Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه می توانیم یک کمپین تبلیغاتی جذاب در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم؟

چطور یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی طراحی و راه اندازی کنیم؟

تبلیغ در شبکه های اجتماعی یکی از ارزانترین و موثرترین روشهای تبلیغات استبه همین دلیل است که اکثر برندها برای فعالیت در این شبکههای اجتماعی، برنامههای ویژهای دارند.

استفاده از شبکههای اجتماعی برای تبلیغ، مزایای ویژهای داردبا کمک این پلتفرمها، پیامهای تبلیغاتی شما مستقیما به مخاطب هدف میرسدوفاداری مشتریان و آگاهی از برند، افزایش پیدا میکندترافیک سایت فروشگاهی شما بهتر میشود و در نهایت، همهی این عوامل به فروش بیشتر منجر میشود.

این روزها اکثر مردم در شبکههای اجتماعی فعالیت دارندبسیاری از برندها برای تبلیغات خود، در شبکه های اجتماعی فعالیت میکننداگر میخواهید در بین این همه برند، شناخته شوید، باید تبلیغات متفاوتتری داشته باشید.

گذاشتن پستهای تکراری، کپشنهای همیشگی، عکسهای خستهکننده، کاری است که به راحتی به فکر همه میرسداگر میخواهید در اینستاگرام بدرخشید، توجه مخاطبان را جلب کنید و متفاوت از بقیه باشید، باید روش دیگری را پیش بگیرید.

یکی از روشهای جذاب برای جلب مشارکت مخاطبان، راه انداختن کمپینهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی است.

حتما با شنیدن اسم کمپین به این فکر میکنید که یک پست بگذارید و از مخاطبان بخواهید با محصولات شما عکس بگیرند و هشتگ بزنند!

راه اندازی کمپین، بسیار فراتر از این ایدهی اولیه استباید کمپینی راهاندازی کنید که متمایز و خلاقانه باشد.

به دلیل اینکه مخاطبان اینستاگرام، بیشتر از دیگر شبکههای اجتماعی هستند و مشارکت بیشتری دارند، این پلتفرم برای راه اندازی کمپینهای تبلیغاتی بسیار مناسبتر است.

برای اینکه بتوانید یک کمپین تبلیغاتی خوب در شبکههای اجتماعی داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

کمپین تبلیغ در شبکههای اجتماعی چیست؟

ابتدا باید بدانید که کمپین تبلیغاتی چیست و چه هدفی دارد.

کمپین تبلیغاتی، مجموعهای از تلاشها و عملکردهای تبلیغاتی در جهت معرفی یک خدمت، یک محصول یا یک برند خاص با استفاده از شبکههای اجتماعی استاین کمپینها استراتژی خاصی دارند، دارای خروجی قابل اندازهگیری هستند و بر مخاطبان شبکههای اجتماعی تاثیر میگذارنددر واقع آنها را تشویق میکنند تا حس خاصی داشته باشند یا کار خاصی انجام دهند.

کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

چطور برای کمپینهای شبکههای اجتماعی، هدف تعیین کنیم؟

وقتی میخواهید یک کمپین شبکههای اجتماعی راه بیاندازید باید هدف خاصی برای آن تعیین کنید برای اینکه مطمئن شوید چقدر کارتان تاثیرگذار بوده است.

در ادامه چند مثال از اهداف کمپینهای تبلیغاتی را عنوان میکنیم که میتوانید از آنها الهام بگیرید.

  • بهبود آگاهی از برند

با این کمپینها میتوانید برند خود را به مخاطبان بیشتری بشناسانیدباید بتوانید اسم و نام تجاری خود را در ذهن مخاطب حک کنیدبه نحوی که هر زمان به فکر محصول یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما افتاد، نامتان را به خاطر بیاورد.

  • برقراری ارتباط با مخاطبان
بیشتر بخوانید:  تبلیغات کلیکی با راهکار هوش مصنوعی

برقراری ارتباط با مخاطبان، یکی از مهمترین جنبههای بازاریابی استمیتوانید کمپینی راه بیاندازید که از طریق آن، ارتباط خود را با مخاطبان، بهتر و نزدیکتر کنید.

  • افزایش ترافیک سایت

شبکههای اجتماعی، فرصتهایی عالی برای افزایش ترافیک سایت استمیتوانید، این هدف را برای کمپینهای خود تعیین کنید و استراتژی کمپین را با توجه به این هدف، تبیین کنید.

  • مدیریت فروش و حراج

اگر قصد دارید فروش خود را افزایش دهید یا حراجی خاصی برای مخاطبان خود در نظر گرفتهاید، کمپین تبلیغاتی بهترین راه استبا استفاده از کمپینهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی میتوانید مخاطبان را برای فروش، به هیجان بیاوریدبرای آنها محتواهای خاص تهیه کنید  که به راحتی قابلیت اشتراکگذاری داشته باشد.میتوانید با هدایای خاص، آنها را تشویق کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.

میزان موفقیت کمپین، به خلاقیت شما بستگی دارد.

چطور یک کمپین جذاب راهاندازی کنیم؟

برای راه اندازی کمپینهای موفق، روشهای مختلفی وجود داردبسیاری از آنها با ‌آزمون و خطا به دست میآید ولی برنامهریزی و توجه به نکات زیر، احتمال موفقیت شما را افزایش میدهد.

  • در مورد رقبای خود تحقیق کنید

فعالیت رقیبان خود را در نظر بگیریدالبته زیر نظر گرفتن رقیبان، به معنای کپی کردن کمپینها و ایدههای آنها نیستببینید کدام شرکتهای رقیب شما، کمپین برگزار کردهاندبررسی کنید که در کدام کمپینها موفق بودهاند.در این کمپینها از چه ابزاری استفاده کردهاند؟ برگزاری مسابقه؟ ویدیوی زنده یا در نظر گرفتن جایزه؟

  • استراتژی خود را تهیه کنید

برای تبیین استراتژی، ابتدا هدف را مشخص کنیدسپس مخاطب هدفتان را در نظر بگیریدبا توجه به سلیقهی مخاطب هدف، کمپین مورد نظر را بررسی کنیددر تمام مدت برگزاری کمپین، با مخاطبان خود همراه باشید و سوالهای احتمالی آنها را پاسخ دهید.

  • محتوای بصری جذاب تهیه کنید

برای اطلاعرسانی و سایر موارد مربوط به کمپین، محتوای بصری جذاب تهیه کنیدمحتوای شما باید توجه مخاطب را جلب کندباید محتوایی باشد که نظیر آن را در شبکههای اجتماعی ندیده باشد.

  • نتایج را بررسی کنید

هیچ کمپینی بدون بررسی نتایج، کامل نیستباید میزان موفقیت کمپینهای خود را بررسی کنیدببینید که چقدر شما را به اهداف در نظر گرفته شده، نزدیکتر کرده استنقاظ قوت و ضعف آن را شناسایی کنید و برای کمپینهای بعدی، از تجارب خود استفاده کنید.

منبع: محتوا ایده آل

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.