Take a fresh look at your lifestyle.

7 تاکتیک کاربردی برای تولید و توزیع محتوا

7 تاکتیک کاربردی برای تولید و توزیع محتوا

سال های سال است که به همه توصیه می کنیم محتوایی باکیفیت تولید کنند تا بتوانند توجه بینندگان وب سایت ها را جلب کنند، اما وقتی همه کاری مشابه انجام دهند چه اتفاقی می افتد؟ (که در حقیقت هم همین طور است.)

تا اینجا اکثر کسب وکارها می دانند که باید محتوایی باکیفیت تولید کنند و خود را از محیط اشباع شده اینترنت برهانند.

با وجود تمام محتواهای موجود، تاثیرگذاری آنها روز به روز کاهش می یابد و تعداد افراد کمتری را دخیل می کند. در حقیقت 50درصد مقاله های آنلاین، هشت بار یا حتی کمتر به اشتراک گذاشته می شوند. خبر بدتر اینکه 3 یا 4 مقاله هرگز به اشتراک گذاشته نمی شوند.

حال وقت آن رسیده است که از جست وجوی ارگانیک و اشتراک های شبکه های مجازی فراتر رفته و امید داشته باشیم که بالاخره یک نفر از چیزهایی که ما تولید می کنیم، فراتر خواهد رفت.

پیش تر گفتیم که باید فقط 20درصد از زمان تان را به تولید محتوا اختصاص دهید و 80درصد باقی مانده را باید صرف ارتقا و بهبود محتوای خود کنید.

چرا؟

خلق ایده ها و تاکتیک های جدید برای تولید و توزیع محتوا و وارد ساختن آنها به استراتژی بازاریابی تان به نمایش هرچه بیشتر محتوای تان کمک می کند.

بیایید نگاهی به 7 تاکتیک زیر بیندازیم، 7 تاکتیکی که احتمالا تابه حال به آنها فکر نکرده اید:

1- امضای ایمیل ها

این یکی از آسان ترین و درعین حال کم استفاده ترین راه ها برای توزیع محتوای تان است. چه تنهایی کار کنید و چه اینکه شرکتی با صدها کارمند داشته باشید، شانس بزرگ این است که روزانه بارها ایمیل می فرستید. در حقیقت، تحقیقی جدید نشان داد که تا سال 2019 روزانه 129 ایمیل کاری فرستاده و دریافت خواهیم کرد.

قرار دادن لینک در تازه ترین محتوای تان یا شماره تماس در قسمت امضای ایمیل، این شانس را فراهم می کند که هر روز 100 چشم از محتوای تولیدی تان دیدن کنند.

ابزارهایی مانند SenderGen و Sigstr مدیریت این کار را تسهیل می کنند. باید هر مشتری جدید دقیقا امضای ایمیل مشابهی را دریافت کند.

بسته به نوع ابزاری که استفاده می کنید، می توانید میزان تاثیر آن را در مخاطبان خود و میزان بازدید محتوا را بررسی کنید.
همواره محتوای خود را با رخدادهای ویژه و تخفیفاتی که در نظر می گیرید، به روز رسانی کنید. اگر تمام روز را با فرستادن ایمیل برای مشتریان خود سپری می کنید، سعی کنید ایمیل های تان حاوی ویدئو باشد تا از این طریق فرم خصوصی تری به خود بگیرد. هنگامی که Wistia در ایمیل های خود ویدئوها را گنجاند، شاهد افزایش 80درصدی افزایش بازخوردهای محتوای خود بود.

هرچند مثال آنها شامل یک پیام ساده سلام است، اما ممکن است شما بخواهید برای آخرین محتوای تان از امضای ویدئویی استفاده کنید. چیزهای مختلفی را امتحان کنید!

2- درگاه اجتماعی

احتمالا در مورد محتواهایی که مدخل بلندی دارند شنیده اید، کارکرد این نوع محتوا در جهت افزایش حجم گفت وگوها است، اما مدخل بندی محتوا در پشت یک قفل اشتراک اجتماعی میزان به اشتراک گذاری و توزیع آن را افزایش می دهد.

هنگامی که کاربر مقاله باکیفیت یا صفحه های ستون- محتوا را می خواند، صفحه مذکور را در یکی از شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته تا بتواند ادامه مطلب را بخواند یا نسخه ای قابل چاپ از آن تهیه کند.

3- به نرم افزارها و پلت فرم های توزیعی بپیوندید

من به تازگی در مورد Zest دچار وسواس شده ام (zest یک نرم افزار الحاقی گوگل کروم است که امکانات بازاریابی فراهم می کند) و هربار زبانه جدیدی در کروم باز می کنم محتوایی مشابه برایم باز می شود.

من در جایگاه یک بازاریاب واقعا دوست دارم بدون اینکه خودم تلاشی بکنم، مطالب مشابه و مرتبطی بخوانم.

آژانس ها و بازاریابان می توانند ثبت نام کنند و محتوای شان را ارتقا دهند و آن را در پلت فرم به اشتراک بگذارند. zest موجب می شود که محتوای مذکور 10 برابر کلیک های بیشتری دریافت کند.

به دنبال نرم افزار یا پلت فرم توزیعی باشید که به صنعت و حوزه کاری تان مرتبط باشد.

4- فهرستی از انتشاردهندگان فراهم کنید

فکر نکنید که قرار است تمام امور مربوط به انتشار و توزیع را خودتان انجام دهید، درخواست کمک کنید.

تهیه یک فهرست از افرادی که فکر می کنید محتوای تان را به اشتراک می گذارند، راهکار موثری خواهد بود.

ابتدا با مخاطبان خودتان شروع کنید. این افراد کسانی هستند که پیشتر با محتوای تان سروکار داشته اند. سپس فهرستی از محتوای خود در حوزه موضوعات پرطرفدار ایجاد کنید. برای مثال مقالاتی که در مورد شبکه های اجتماعی، CRO، بازگشت سرمایه و… باشند، نمونه های خوبی هستند. از این طریق، هنگامی که مقاله جدیدی در خصوص موضوعات مشابه می نویسید، به سادگی می توانید مقالاتی را که تا به حال محبوب بوده اند دسته بندی کنید.

ایمیلی مشابه با نمونه زیر بنویسید و با آن محتوای جدیدتان را انتشار دهید و از مخاطبان خود نیز بخواهید این کار را انجام دهند.

سلام، نام شخص

چند وقتی است که باهم صحبت نکرده ایم، اوضاع چطور است؟

من متوجه شدم که شما مقاله «نام مقاله» را در خصوص «موضوع» را خوانده اید. نظرتان چیست؟

من به تازگی مطلب مشابهی را منتشر کرده ام و دوست دارم نظر شما را بدانم. مطلب مذکور را در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید: لینک

لطفا نام شرکت خود را عنوان کرده تا بتوانیم از نظر شما مطلع شویم.

نام خودتان

می توانید رویکردی مشابه را در مورد افرادی که در رخدادی صنعتی یا تجاری ملاقات کرده اید، پیاده کنید. ارتباط خود را با آنها از طریق انتشار مطلب مرتبطی با موضوع رویداد یا موضوع گفت وگوهای تان از سر بگیرید.

با استفاده از ابزار Buzzsumo می توانید پروفایل شبکه های اجتماعی افرادی را که مطالب مرتبط با محتوای شما انتشار می دهند بیابید. سپس در شبکه اجتماعی مذکور آنها را بیابید و مطالب تان را با آنها به اشتراک بگذارید. اگر از محتوای شما خوش شان بیاید این امکان وجود دارد که آن را برای دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

بازاریابی محتوا

5- پلتفرم های پولی توزیع و انتشار محتوا

سرمایه گذاری در حوزه تولید و توزیع محتوا امکان ارسال و انتشار آن به مخاطبان هدف را فراهم می کند. ابزارهایی همچون Outbrain و Taboola گزینه های خوبی هستند.

با بخش بندی درست، محتوای شما مخاطبان مورد نظر را در سایت های معمول همچون Business Insider و Time مورد هدف می دهد.

فرصت دیگری که نباید دست کم گرفته شود، تبلیغات پولی در شبکه های مجازی است.

از وقتی فیس بوک الگوریتم خود را تغییر داده است، ظهور مطالب صفحه های کسب و کار ارگانیک در خبرنامه ها بیش از پیش دشوار شده است. تعجبی نیست که 93درصد از بازاریابان برای تبلیغات همچنان از فیس بوک استفاده می کنند. این بدان معناست که چیزی حدود 3 میلیون کسب و کار برای تبلیغات خود از فیس بوک استفاده می کنند.

همان طور که SproutSocial اعلام می کند، «راه اندازی و انتشار پست های ارتقایافته به عنوان بخشی از استراتژی فیس بوک تان، نه تنها میزان بازدید از محتوای تان را افزایش می دهد، بلکه این امکان را فراهم می آورد تا مخاطبان مرتبط بیشتری را مورد هدف قرار دهید.»

6- List. ly

list. ly به شما این امکان را می دهد تا فهرست محتوای خود را در سایت خودتان یا سایت خودش ایجاد و منتشر کنید. محتواهایی که مخاطبان هدف تان دوست دارند بیابید و سپس فهرستی عمومی بسازید تا میزان هدفمندی تان افزایش یابد.

فقط محتوای مربوط به شرکت خودتان را ننویسید، استفاده از سایر منابع اطلاعاتی، میزان اعتبار و صحت مطالب را افزایش می دهد.

کاربران می توانند فهرست تان را دنبال کرده، آن را در شبکه های اجتماعی شان انتشار داده یا اینکه حتی مطالب تان را در سایت خودشان قرار دهند.

7- روبات های چَت

35درصد افرادی که مورد ارزیابی قرار گرفتند، عنوان کردند که هنگام حل مسائل و مشکلات از چت بات استفاده می کنند. این کار فرصت بسیار خوبی است.

فکر کنید شما مطالبی نوشته اید که به بسیاری از کاربران در حل مشکلات شان کمک می کند.

برای مثال، بیایید در نظر بگیریم که یک کاربر در حال بررسی وب سایت شما است. شما می توانید چت باتی برای سایت خود تعریف کنید که پس از گذشت چند ثانیه از ورود کاربر، بالا بیاید. و او را به دیدن و مقایسه تفاوت های شما با صنایع رقیب تشویق کند. اگر در چت بات خود یک لینک اضافه کنید که چه بهتر. با این کار کانال جدیدی برای توزیع محتوای تان فراهم می شود.

دسترسی تان را ارتقا دهید!

اگر درگیری شما این است که چگونه محتوا و مطالب خود را انتشار دهید، پیوسته به مخاطبان هدف خود فکر کنید. زندگی آنلاین شان کجا سپری می شود؟ در مورد عادت های تحقیقی شان چه می دانید؟ چگونه می توانید بیشتر و بهتر کمک کنید؟

این کار موقعیتی در جهت چارچوب بندی استراتژی های فرصت زا فراهم می کند.

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.