مهارت های ضروری که یک بازاریاب دیجیتال باید داشته باشد
مهارت های ضروری که یک بازاریاب دیجیتال باید داشته باشد
شغل یک بازاریاب دیجیتال همانند یک ارکستر است، ابزارهای بسیار کارآ، رقبای بسیار قَدَر و مخاطبان بسیار بزرگی وجود دارند و توانایی استفاده از مهارتهای مختلف است که موفقیت یک بازاریاب دیجیتال را در بازاریابی دیجیتال رقم میزنند.
بازاریابی دیجیتال درک پارادایمهای جدید وب و نحوهی ارتباط با آنهاست. یک بازاریاب دیجیتال موفق میداند که کدام یک از کانالهای رسانههای اجتماعی برای استفاده مناسبتر است، در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از چه تاکتیکهایی باید استفاده کند، در بازاریابی ایمیلی اولویت چیست و بازاریابی محتوا چگونه در بهینهسازی موتورهای جستجو کمک میکند.
این سوالات بسیار پیچیده هستند و ماهها طول میکشد تا یک بازاریاب با بررسی پروژهی مورد نظر راهکارهای مناسب را انتخاب کند.
در این مقاله نگاه دقیقی داریم به مهارتهای موردنیاز برای یک بازاریاب دیجیتال در عصر کنونی.
سرعت بالای تغییرات دیجیتال
یکی از چالشهای بسیار بزرگی که در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، سرعت بالای تغییرات است. به طوریکه شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مدام خود را بروز کنید و از جدیدترین ترفندها برای بهبود استراتژیهای خود استفاده کنید.
تجزیه تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل و دادهمحور عمل کردن از وظایف اصلی بازاریابان امروزی است. در واقع بدون این اصل هیچ بازاریابی نمیتواند عملکرد صحیحی در حوزهی بازاریابی داشته باشد. داده محور بودن به بازاریاب کمک میکند تا با چشمان باز عمل کند و از عملکردهای بیهوده و وقتگیر صرفنظر کند.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی هنوز که هنوز است از پربازدهترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی شناخته میشود. آنچه که در بازاریابی ایمیلی بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد، شخصیسازی و توجه به خواسته مشتری به هنگام ارسال ایمیل است.
هر چه مشتری بیشتر احساس کند که ایمیل فقط برای او فرستاده شده است، ایمیل شما بیشتر نتیجهبخش خواهد بود.
بازاریابی موتورهای جستجو
اگر شما فقط بتوانید یکی از ترفندهای بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام خواهد بود؟
این سوال از برندها پرسیده شده و همواره یک جواب برای آن ارائه شده است: بازاریابی موتورهای جستجو.
حدود ۵۵ درصد از ترافیک وبسایتها از طریق موتورهای جستجو فراهم شده و افزایش ترافیک به معنی افزایش درآمد بالقوه برای برندهاست. برای اینکه بازاریابی موتورهای جستجوی مناسبی داشته باشید باید موارد زیر را رعایت کنید.
- وبسایت مناسبی داشته باشید
- به تجربهی کاربری اهمیت دهید
- از بازاریابی محتوایی استفاده کنید
- پتانسیل ویدیوها را فراموش نکنید
آشنایی با جدیدترین و موثرترین ابزارها
در بازاریابی دیجیتالی همه چیز به سرعت بستگی دارد. اگر شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال نتوانید سریع باشید، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. ابزارهایی که توسعه داده میشوند به شما کمک میکنند تا سریعتر عمل کنید و بازدهی بیشتری از عملکردهای خود دریافت کنید.
این ابزارها اغلب در بازاریابی رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی به شما کمک خواهند کرد.
بازاریابی رسانههای اجتماعی
امروزه کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که از شبکههای اجتماعی استفاده نکند. شبکههای اجتماعی به دلیل راحتتر کردن ارتباطات خیلی سریع محبوب شدند. بازاریابی رسانههای اجتماعی بسیار مشکل است و حتی اگر یک کسبوکار کوچک داشته باشید باید یک تیم فعالیتهای شبکههای اجتماعی شما را به عهده بگیرد.
- خلاقیت
- بروزرسانی مداوم
- یکپارچگی
- تجزیه وتحلیل و بهبود
از جمله اصول بسیار مهم در شبکههای اجتماعی هستند.
بازاریابی محتوایی یک مهارت مهم برای بازاریاب دیجیتال
به گفتهی ست گادین، بازاریابی محتوایی تنها بازاریابی باقیمانده است. بازاریابی محتوایی فقط به معنی تولید محتوا برای وبسایتها نیست، بلکه یک فرآیند چهار مرحلهای بسیار مهم دارد.
- تنظیم استراتژی
- تولید محتوا
- آنالیز محتوا
- توزیع محتوا
در واقع قبل از هر چیزی شما باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و متناسب با آنها استراتژی تنظیم کنید.
بعد از طراحی تقویم محتوا شروع به تولید محتوا بکنید.
محتوای خود را در کانالهای مختلف توزیع کنید.
محتوای خود را با ابزارهای مختلف همچون گوگل آنالیز تجزیه تحلیل کنید.
بازاریابی موبایلی
امروزه تلفن همراه به یک ابزار بسیار مهم برای کاربران تبدیل شده است. کاربران برای بسیاری از فعالیتهای آنلاین خود از تلفنهای همراه استفاده میکنند. اما هنوز هم هستند بسیاری از وبسایتهایی که روی موبایل به درستی کار نمیکنند و مخاطبان بالقوهی بسیاری را از دست میدهند.
بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی سریعترین بازاریابی عصر کنونی شناخته میشود که با یک ایده همراه است. این نوع از بازاریابی مختص بازاریابان خلاق است. در این نوع از بازاریابی یک ایدهی بسیار جذاب به شکل ویدیو یا تصویر منتشر میشود و به علت استفاده از المانهایی همچون خلاقیت، احساسات، کنجکاوی به سرعت همهگیر میشود. به همین دلیل است که نام آن را بازاریابی ویروسی نامیدهاند.
بازاریابی بصری
همهی ما میدانیم که اگر از تصاویر مناسب استفاده کنیم، میزان تعاملات و اشتراکگذاریها را تا میزان زیادی بالا خواهیم برد. تصاویر ارزش بسیار زیادی برای کاربران دارند، زیرا از لحاظ ذهنی تاثیرگذارتر از متنها هستند. بنابراین زمان آن فرا رسیده که استفاده از تصاویر را آغاز کنید.
منبع: بازاریابی
نظرات بسته شده است.