Take a fresh look at your lifestyle.

فرمول ۵ مرحله‌ای موفقیت به زبان ساده

0

دوران جوانی زمان بسیار مناسبی برای انجام کارهایی است که انجامشان در سنین بالاتر با دشواری های خاصی روبرو می شود؛ دشواری هایی که کمبود وقت از جمله مهم ترین های آنها به شمار می رود. اما کارهای به خصوصی هست که اگر کسی در این بازه ی سنی انجام دهد، بی شک در آینده ای نه چندان دور، خود را از هم سن و سال هایش متمایز خواهد کرد و درهای به مراتب بیشتری به رویش گشوده خواهد شد. می توان گفت آرزوی تمام کسانی که در سنین بالاتر به موفقیت می رسند این است که زودتر این روند را شروع می کردند.

در ادامه با فرمول ۵ مرحله ای موفقیت آشنا خواهید شد. هرچه زودتر اولین قدم خود را در این مسیر بردارید، نتیجه ی نهایی آن چشمگیر تر خواهد بود.

۱- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

هیچ بازگشت سرمایه ای بدون سرمایه گذاری اولیه میسر نخواهد بود. تمام آنچه به عنوان موفقیت در زندگی اطرافیان خود می بینید، محصول دانه هایی است که پیش از آن در زمین زندگی خود کاشته اند و برای رشد و نموشان زحمت کشیده اند.

با شرکت در کلاس های مختلف و گذراندن دوره های گوناگون مهارت های خود را بالا ببرید. به هزینه ی این کلاس ها به چشم سرمایه گذاری نگاه کنید. تمام این هزینه های مالی و زمانی روزی به ثمر می نشینند و بازگشتشان تا آخر عمر شامل حال شما خواهند بود. وقتی به هر فعالیتی به چشم سرمایه گذاری نگاه کنید، کمتر فعالیت مفیدی وجود خواهد داشت که انگیزه ی لازم برای انجامش را نتوانید در وجود خود بیابید.

۲- حوزه ی علاقه ی خود را شناسایی کنید

از بین فعالیت هایی که در این دوره انجام می دهید، می توانید آن دسته از کارهایی که از انجامشان لذت بیشتری می برید را شناسایی کنید. باور کنید، هیچ چیز در زندگی لذت بخش تر از این نیست که از کار مورد علاقه تان درآمد کسب کنید. هنگام انتخاب های سرنوشت سازی مثل رشته ی تحصیلی، به خاطر داشته باشید یک نقاش خوب بودن همیشه از یک مهندس معمولی بودن بهتر است؛ پس همیشه علاقه را پیش شرط انتخاب های حرفه ای خود قرار دهید. اکثر شما در این مرحله هنوز در حال تحصیل در دانشگاه خواهید بود.

۳- تا می توانید در این حوزه به مغزتان خوراک بدهید

به محض آنکه موفق شدید حوزه ی علاقه مندی خود را شناسایی کنید، شروع کنید به فراهم کردن خوراک فکری برای مغز خود در آن زمینه؛ هرچه بیشتر بهتر. هر کجای این مسیر که حس کردید برداشت اشتباهی از حوزه ی مورد نظر داشته اید، می توانید برگردید و در مرحله ی قبل تجدید نظر کنید. زمان و انرژی صرف شده را نیز به عنوان تجربه ای ارزشمند در زندگی خود گرامی بدارید و به کار بگیرید.

۴- خود را برای فعالیت رایگان آماده کنید

خیلی ها حاضر نیستند تخصص خود را به رایگان به کار بگیرند. اما به یاد داشته باشید؛ دلیل تمایز یک انسان موفق از دیگران می تواند همین انگیزه و اشتیاق به کار کردن بدون چشم داشت باشد. اگر می خواهید شناخته شوید، هیچ چاره ای ندارید جز آنکه نام خود را در نقاط حساس بر سر زبان ها بیاندازید. بهترین شیوه برای این کار نیز تولید محتواست. همکاری رایگان با مجلات و نشریات شناخته شده ی چاپی و دیجیتال در حوزه ی مد نظر شما می تواند به سرعت نامتان را نزد کسانی که این خروجی ها را رصد می کنند برجسته کند. رد پای دیجیتالی شما روی اینترنت یا به عبارت دیگر آنچه از خود روی اینترنت به جای می گذارید، همین حالا نیز جزو فاکتور های بسیار سرنوشت ساز به حساب می آید؛ چه برسد به آینده.

۵- روی برندینگ شخصی خود متمرکز شوید

این دوره، دوره ی تثبیت نام شما در صنعت مورد نظرتان است. آنقدر به برندینگ شخصی خود از طرق مختلف و روی کانال های متعدد ادامه دهید تا بالاخره تلاش هایتان نتیجه دهد. این مرحله دوره ی جوانه زدن دانه ای است که در مرحله ی اول کاشته اید. مراقبت از این دانه نیاز به انرژی قابل توجهی دارد. اگر مراحل بالا را در سنین نوجوانی و جوانی آغاز کنید و یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید، سیل فرصت های مختلف کاری قبل از هر کس دیگر خود را به شما نشان خواهند داد. با این کار خواهید دید که دوستان شما در بهترین حالت بیش از ۵ سال دیگر به این مرحله خواهند رسید؛ یعنی زمانی که نام شما کاملاً در حوزه ی مورد نظر جا افتاده و موقعیتتان تثبیت شده است.

به اشتراک بگذاریدEmail this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter

پست‌های پیشنهادی

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ