Take a fresh look at your lifestyle.

واکنش منفی فضای مجازی به بیلبوردهای حقوق بشر آمریکایی

0


واکنش منفی فضای مجازی به بیلبوردهای حقوق بشر آمریکایی

همزمان با مناسبت ها و رویدادهای مهمی که در سال رخ می دهد شهرداری تهران اقدامات متعددی نظیر نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر را اجرا می کند نمونه ای از این اقدامات فرهنگی در هنگام توافق هسته ای بعنوان صداقت آمریکایی نصب گردید.
اما چندی پیش شاهد نصب تابلو های تبلیغاتی با مضمون آثار فرهنگی فرهیختگان کشورهای مختلفی بودیم که در این بین آثار هنرمندان آمریکایی نیز به چشم می خورد.
با این وجود بعد از گذشت چند روز بیلبوردهای از ” حقوق بشر آمریکایی” در سطح شهر برپا گردید که واکنش شدیدی از سوی کاربران در فضای مجازی را به همراه داشت. در ادامه محیطی دات کام به بررسی پیرامون این مسائل پرداخته است.

بررسی واکنش منفی فضای مجازی با بیلبوردهای حقوق بشر آمریکایی

«در آمریکا از هر ۵ نوزاد ۲ نوزاد بصورت نامشروع متولد می‌شود» و «از هر ۱۱۰ شهروند آمریکایی یک نفر در زندان است» از جمله عناوین بیلبوردهایی است که در هفته گذشته در سطح شهر تهران توسط شهرداری نصب گردیده است و همچنین مجموعه پوسترها وبیلبوردهای دیگری که خبر از جنایت های آمریکایی دارد.

همزمان با اقدام شهرداری تهران، هشتگی با عنوان “بنر پیشنهادی برای شهرداری تهران” در توییتر فعال شده و کاربران جملاتی را در مورد مسائل و مشکلات جامعه را بطور کنایه ‌آمیز به جای آن ‌چه که به آمریکایی ها نسبت داده شده، به شهرداری پیشنهاد می‌دهند تا در جای نصب این بیلبوردها در سطح شهر به اجرا در آورند.

و این درحالیست که آمریکا خود را سمبل حقوق بشر در جهان می داند و اگرچه پیام این بیلبوردها واقعی هستند، اما می توان یکی از علل های واکنش منفی کاربران در فضای مجازی را این دانست که نشان دادن مسائل مربوط به حقوق بشر آمریکا بصورت گسترده در کلان شهری مانند تهران که خود با انواع مشکلات دسته و پنجه نرم می کند نمی تواند مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نماید.

2127206

bilbord-1

bilbord-3

bilbord-4

bilbord-5

bilbord-6

bilbord-8

65886371_69099341bedab

و از طرفی نصب این بیلبوردها تلنگری به افراد غرب زده است که در واقع نشان دهد مشکلات تنها در جامعه ما نیست بلکه کشورهای پیشرفته دنیا نیز مشکلات به مراتب چشم گیر تر دارند و اگر چناچه مقصود این پیام ها با مخاطبان خاصی می باشد بایستی با مهارت و ارتباط تاثیر گذار تری مخاطب آن مورد هدف قرار میگرفت.

در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی حقوق بشر آمریکایی هیچ گونه خلاقیت و جذابیتی بکار گرفته نشده و به نوعی اکران این بیلبوردها تنها حامل پیام های ضد آمریکایی بوده است و چه بسا که اگر بکار گیری این جملات با خلاقیت همراه می شد، می توانست مخاطبان را مغلوب خود کند و از مقدار واکنش های منفی که رخ داده در حد قابل توجه ای بکاهد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ