Take a fresh look at your lifestyle.

ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) یک گزارشگر گفته است که بزرگترین منبع تحولات در اروپای شرقی علاوه بر رییس جمهور میخائیل گورباچف شوروی، رادیو و تلویزیون اتریش، آلمان غربی و سایر کشورهای مرزی پرده آهنین بوده اند.


شورش سرکوب شده در چین، انقلاب فکس نام گرفت چون مخالفان از این دستگاه ها برای مخابره و ارتباط با سراسر دنیا استفاده کردند.


ده ها هزار تماس تلفنی روزانه تنها از آمریکا با چین برقرار می شد. هیات ارتباطات فدرال اعلان کرد در روز قبل از تظاهرات پکن به طور میانگین ۳٫۰۰۰ تماس برقرار شده است. یک فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد یک سیستم پیام کامپیوتری با نام چاینا نت (شبکه چینی) برای تهیه خبرهای فوری به سرتاسر دنیا، راه اندازی کرد. این شبکه روزانه صد پیام به دانشجویان چینی سراسر آمریکا که نگران دوستان یا خانواده شان در چین بودند، ارسال می کرد. زمانی که ارتش چین به میدان تیانامن حمله کرد، بیشتر گزارش هایی که بر روی سایت ها می رفت توسط موبایل ها مخابره می شد.


کابل های فیبر نوری آمریکا را به اروپا و ژاپن وصل می کنند. در کالیفرنیای جنوبی که ۸۰۰ شرکت ژاپنی دفتر دارند، تماس های تلفنی از آمریکا به ژاپن از سالی ۲۰ میلیون دقیقه در سال ۱۹۷۸ به سالی ۱۸۰ میلیون دقیقه در سال ۱۹۸۷ رسید. چهل درصد این ارتباطات از طریق فکس صورت می گیرد.


شبکه های ایمیل که میشیگان را به میسوری وصل می کنند در حال حاضر می توانند به راحتی لندن را به سان فرانسیسکو متصل نمایند. یک شبکه روابط عمومی شرکت ها – PRX بین المللی – به طور مرتب از ایمیل برای تبادل پیام ها و لیست های رسانه ای استفاده می کند.


رواج و فراگیر شدن ارتباطات الکترونیکی در سطح جهانی علاوه بر تحولات مثبتی که در پی داشته است، باعث برخی سوتعبیرها نیز در روابط عمومی گشته است. در اعماق تصاویر و پیام های فراگیری که بسیاری از افراد از طریق آن ارتباط برقرار می کنند، الگوهای رفتاری ای وجود دارند که به این زودی ها تغییر نخواهند کرد.

 

 برقراری ارتباط با یک فرد ژاپنی در مقایسه با یک کالیفرنیایی، کانادایی، انگلیسی، پاریسی و یا فرانکفورتی کاملا متفاوت است. هر یک از مخاطبین تفاوت های ظریفی در رفتار، منش، نوع برداشت و الگو های فرهنگی با یکدیگر دارند. تا زمانی که این تفاوت ها را یاد بگیریم، ممکن است احساس کنیم پیام های ما ناموفق بوده اند یا گاهی ممکن است با آنها به شدت برخورد شود. یک پیام ایمیلی یا یک نوار ویدئو یا بروشور برای همه آدم ها مناسب نیست.


اهالی روابط عمومی باید از مرزهای فرهنگی فراتر بروند و دریابند که چگونه می توان با مردم سایر کشور ها به غیر ارتباط برقرار کرد.
 

منبع: شارا- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.