Take a fresh look at your lifestyle.

همیشه هم عکس در صفحات فرود جواب نمی‌دهد (تست)

0

hubspot

در خیلی از تست‌هایی که روی صفحات فرود خارجی و ایرانی انجام شده‌بود، نتایج بسیاری استخراج شده بود که یکی از آنها این بود که استفاده از عکس انسان در صفحه فرود، سبب می‌شود که نرخ تبدیل افزایش پیدا کند. در ادامه این مطلب به یک نمونه موردی می‌پردازیم که شاید این نتیجه را زیر سوال ببرد و شما را تشویق کند که خودتان هم روی صفحه فرود کمپین تبلیغاتی خود، A/B تست انجام دهید.

 

این صفحه فرود که روی آن تست انجام شده، به کمپانی هاب‌اسپات تعلق دارد که در زمینه مارکتینگ درون‌گرا (Inbound Marketing) به فعالیت می‌پردازند. در نگاه اول، بهتر است که شما هم نگاهی به دو صفحه فرود انداخته و حدس بزنید که کدام یک نرخ تبدیل بیشتری را ارائه می‌دهند. البته KPI (شاخص کلیدی عملکرد) که برای این صفحه فرود تعیین شده، میزان افزایش تعداد مشترکین وبلاگ هاب‌اسپات است.

 

Hubspot_VersionBLg-1024x677

نمونه ۱

HubSpot_VersionALg2-1024x722

نمونه ۲

شاید برای افرادی که تا به امروز روی صفحات فرود تست انجام داده‌اند، نتیجه حاصل شده از این تست قابل باور نباشد. ولی دلایل کاملا منطقی‌ای وجود دارد که چرا نمونه ۲، توانسته ۲۴% مشترکین بیشتری نسبت به نمونه ۱ برای هاب‌اسپات به ارمغان بیاورد.

– دلیل اول این است که وقتی شما وارد صفحه فرود شماره ۱ می‌شوید، بلافاصله توجهات به عکس فردی که در بالای فرم قرار گرفته جلب می‌شود و دیگر ممکن است به سمت فرم نروید. با اینکه آن عکس روی صفحه فرود قرار گرفته تا فرم مشخص‌تر به دید مخاطب آید و فردی که وارد صفحه فرود می‌شود بیشتر بتواند با تن و صدا شما ارتباط برقرار کند.

 

– از سوی دیگری باید همیشه در نظر داشته باشید که کمپانی شما چه تن و صدایی را برای خود انتخاب کرده است. هاب‌اسپات عموما تن و صدای جدی‌ای دارد و کمی هم حس شوخ طبعی را در محتوای انتشاری آنها می‌بینید. ولی عکسی که در صفحه فرود قرار گرفته، یک فرد بسیار شاد را نشان می‌دهد که برای هاب‌اسپات کمی بیش از حد معمول است. شاید اگر عکس کمی با تن و صدای هاب‌اسپات همخوانی داشت، نتایج بهتری حاصل می‌شد.

 

با توجه به تست بالا، گمان کنم که شما هم تصمیم دارید بیشتر به هماهنگ‌سازی تن و صدا و صفحه فرود خود توجه کنید و تست‌های بیشتری روی صفحات فرود کمپانی خود انجام دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ