Take a fresh look at your lifestyle.

مناسبت‌های تیر ماه و ایده‌های بازاریابی مربوط به آنها

 

شروع فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای فراهم‌آوری و اجرای یک برنامه بازاریابی منسجم محسوب می‌شود. زیرا تعطیلات فصل تابستان آغاز شده و نوجوانان و جوانان، بیشتر به فکر تفریح و خرید کردن هستند و فقط کافیست که به درستی در دیدرَس آنها قرار بگیرید. در ادامه طبق روال گذشته، می‌توانید جدول مناسبت‌های تیر ماه را مشاهده کنید و ایده‌های مرتبط به ۱۰ مناسبت متفاوت را مطالعه کنید:

جشن آغاز تابستان

در اکثر برنامه‌های بازاریابی سالانه که معمولا پیش از آغاز سال فراهم می‌شوند، جشنواره‌های تابستانی جایگاه ویژه‌ای دارند. از فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا کسب‌وکارهایی که خدماتی خاص ارائه می‌دهند، از این فرصت استفاده می‌کنند تا مشتریان خود را افزایش دهند و مشتریان گذشته خود را بازگردانند و در نهایت روی میزان فروش کسب‌وکار خود تاثیر مثبت بگذارند.

برای اینکه جشنواره موفقی داشته باشید، کافیست که مخاطب هدفتان را با پیشنهاداتی ویژه به سمت فروش سوق دهید. حتما لازم نیست که محصولات و یا خدمات خود را به حراج بگذارید و خیلی مواقع، هدایای جانبی، می‌تواند تعامل مورد نظر شما را با مخاطبتان ایجاد کند. کمپین‌ها و مسابقاتی که در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شوند هم می‌توانند فرصت خوبی باشند تا بیشتر برند خود را در دید مخاطبان‌تان قرار دهید.

۱ تیر روز جهانی یوگا
از چند سال پیش 21 ژوئن مصادف با اول تیرماه، به‌عنوان روز جهانی یوگا معرفی شده است. نخست وزیر هند در سال 2014 طولانی‌ترین روز سال را برای نام‌گذاری روز جهانی یوگا به عنوان میراثی از گذشته‌ی هند پیشنهاد داد. اگر کسب‌وکار شما مرتبط با ورزش یا سلامتی است، می‌توانید به مناسبت روز جهانی یوگا در مورد فواید این ورزش در زندگی صحبت کنید یا چند حرکت ساده یوگا را آموزش دهید.

9 تیر روز جهانی رسانه‌های اجتماعی

همه کسب‌وکارهایی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به تولید و انتشار محتوا می‌پردازند، در روز جهانی شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به مخاطبان خود تخفیف ویژه‌ای روی محصولات و خدمات خود دهند و حتی کدهای تخفیفی ایجاد کنند که فقط برای این افراد در دسترس باشد. این استراتژی سبب می‌شود تا افراد بیشتری پست‌ها و حتی کد مربوط به این تخفیف را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به همین دلیل، روی جذب مخاطبان جدید تاثیر خواهد گذاشت.

 

12 تیر روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی

این مناسبت، فرصت خوبی است تا کسب‌‌وکارها یک کمپین CSR (مسئولیت اجتماعی) داشته باشند و با اطلاع‌رسانی در مورد آسیبی که پلاستیک به محیط زیست وارد می‌کند نیز افراد را تشویق کنند تا از جایگزین‌های این کیسه‌ها بهره ببرند. فراموش نکنید که این برنامه فقط برای کسب‌‌وکارهایی مناسب است که از پاکت‌های بازیافتی بهره می‌پرند و به هیچ وجه از کیسه پلاستیکی استفاده نمی‌کنند. زیرا یک تضاد می‌تواند کلی بازخورد بد برای کسب‌‌‌وکارها به همراه داشته باشد.

14 تیر روز قلم

در این روز ناشران کتاب‌های چاپی می‌توانند کتاب‌های افراد مشهور و صاحب قلم را با تخفیف به فروش بگذارند و حتی برنامه‌هایی تدارک ببینند تا مخاطبان آنها بتوانند از نزدیک، افراد صاحب قلم معاصر را ملاقات کنند. در صورت انتخاب هر کدام از این برنامه‌های اجرایی، خوب است که تبلیغات صورت گرفته و افراد بیشتری جذب تخفیف یا آن برنامه شوند.

۱۵ تیر جشن خام‌خواری

جشن خام‌خواری یکی از مناسبت‌های قدیمی است که امروز چندان شناخته شده نیست. در این روز می‌توانید محتوایی در مورد خام خواری، پیشینه‌ی آن و نکته‌های جالب در مورد خام‌خواری منتشر کنید. اگر حوزه‌ی فعالیت شما سلامت و پزشکی است، می‌توانید کمی تخصصی‌تر این موضوع را بررسی کنید. انتشار مطلبی در مورد فواید و ضررهای خام‌خواری می‌تواند موضوع محتوایی باشد که برای 15 تیر در تقویم محتوای کسب‌وکار خود تعریف می‌کنید.

17 تیر روز جهانی شکلات

روز جهانی شکلات، فرصت مناسبی برای فروشگاه‌های آنلاین است تا محصولاتی که در آنها شکلات به کار رفته را با تخفیف به فروش برسانند و در این روز، پیشنهاداتی ارائه دهند که افراد بیشتری تصمیم به خرید بگیرند. مثلا استفاده از استراتژی ارائه چند بسته متفاوت و چند مدل تخفیف گوناگون، می‌تواند روی موفقیت این برنامه بازاریابی نیز تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد.

18 تیر روز جهانی نقاشی بدن

25 تیر روز جهانی مارها

این رویداد بیشتر برای باغ وحش‌ها مناسب است تا روی بلیط‌های خود تخفیف دهند و افراد را تشویق کنند تا از آنها بازدید کنند و لازم است که حتما اطلاعات دقیقی در مورد مارها، در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

از طرفی این روز برای تولیدکنندگان کیف هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و تحت یک کمپین مسئولیت اجتماعی باشد؛ به این شکل که فقط عنوان کنند که حامی حیوانات از جمله مارها هستند و همین مورد می‌تواند نظر افراد حیوان‌دوست بسیاری را به آنها جلب کند.
همچنین روز ملی هدیه دادن، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی

27 تیر روز جهانی اموجی‌ها

شرکت‌هایی که به تولید اپلیکیشن‌های چت آنلاین می‌پردازند و تولیدکنندگان گوشی‌‌های همراه، می‌توانند در این روز یک بازی ساده و به صورت آنلاین طراحی کنند که اموجی‌ها در آن نیز نقش اصلی را ایفا کنند. در نهایت بین برندگان بازی، یک قرعه‌کشی انجام شود و جوایزی اهدا گردد.

از طرفی به اطلاع‌رسانی در این مورد بپردازند که چقدر اموجی‌ها توانستند به مخاطبان فضای آنلاین کمک کنند تا بتوانند به درستی احساسات خود را بیان کنند.
و همچنین روز ملی بستنی

28 تیر روز جهانی شنیدن
29 تیر  روز جهانی پریدن

30 تیر روز جهانی شطرنج

شطرنج یک ورزش فکری محسوب می‌شود و به همین دلیل در خیلی از مجموعه‌های ورزشی مورد توجه قرار می‌گیرد و مخاطبان خاص خود را دارد. این مجموعه‌ها نیز می‌توانند برای مخاطبان این بازی، یک مسابقه درنظر بگیرند و در نهایت به افرادی که رتبه ۱ الی ۳ را کسب کردند نیز هدایایی اهدا کنند.

فروشگاه‌هایی که شطرنج به فروش می‌رسانند هم این فرصت را دارند تا روی این محصول خود تخفیف دهند و روی فروش این بازی فکری در فروشگاه خود نیز تاثیر بگذارند. بد نیست که به درستی در مورد فواید این بازی اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا افراد جوان بیشتری جذب آن شوند.

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.