Take a fresh look at your lifestyle.

شروع کمپین تبلیغاتی با گوگل

شروع کمپین تبلیغاتی با گوگل

شروع کمپین تبلیغاتی گوگل یکی از مهم ترین و راحت ترین راه ها برای ساخت کمپین تبلیغاتی است.

هدف ساخت چنین کمپینی افزایش میزان کلیک خوردن سایت، بالاتر آمدن رتبه ی سایت، و در نهایت افزایش فروش است.

اصلی ترین معیار کلیدی برای موفق شدن کمپین گوگل تعیین کلمه ی کلیدی است.

مزیت ادوردز اینست که با یک لیست نشان می دهد چه کسانی پرداخت داشته اند و چه کسانی مجانی هستند.

یعنی اگر کسی در جستجوی گوگل کلمه ی مناسب را جستجو کند به راحتی می تواند به شما برسد.

اما چه کلمه ای را باید انتخاب کنیم.

باید دقیقا برای خود مشخص کنید چه چیزی را می خواهید بفروشید.

به این ترتیب می توانید به مشتری ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.

در اینجا چهار توصیه ای را آورده ایم که به شما کمک می کنند کمپین تبلیغات گوگل خود را راه اندازی کنید.

۱-مشتریان ایده آل خود را تعریف کنید:

ما توصیه می کنیم کار را در همینجا متوقف کرده و در یک جمله مشتری دست به نقدر خود را روی تعریف کرده و بنویسید.

این مشتری احتمالا باید اطلاعاتی در مورد محصول داشته باشد ولی چیزی در مورد شما نمی داند.

بنابراین پای اینترنت آمده و شروع به جستجو کرده تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند.

توصیف شما ممکن است شبیه اینها باشد:

  • مشتری ایده آل من کسی است که به دنبال دارویی برای میگرن می گردد که شیمیایی نباشد و کاملا طبیعی تهیه شده است.
  • مشتری ایده آل من کسی است که به دنبال محصولات سفالی در اینترنت می گردد.
  • مشتری بالقوه ی من کسی است که دنبال خدمات پرداخت بر اساس کلیلکی می گردد و فعالانه دنبال کسی برای کار با او است.

وقتی دنبال کلمات کلیدی می گردید باید این توصیف از مشتری را جلوی ذهن خود داشته باشید.

۲-کلمات کلیدی ای را که مشتری بالقوه ی شما برای جستجوی محصولات استفاده می کند تعیین کن.

به  Google keyword tool  بروید و عباراتی را که فکر می کنید در ذهن مشتری است وارد کنید.

برای مثال ” درمان های طبیعی برای میگرن”، چرا که احتمالا منعکس کننده ی ذهنیت کسانی است که دنبال درمان طبیعی برای میگرن هستند.

“میگرن “را به عنوان یک کلمه ی عمومی در نظر گرفته و کلمه ی ” درمان ” مرتبط با میگرن است.

بر اساس جستجوی شما یک لیست مناسب از کلمات مورد جستجو را می دهد.

می توانیم در میان تمام کلمات لیست جستجو کرده و آنرا که با توصیف مشتری ما بهترین تطبیق را دارد انتخاب کنیم.

شما در نهایت باید با ده دوازده تا کلمه ی کلیدی کار خودرا تمام کنید.

کمپین تبلیغاتی با گوگل

۳-تعداد کسانی را که دنبال آن کلمه ی بخصوص می گردند را تعیین کنید.

برای این ده دوازده کلمه ای که انتخاب کرده اید، باید با کلماتی گوگل به شما داده منطبق باشد.

یا اینکه می توانید تک تک این کلمات را دوباره جستجو کرده و یک لیست کاملتر را استخراج کنید.

سپس این لیست کاملتر را با توصیف مشتری خود تطبیق داده و ده دوازده کلمه ی جدید را در بیاورید.

تعداد کلمات جستجو را نیز برای تطبیق کلمات در نظر داشته باشید.

۴-بفهمید که تبلیغ کننده به ازای هر کلمه ی کلیدی چقدر پول می گیرد.

اینرا می توانید با این بفهمید که هر کلمه ی کلیدی چقدر می ارزد.

شما باید جایی دنبال پول بگردید که پول آنجاست.

بازار روش خودش را برای پاسخ به این سوال خواهد داشت.

هر چقدر بابت هر کلیک مردم پرداخت می کنند، بیانگر اینست که همان پول بیشتری در آنست.

برای فهمیدن این مطلب می توانید به  Google traffic estimator بروید تا اطلاعات کاملتری در این مورد بگیرید.

می توانید در اینجا کلمات مرتبط را پیدا کنید و مقایسه ای منطقی بین آنها کنید تا بتوانید بر اساس پروفایل مشتریان خود بهترین همخوانی را پیدا کنید.

می توانید در نهایت ۶ تا ۱۲ کلمه را پیدا کنید.

مساله ی مهمی که باید در مورد کمپین گوگل بدانیم اینست که اینگونه نیست که آنرا یکبار برای همیشه انجام بدهید.

قدرت ادوردز به اینستکه شما هر چند روز یکبار باید لاگین کرده و بهینه سازی هایی انجام دهید تا ترافیک خود را ۵ تا ۱۰ برابر افزایش بدهید.

تعداد بازدید کننده ها حتی اگر شما هزینه ی اضافی ای را بابت هر کلیک پرداخت نکنید هم افزایش پیدا خواهد کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.