه می کنیم و سپس منتظر می مانیم تا جادوی تعامل [با مخاطب] وارد عمل شود. اما با این رویکرد، تقریبا هرگز هیچ اتفاقی نمی افتد! یک سال پیش، از شنیدن صحبت های ترویس رایت، سخنران کلیدی کنفرانس #FlipMyFunnel در آتلانتا لذت بردم. #FlipMyFunnel، اجتماعی از متخصصان حوزه بازاریابی، فروش و موفقیت مشتری در B2B (تجارت شرکت به شرکت) است که به منظور تقویت یکدیگر در پیشبرد ارزش در سازمان های خویش، دانش جمعی خود را به اشتراک می گذارند…
۷ تاکتیک کاربردی برای تولید و توزیع محتوا
سال های سال است که به همه توصیه می کنیم محتوایی باکیفیت تولید کنند تا بتوانند توجه بینندگان وب سایت ها را جلب کنند، اما وقتی همه کاری مشابه انجام دهند چه اتفاقی می افتد؟ (که در حقیقت هم همین طور است.) تا اینجا اکثر کسب وکارها می دانند که باید محتوایی باکیفیت تولید کنند و خود را از محیط اشباع شده اینترنت برهانند. با وجود تمام محتواهای موجود، تاثیرگذاری آنها روز به روز کاهش می یابد و تعداد افراد کمتری را دخیل می کند. در حقیقت ۵۰درصد مقاله های آنلاین، هشت بار یا حتی کمتر به اشتراک گذاشته می شوند. خبر بدتر اینکه ۳ یا ۴ مقاله هرگز به اشتراک گذاشته نمی شوند. حال وقت آن رسیده است که از جست وجوی ارگانیک و اشتراک های شبکه های مجازی فراتر رفته و امید داشته باشیم که بالاخره یک نفر از چیزهایی که ما تولید می کنیم، فراتر خواهد رفت. پیش تر گفتیم که باید فقط ۲۰درصد از زمان تان را به تولید محتوا اختصاص دهید و ۸۰درصد باقی مانده را باید صرف ارتقا و بهبود محتوای خود کنید…
۷ فرم مختلف بازاریابی محتوا برای کمک کند به فروش بیشتر
هر سال پیش از شروع برنامه ریزی کمپین های بازاریابی جدید، باید اقدامات موثر و غیرموثر در سال پیش را ارزیابی و از تکرار اشتباهات پیشگیری کنید. محتوا حرف اول را می زند: طبق تحقیق شرکت مدیا داینامیکس (Media Dynamics)، روزانه بیش از ۵۰۰۰ تبلیغ به مشتریان نشان داده می شود، بنابراین تعجبی ندارد که بازاریابی محتوا درحال تبدیل شدن به یکی از موفق ترین راهبردهای دسترسی به مشتری است. مردم از دیدن اجباری تبلیغات از رده خارج و سنتی خسته شده اند، به همین دلیل است که وقتی یک برند با محتوای معتبر و مفید وارد میدان می شود، مشتریان را شیفته خود می سازد. احتمالا همین امر، نرخ تبدیل بازاریابی محتوا را شش برابر بیشتر از شگرد های سنتی بازاریابی کرده است. تقسیم بندی بازاریابی محتوا جهت بیشینه ساختن نرخ های تبدیل، کار دشواری نیست. بدین منظور باید محتوای مبتنی بر محصول یا خدمت خود را ایجاد و سپس با استفاده از آن، هر یک از ویژگی های نشان دهنده مشتری دلخواه با قوی ترین عملکرد را نشان بگیرید. در این میان مشکلات متعددی را که این خریداران به دنبال رفع شان هستند نیز مدنظر قرار دهید. طبق تحقیق کوراتا (Curata)، ۴۱ درصد از بازاریابان تعداد و نوع سرنخ های فروش خود را از طریق گزینش محتوا (content curation) افزایش می دهند…
۱۰ راهکار برای اجرای بهتر بازاریابی محتوا و ارزیابی اثربخشی آن
بازاریابی محتوایی یا همان Content Marketing، روشی است که بسیاری از کسب و کارها به اجرای آن پافشاری میکنند و بسیاری نیز از این راهکار، سودآوری خوبی دارند. بازاریابی محتوا که در سالهای اخیر جزو پرطرفدارترین مسیرهای بازاریابی بوده است، باعث شده کسبوکارهای مرتبط با تولید محتوا پا گرفته و دوران پرفروغی را سپری کنند. در اینجا به ۱۰ راهکار برای ارزیابی اثربخشی محتوا اشاره خواهد شد که میتواند در مدیریت محتوای کسبوکارتان سودمند باشد. ۱- میبایست در زمینه افزایش ورودی وبسایتتان سودمند باشد: برای این منظور میتوانید از ابزار گوگل آنالیتیکس بهره ببرید و در بازههای مختلف تفاوت ورودی وبسایت را اندازهگیری کنید. ۲- تعداد اعضای خبرنامه را بررسی کنید: روزانه تعداد اعضای خبرنامه را بشمارید و سعی کنید سرعت افزایش آن را بهبود ببخشید. میتوانید برای شمارش این تعداد، از نرمافزار ارسال ایمیلتان بهره ببرید. تعداد اعضای فعالی خبرنامه، توسط فرمول زیر محاسبه میشود. ( تعداد اعضای فعلی – تعداد اعضای خارجشده از لیست – تعداد اعضای اسپم کرده ) * درصد ایمیلی که باز یا کلیک میشود. ۳-رنک صفحات شما یک فاکتور ارزشمند است: اینکه صفحات مقالات یک وبسایت ب رتبه ۱ گوگل تبدیل شود، یک افتخار است که البته نصیب هرکسی نخواهد شد. این موضوع انتخاب هوشمندانه عنوان و موضوع و البته کار سئویی دقیق میطلبد…
نکات مهم در تولید محتوای مناسب و اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در تلگرام
قبل از آنکه برای تبلیغات در تلگرام هزینه کنید بهتر است اصول و راهکارهای تبلیغات در تلگرام را بشناسید. این کار علاوه بر آنکه هزینههای شما را پایین میآورد؛ نرخ جذب مشتری را برای کانال تلگرام شما بالا میبرد. ما روشهای تولید محتوا برای کانال تلگرام را که موجب افزایش ممبر شما میشود را آموزش میدهیم. اگر اصول مدیریت یک کانال تلگرامی را خوب بشناسیم، تبلیغات در تلگرام به عنوان یک کانال مهم دیجیتال مارکتینگ بسیار اثربخش است. در حالی که دسترسی کاربران ایرانی به اغلب شبکههای اجتماعی مسدود است. تلگرام به عنوان یک پیامرسان نقش محبوبترین شبکه اجتماعی ایرانیها را بازی میکند. از همین رو، کسبوکارهای ایرانی سعی میکنند با تبلیغات در تلگرام از پتانسیلهای موجود در این پیامرسان برای رونق کسبوکار خود استفاده کنند. اما در این بین، سودجوییهایی هم صورت گرفته است. همین سودجوییها باعث شده کسبوکارها برای تبلیغات در تلگرام دچار تردید و شک باشند…
روشها و دلایل استفاده از محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی دیجیتال
تعداد کاربران شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر رشد بیسابقهای داشته است. میزان فعالیت و زمان حضور کاربران این شبکهها نیز روز به روز در حال افزایش است. از سوی دیگر نیز همه ساله بر تعداد اپلیکیشنهای ارتباطی و پیامرسان افزوده و قابلیتهای جدیدی نیز به اپلیکیشنهای موجود اضافه میشود. این آمار برای بازاریابان تا حدودی نگران کننده است. زیرا روزانه میلیونها پست در شبکههای اجتماعی بین کاربران دست به دست میشوند. با توجه به علاقه کاربران به شبکههای اجتماعی نیز بهتر است که محتوای بصری قوی و جذابی برای این رسانهها تهیه شود. بنابراین تولید محتوای تعاملی و جذاب میتواند مزیت رقابتی بزرگی برای کسب و کارها باشد. اما متاسفانه در کشور ما معمولا هر محتوایی بدون بررسی بار علمی و صحت و سوق آن دست به دست میشود. همین امر نیز مانند شمشیر دو لبهای بر روی استراتژی بازاریابی کسب و کارها تاثیر میگذارد. در این مطلب دلایل اهمیت استفاده از محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی دیجیتال مورد بررسی قرار میگیرند…
تاثیر تولید محتوای با کیفیت در استراتژی بازاریابی وب سایت
آن قدیم ها بازاریابی عمدتا با ردیف کردن کلمات کلیدی انجام می شد. هر کسی چند کلمه کلیدی برمی داشت و در هر جایی از وب سایتش که می توانست می چپاند، اما اگر همزمان با دنیای سئو (بهینه سازی موتور جست وجو (SEO) جلو آمده باشید، حتما اطلاع دارید که روش قبلی دیگر کارساز نیست. حال دیگر آن روش قدیمی به مزاج گوگل خوش نمی آید. البته آن زمان هم گذشت که می شد کلمات کلیدی را طوری چید که مشکل ساز نشود و قسر در رفت. گوگل هم همانند مصرف کنندگان به دنبال محتوای باکیفیت است. تا به حال وب سایتی به پست تان خورده است که توضیح درستی در خصوص خدماتی که ارائه می دهد نداده باشد؟ یا اصلا کسب و کارشان را معرفی نکرده باشد و هویت شان مشخص نباشد؟ به احتمال زیاد حس خوشایندی نسبت به این وضع نداشته اید و وب سایت را ترک کرده اید. ما مصرف کنندگان دوست داریم محتوایی که در یک وب سایت می خوانیم در عین جذابیت، نامربوط به آنچه مدنظر ماست نباشد.
چگونه راهبرد محتوا را بهبود دهیم: دستورالعملی از آغاز تا پایان کار
خواه در آغاز کار بازاریابی محتوا باشید یا خواه مدتی است که از آن استفاده میکنید، بررسی مجدد برنامه راهبردی محتوا هیچ وقت ضرری نخواهد داشت. از آن جهت که مطمئن شوید برنامهتان به روز، نوآورانه و قدرتمند است. در حال حاضر، رقابت بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است. با توجه به موسسه بازاریابی محتوا ، ۷۰ درصد از بازاریابهای بنگاه به بنگاه که تحت یک پژوهش قرار گرفتند، اعلام کردهاند که نسبت به سال گذشته (۲۰۱۶) محتوای بیشتری خلق کردهاند. اولین گام برای راه افتادن در این رقابت، آماده کردن یک برنامه بازاریابی محتوای هوشمند و قوی است. اگر در برنامه ریزی سال پیش رو با مشکل مواجه شدهاید یا به ایدههای جدیدی برای برنامه خود نیاز دارید، ادامه متن را بخوانید. برای بهبود مهارتهایتان با کتابکار بازاریابی محتوای ما، اینجا را کلیک کنید: در این مطلب، دلیل نیاز کسبوکار شما به برنامه بازاریابی محتوا و قدمهای دقیقی که برای خلق یک برنامه نیاز است را بررسی خواهیم کرد. راهبرد محتوا چیست؟ به طور خلاصه، راهبرد محتوا بخشی از برنامه بازاریابی و توسعه شماست که به مدیریت اکثر رسانههای قابل دسترسی بازمیگردد که خودتان ایجاد کرده و صاحب آن هستید. رسانههای نوشتاری، بصری، قابل دانلود و… مفهوم را بگیرید…
بهترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکههای اجتماعی
اکثر کسبوکارهایی که از شبکههای اجتماعی در راستای بازاریابی کسبوکار خود بهره میبرند، درگیر این مورد مهم هستند که چه ابزارهایی میتواند آنها را در مسیر مدیریت محتوا و پستهایشان نیز یاری کند. در ادامه به معرفی ۵ ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی میپردازیم که هر کسبوکاری میتواند از آنها بهره ببرد که اکثر آنها رایگان هستند: ۱- بافر (Buffer):
بافر در ژانویه سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و به سرعت توانست به یکی از ابزارهای رایگان مناسب برای مدیریت شبکههای اجتماعی تبدیل گردد. آنقدر رابط کاربری بافر با کاربران سازگار (User-Friendly) است که هر فردی میتواند با آن کار کند و پیچیگی خاصی در آن لحاظ نشده است و حتی افرادی غیرمتخصص میتوانند به راحتی حسابهای کاربری خود در شبکههای اجتماعی را مدیریت کنند. یکی از امکانات نسخه ویژه (Premium) بافر این است که مدیر اصلی حسابهای کاربری میتواند به افراد دیگر دسترسی محدود دهد تا یک یا چند تا از حسابهای کاربری دیگر را مدیریت کنند…
آیا میتوان بازاریابی محتوا را به طور کامل به هوش مصنوعی سپرد؟
الگوریتمهای هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت هستند. اما آیا میتوانند کار تولید محتوا را بهطور کامل بر عهده بگیرند و در این زمینه بر انسانها پیروز شوند؟ بازاریابها در چند سال گذشته به دنبال راههای جدیدی برای استفادهی بیشتر از راهحلهای اتوماتیک بودهاند.و در اکثر مواقع هم نتیجهی خوبی داشتهاند. نرمافزارهای خودکار جایگزین کارهای خستهکنندهای مانند تحلیل داده شدهاند که نیاز به مهارت زیادی ندارند و میتوانند این کارها را حتی بهتر از متخصصان تجزیه و تحلیل داده انجام دهند. آنها همچنین به بازاریابها اجازه دادهاند از وقت خود برای انجام دادن کارهای مهمتری استفاده کنند. به نظر میرسد هوش مصنوعی در زمینههایی مانند بازاریابی محتوا و زمینههای مرتبط با بازاریابی شبکه اجتماعی و سئو رشد سریعی داشته است. بنابراین آیا میتوان انتظار داشت که هوش مصنوعی در آینده بتواند تمام بخشهای این صنعت را به دست بگیرد؟…
چگونگی ارتباط متقابل در بازاریابی محتوا و روابط عمومی
بازاریابی محتوا و روابط عمومی، طبیعتی کاملا شبیه یکدیگر دارند. در واقع می توان گفت آنها دو روی یک سکه هستند، اما بیشتر افراد تصور می کنند که مهاجرت به شبکه های اجتماعی، روابط عمومی را غیرضروری خواهد کرد. این تصور واقعا نادرست است. برعکس، روابط عمومی به شکلی متفاوت تر از الگوهای قدیمی در زمینه تعامل و تبلیغات ظاهر شده است. در این مقاله به شما خواهم گفت که چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی اتحاد کاری با هم داشته باشند. همچنین خواهم گفت که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید. چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی را با هم ادغام کنیم؟ در اینجا با ارائه برخی نکات خواهم گفت که چرا باید روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا ترکیب شود. – اشتراک گذاری ایده: یک بازاریاب محتوا یا متخصص روابط عمومی باید همیشه آخرین تحولات و موضوعات داغ را در صنایع مختلف پیگیری کند. زمانی که روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام می کنید، می توانید ایده هایی را که به ذهن هر کدام از تیم های روابط عمومی یا بازاریابی محتوا می رسد با یکدیگر رد و بدل کنید…
۱۶ اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا
آزمونوخطا و یادگیری از اشتباهات گذشته، از ویژگیهای سالم راهاندازی کسبوکار است، اما تکرار اشتباهات هزینهی سنگینی دارد. بسیاری از اشتباهاتی که در حیطه کسبوکار صورت میگیرند، چون خودشان را در صدمات مالی و زمانی نشان میدهند قابل سنجش هستند، اما اشتباهات بازاریابی محتوا همیشه بهراحتی قابلمشاهده نیست. بسیاری از اوقات حتی زمانی که محتوای ما خدمتی به کسبوکارمان نمیکند، باز خودمان را توجیه میکنیم که تلاشهای بازاریابی خوبی داشتهایم. در این مقاله به رایجترین اشتباهات بازاریابی محتوا اشاره میکنیم که متخصصان بازاریابی بر اساس تجارب خود راهحلهایی برای اجتناب از آنها پیشنهاد دادهاند. ۱- ابتدا مطلبی را منتشر میکنیم و سپس امیدواریم نتیجه بدهد: Kerry O’Shea Gorgone مدیر استراتژی فروش محصول و پادکستهای بازاریابی معتقد است یکی از بزرگترین اشتباهات این است که زمینه را برای ارزیابی نتایج بازاریابی خود فراهم نمیکنیم. ما محتوای خود را در جایگاههای مختلفی منتشر میکنیم، اما معیاری برای سنجش بازدهی آن نداریم…
۷ روش برای سنجش عملکرد بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یکی از راههای مؤثر برای جذب مخاطب است. اما چگونه میتوان فهمید که آیا روش خوبی برای انجام این کار استفاده شده است یا خیر؟ یکی از مهمترین سؤالهایی که در مورد بازاریابی محتوا مطرح میشود، این است که چگونه متوجه شویم کدام محتوا نتیجهی بهتری داشته است؟ طبق اعلام Hubspot، شرکت فعال در زمینهی نرمافزار بازاریابی، حدود ۵۵ درصد بازاریابان B2B نمیدانند چگونه باید اثربخشی محتوا را ارزیابی کنند. یکی از بهترین راههای موفقیت در بازاریابی محتوا، اندازهگیری و ارزیابی تلاشها است. این کار به شما کمک میکند که استراتژی خود را به مرور زمان بهبود دهید. شرکتهایی که محتوای خود را به امید دیده شدن منتشر میکنند، نتایج ضعیفی خواهند گرفت. شما باید یک سیستم نظارتی مناسب داشته باشید و تأثیر استراتژی محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید. هر چقدر استراتژی بهتری داشته باشید، افراد بیشتری به سمت برند شما جذب خواهند شد. خبر خوب این است که روش های ساده در انجام این کار به شما کمک میکند…
بازاریابی محتوا و آژانسهای بازاریابی : پیشبینی ها ، روندها و چالش های پیشرو
بر اساس نظرسنجی اخیر شرکت CopyPress از ۳۰۰ آژانس حرفهای بازاریابی که برای سازمانها و برندهای معتبر فعالیت میکنند، حدود ۸۴ درصد آنها انتظار دارند که محتوا در طول زمان برای مشتریان مهمتر خواهد شد. بیش از نیمی(۵۸ درصد) از پاسخدهندگان که در آژانسهای بازاریابی مشغول به کار هستنند معتقدند مشریانشان چیزی راجع به بازاریابی محتوا نمیدانند و تنها ۵ درصد مشتریان در مورد این موضوع از آگاهی بالایی برخوردار هستند. حدود ۸۲% بازاریابان آژانسهای تبلیغاتی میگویند که به طور متوسط در ماه ۱ تا ۱۰ محتوا برای مشتریان ایجاد میکنند. براساس آمار، محتوای ایجاد شده حدود ۹۲ درصد این آژانسها برای مشتریان، پست برای بلاگ است. بعد از آن کپی وب محبوترین نوع محتواست و حدود ۷۰ درصد آژانسهای تبلیغاتی برای مشتریان چنین کاری انجام میدهند. رسانههای تعاملی و فیلم سازی ۴۵ درصد، اینفوگرافیک ۳۰ درصد و خلق تصاویر ۱۶ درصد به ترتیب در جایگاه های بعدی محتوا قرار میگیرند…
دلایل عدم موفقیت برندهای ایرانی در بازاریابی محتوا
در چند سال گذشته بسیاری از کسب و کارهای ایرانی روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری های جدی انجام داده اند و با اتخاذ استراتژی های درست در این زمینه به موفقیت های چشمگیری نیز دست پیدا کرده اند، اما برخی از کسب وکارهای موجود در بازار ایران که تعداد آنها کم هم نیست تا به حال اعتقاد و علاقه ای به سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی محتوایی نداشته اند؛ این موضوع باعث شده تا این کسب وکارها به صورت سنتی فعالیت های خود را پیش ببرند و رفته رفته با گذشت زمان در بازارهای مختلف دچار انقراض شوند. نمونه انقراض بسیاری از این کسب وکارها نیز در چند سال گذشته در بسیاری از رسانه های داخلی مطرح شده است. اینکه چه لزومی به سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی محتوایی وجود دارد و دلایل نادیده گرفتن بازاریابی محتوایی از سوی برخی از کسب وکارهای ایرانی به چه صورت است، بهانه ای شد تا در این مطلب به برخی از مسائل این حوزه بپردازیم…
بازاریابی محتوا در آینده چه تغییرات اساسی خواهد داشت؟
آشنایی با تغییرات احتمالی محتوا و شناخت ابزارهای مناسب تولید محتوای جدید، بهترین راه افزایش آمادگی برای رقابت و موفقیت در بازار آینده است. حوزه بازاریابی همواره در حال تغییر و تحول است. رقبای جدید، تکنولوژی جدید، استراتژیهای جدید و چشماندازهای جدید مشتریها معمولا باعث تغییرات بزرگ در کمپینها میشوند و راهی جز همراهی با آنها وجود ندارد. بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست. امروزه بازاریابی محتوا به اندازهای محبوب است که بهعنوان راه حل مستقلی در بازاریابیهای دشوار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین گسترش پلتفرمهای خواندن که امروزه به آسانی در دسترس هستند، تولید و توزیع محتوا را بسیار آسانتر کردهاند. بنابراین اهمیت بازاریابی محتوا بیش از پیش شده است. از طرفی مشتریها مانند گذشته علاقه و اعتماد زیادی به روشهای سنتی بازاریابی نشان نمیدهند. حال این سؤال پیش میآید که آیندهی بازاریابی محتوا به چه صورت خواهد بود و آیا ما آمادگی لازم برای تغییرات آن را داریم یا خیر؟…
آینده بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ چگونه خواهد بود؟
آشنایی بیشتر در مورد آیندهی بازاریابی محتوا میتواند برای بازاریابی در آینده بسیار مفید و ابزاری برای شکست رقبا باشد.
سال ۲۰۱۷، سال بزرگی برای بازاریابی محتوا است. با اینکه تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است؛ اما چند سال طول میکشد تا موضوعاتی که امروز داغ هستند بتوانند جایگاه مناسب خودشان را پیدا کنند. بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این مقاله زومیت میخواهیم ببینیم که بعد از گذشت چند سال، آیندهی بازاریابی محتوا به چه صورت خواهد بود. ۱- استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده: واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۶ با ارائه هدست اکیولس ریفت، بازی پوکمون گو و عینک اسنپچت، سال بزرگی داشته است. اما هنوز بهاندازه کافی برای اینکه بهعنوان یک رسانه برای بازاریابی محتوا مورداستفاده قرار بگیرد، محبوب و همهگیر نشده است. بهزودی همه شک و تردیدها برطرف میشود و این تکنولوژی در آینده مورداستقبال قرار خواهد گرفت…
۱۱ مرحله در استراتژی بازاریابی محتوا برای افزایش بازدید سایت
ستراتژی بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین عوامل در رشد وب سایت و کسب وکار شما می باشد. شما برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا نیازمند آشنایی با مباحث دیجیتال مارکتینگ و رعایت اصول سئو وب سایت هستید تا به نتیجه مورد نظر برسید. در این مقاله شما را با استراتژی بازاریابی محتوا در ۱۱ گام به منظور افزایش بازدید سایت آشنا می کنیم. گام اول: اهداف خود را تعیین کنید: بهترین نقطه شروع برای برنامه استراتژی محتوای شما این است که جمله ای در زمینه بازاریابی محتوای خود بیان کنید. این جمله خلاصه تمرکز روی آنچه که مهم است -وآنچه که مهم نیست- را برای ایجاد محتوایتان آسان تر می کند. زیرا استراتژی بازاریابی محتوای شما به گونه ای پایدار به کارش ادامه می دهد. جمله بازاریابی محتوای شما باید شامل موارد زیر باشد: مخاطبین هدفتان: محتوایی که برای رسیدن به آن مخاطبین هدف استفاده می کنید. مزیتی که به آن ها می رسد. در اینجا مثالی از صفحه «درباره ما» سایت cio.com ذکر شده. این معرف مخاطبین (مدیران و مدیران اجرایی تکنولوژی کسب وکار) می باشد. مزیتش را کاملاً برجسته نشان می دهد (اطلاعاتی درمورد توسعه حرفه و شغل) و مثال هایی از اینکه این محتوا چه چیزی را پوشش می دهد بیان می کند. (گواهی، انتقال دیجیتال، توسعه مهارت ها و روش های استخدامی) به منظور ایجاد ماموریت برای کسب وکار خود از این فرمول استفاده کنید: ما برای شما [مخاطبین هدف] [ نوع محتوا] را فراهم آورده ایم تا به [اهداف کسب وکار] کمک کنیم. درحالی که بیانیه ماموریت آن چیزی است که مخاطبین شما از استراتژی بازاریابی محتوای شما دریافت می کنند، شما باید درمورد آنچه که کسب وکارتان از آن دریافت می کند نیز فکر کنید. اینجاست که اهداف کسب وکاری شما پا به میدان می گذارند…
نظرات بسته شده است.