Take a fresh look at your lifestyle.

قلاب اینستاگرام چیست

اگر نتونیم در 10 ثانیه اول کلیپ تبلیغاتی خودمان توجه مشتری را جلب کنیم . اون تبلیغ چندان کارایی ندارد و منجر به فروش نمی شود .

چگونه از قلاب اینستاگرام و قلاب ریلز در تولید محتوا و جذب مخاطب استفاده کنیم؟

اگر با قانون قلاب آشنا نباشید، بازدید ویدیوهای اینستاگرام کم خواهد شد. همچنین مقالات سایت کمتر خوانده خواهد شد و اثرگذاری محتواهای شما کمتر خواهد شد.

یکی از بهترین روش های جذب مخاطب و خریدار در سایت، تولید محتوای ارزشمند و مفید است. محتوا هرچقدر هم که ارزشمند باشد، نیاز به قلابی دارد که مخاطب را جذب کند و او را ترغیب کند تا به محتوا توجه کند. منظور از محتوا مقاله، ویدیو یا صوت است. قانون قلاب اینستاگرام می گوید شما در ارائه محتوا فرصت بسیار کمی برای جلب توجه مخاطب دارید. اگر از این فرصت به خوبی استفاده نکنید، دیگر مهم نیست بقیه مطالب چگونه هستند، چون خیلی ها مطلب شما را دنبال نخواهند کرد.

با قلاب چه چیزی صید می کنیم!؟

با قلاب ماهیگیری می توان ماهی گرفت. به عنوان مدرس دنبال چه چیزی هستیم؟ درواقع این ماهی در دنیای تدریس چیست؟ توجه افراد. توجه مخاطب گران ترین چیزی است که به راحتی در اختیار ما قرار نمی گیرد. ما برای جلب توجه با هزاران ویدیو و پیام دیگر در حال رقابت هستیم. هر لحظه امکان دارد مخاطب تصمیم بگیرد توجه اش را به مورد دیگری اختصاص دهد. پس هیچ گاه ۱۰ ثانیه اول را با صحبت های کلیشه ای و احوالپرسی طولانی تلف نکنید.

قانون قلاب در تولید ویدیوی اینستاگرام 

در تولید محتوای ویدیویی یا ریلز اینستاگرام باید در ۱۰ ثانیه اول توجه مخاطب را جلب کنیم. بهترین روش جلب توجه ایجاد کنجکاوی است. اگر به شما بگویم: «در این ویدیو می خواهم مهم ترین عامل شکست کسب و کارها را بگویم…» همین جمله یک قلاب است، چون مخاطب با خود می گوید چند ثانیه دیگر ادامه بدهم تا کنجکاوی ام برطرف شود. اگر بقیه توضیحات خوب و جذاب باشد، عده ای تا پایان آموزش با شما همراه خواهند شد. بسیار اشتباه است که اول ویدیوی اینستاگرام بگوییم: «سلام، امروز خیلی خوشحالم که می توانم با یک آموزش جدید در خدمت شما باشم!». با این جمله فرصت جلب توجه از بین رفت و هیچ نکته جذابی گفته نشد که شخص را ترغیب به مشاهده ادامه ویدیو کند.

قانون قلاب در تولید محتوا

قانون قلاب در آموزش های طولانی تر

آقای «مایک دی آنجلو» – منتقد معروف فیلم – تحقیق جالبی درباره فیلم های سینمایی انجام داد. او در سال ۲۰۱۵ مقاله ای با نام «چیزهایی که از تماشای ۱۰ دقیقه اول ۵۰۰ فیلم آموختم» منتشر کرد. یکی از نتایج تحقیقاتش این بود که اگر یک فیلم سینمایی در ۱۰ دقیقه اول، توجه بیننده را جلب نکند، شانسی برای موفقیت ندارد. درواقع دیگر مهم نیست که بقیه فیلم چقدر جذاب باشد. خیلی ها قضاوت شان درباره فیلم در کمتر از ۱۰ دقیقه شکل می گیرد.

او می گوید: «وقتی به دقیقه دهم فیلم رسیدم و فیلم جذاب بود، ده دقیقه دیگر تماشا کردم، اگر جذابیت ادامه داشت به دقیقه سی و سپس چهل رسیدم. اگر فیلمی را تا دقیقه چهل تماشا کردم، حتما تا آخرش پیش رفتم.»

البته او تاکید می کند فیلم هایی از این قانون مستثنا بود و با اینکه شروعی خسته کننده داشت، در ادامه مرا میخکوب کرد.

حتما قبول دارید جذابیت فیلم های سینمایی از آموزش های ما خیلی بیشتر است. در فیلم سینمایی صحنه های متنوع و بازیگرانی وجود دارد. کار ما سخت تر است! خوب است همین قانون ده دقیقه را در آموزش های حضوری و ضبط ویدیوهای طولانی رعایت کنید. اگر در ده دقیقه اول فیلم به مقدمه چینی بپردازید، بخش زیادی از مخاطبان را از دست خواهید داد.

قانون قلاب پست اینستاگرام

برای اینکه پست های اینستاگرام شما جلب توجه کند و مشتری تا آخر ویدئوی شما را ببیند، حتما باید در همان چند ثانیه اول ویدئو یکی از نکات زیر را مطرح کنید .

  • یک پیشنهاد رد نشدنی مثلا تخفیف
  • مقداری ارزش افزوده غیر‌منتظره به محصولتان اضافه کنید مثل حمل رایگان یا تضمین مرجوعی کالا
  • به کمیابی محصولتان اشاره کنید . مثلا همین چند تا محصول باقی مونده
  • حس از دست دادن یک موقعیت مثلا اگر این آموزش را یاد نگیرید از رقبای خودتان عقب می افتید
  • از مزیت های کاربردی محصولتان بگویید . مثلا می خواهید در عرض نیم ساعت مشکل … شما برطرف شود

 

قانون قلاب در نوشتن مقالات

اولین بند مقاله را به بیان بدیهیات نپردازید. همچنین از نوشتن جملات کلیشه ای و بی ارزشی مثل «در این مقاله قصد داریم قانون قلاب را برای شما توضیح بدهیم» بپرهیزید. اولین بند مقاله مهم ترین قسمت آن است که باعث می شود بازدیدکننده تصمیم بگیرد مطلب شما ارزش خواندن دارد یا خیر.

خلاصه قانون قلاب در تولید محتوا این است: در اولین بخش محتوا توجه مخاطب را جلب کنید و بلافاصله سر اصل مطلب بروید، قبل از اینکه مخاطب از مشاهده محتوای شما منصرف شود!

چند نمونه متن قلاب اینستاگرام

کاشکی این و زودتر میفهمیدم
ترفندهایی که شما نمی دونستید
رازی که باید بهتون بگم اینه که …
برای یاد گرفتن این تکنیک بقیه ازت پول میگیرن
این کار اشتباهه !
این 3 تا کارو نکن
باید یک اعترافی بکنم که ….
۵ نکته که باید بدونی
فروشتو با این روش ۲ برابر کن
۴ ترفند برای …
۴ دلیل برای اینکه …
چرا کسی در مورد …… صحبت نمیکند
تا الان از خودتون پرسیدید که چطور ….؟
شرط میبندم اینو نمیدونستی
دیگه اسکرول نکن

فقط امروز وقت دارید تا …..
فقط یک روز تا …..
نمیخاستم اینو بهت بگم ولی….
اینو اصلا کسی نمیدونه که
بهترین روشی که میتونی
میخام یک رازی رو بهتون بگم
فقط تا آخر این ماه وقت دارین تا …
بدترین اشتباه پیج کاری
بهترین روش برای فروشه
بالاخره پیداش کردم
چرا جذب فالوئر ندارم؟؟
ترفندهایی که نمیدونستی
دیگه این کارو انجام نده
افراد کمی اینو میدونن
میخوام یک رازی رو بهت بگم
باور نمیکنی اگه بهت بگم
نبینی از دستت رفته
این پست بدردت میخوره
میدونستی که…..
یک راز در مورد
ترفند آموزشی برای
باورم نمیشد تا…
تا حالا از خودت پرسیدی که…
این اشتباه رو اصلا نکن .
راحت ترین راه برای …
رازی که تاحالا نمیدونستی…
میخام یک واقعیت تلخ رو بهت بگم …..
نباید اینو بهت میگفتم که
پنج اشتباه رایج
اگر میخای خیلی سریع
ترفندهایی که باید بدونی
من این …. با این روش بدست آوردم
اگر میخای ….. این ریلز ببین
یکی بالاخره باید اینو بهت میگفت که
این لازمت میشه اگه
عمرا اگر اینو میدونستی
با این تکنیک ها …. این نتیجه رو بگیر
اینطوری مشکل …. حل كن
اگر میخای …. این کارو نکن
اگه این مشکلو داری.

و چند تا از قلاب ها که در اینستاگرام ترند شدند

بزن شیش ):

این 3 تا کارو نکن

این فیلم رو چند بار ببین ، من راجب جنگل حرف نمیزنم.

(بجای کلمه جنگل می تونید کلمه های کلیدی مورد نظز خودتان را بنویسید)

موارد بالا از پر کاربرد ترین متن های تبلیغاتی قلاب برای تبلیغات و فروش هست . حال برای اینکه بتوانیم با مشتری ارتباط معنی داری ایجاد کنیم، از عبارات زیر استفاده می کنیم .

اولین قدم برای جذب مخاطب، استفاده از یک قلاب جذاب و خلاقانه است.

این قلاب می‌تواند یک جمله یا تصویر شوکه‌کننده، یک سوال چالش‌برانگیز، یا یک موسیقی جذاب باشد

آیا به دنبال راهکاری سریع و موثر برای افزایش فروشتان هستید؟ با خدمات حرفه‌ای تبلیغاتی ما، به سادگی می‌توانید برند خود را به جلوه‌ای جدید و جذاب مجهز کنید.

با ما همراه شوید و شاهد افزایش قابل توجه در فروش خود باشید.

در تبلیغات ما، به طراحی هویت بصری منحصر به فرد برای شما کمک می‌کنیم تا برندتان را از رقبا متمایز کنید و جذابیت بیشتری به محصولات و خدمات خود ببخشید.

اگر در زمینه تهیه محتوا، متن تبلیغاتی، قلاب اینستاگرام به مشاوره نیاز دارید . تیم پرتال تبلیغات در این زمینه در کنار شما خواهد بود که بهترین بازخورد را از تبلیغات خود داشته باشید.

با استفاده از این نوع پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام، می‌توانید به جذب توجه کاربران و افزایش نرخ مشتریان پرداخت. با توجه به این که اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند برای تبلیغات بصری است، ترکیب محتوای جذاب با توضیحات جذاب و معنی‌دار می‌تواند نتایج مثبتی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.