Take a fresh look at your lifestyle.

بیلبوردی که پشه ها را نابود می کند !

0


بیلبوردی که پشه ها را نابود می کند !

محققان موفق به ساخت بیلبوردی شده اند که با شبیه سازی بازدم انسان ، پشه ها را جذب کرده و از بین می برد .
به گزارش مجله محیطی ، این بیلبورد در قالب یک پروژه کدباز توسط محققان برزیلی ، به منظور جذب پشه های ناقل بیماری، به ویژه پشه ناقل ویروس زیکا طراحی شده است .
گفتنی است این بیلبورد با شبیه سازی بازدم انسان ، پشه را جذب می کند ؛ به این صورت که‌ ترکیب دی اکسید کربن و محلول اسید لاکتیک ، توسط دستگاهی که درون بیلبورد قرار دارد ، اسپری می شود و لامپ های فلوروسنت موجود در بیلبورد، جذابیتی را برای پشه ایجاد می کنند و پشه به دام بیلبورد اسیر می شود و بر اثر فقدان آب از بین می رود .
مکانیسم به دام اندازی پشه در ارتفاعی قرار دارد که پشه ها پرواز می کنند . عمده هدف محققان، کاهش جمعیت پشه ناقل ویروس زیکاست .
زیکا از طریق یک پشه به نام Aedes که عامل انتقال تب دانگ و تب زرد نیز به شمار می آید ، منتقل می شود . تب خفیف، خارش پوست و ورم ملتحمه، اولین علایم بیماری هستند که معمولا دو تا هفت روز طول می کشند و درحال حاضر هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد و بهترین شکل پیشگیری، محافظت در برابر نیش حشره است .
مهمترین نشانه های ویروس زیکا تب، سردرد، قرمزی چشم ها، خارش و درد مفاصل و عضلات به شمار می آیند و معمولا این نشانه ها از هر چهار بیمار ، در یک تن ظاهر می شود . بسیاری از افرادی که به این ویروس آلوده هستند، به دلیل عدم مشاهده علایم اولیه، از بروز عفونت آگاهی ندارند .
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که حدود دو میلیارد نفر در معرض خطر این ویروس قرار دارند .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ