Take a fresh look at your lifestyle.

دوشمبه پوستر | اهدای خون / Angelos Ntinas

0

اهدای خون، اهدای زندگی‌ست. این جمله‌ی آشنایی است که بارها و بارها آن را شنیده‌ایم و بخاطر داریم. حیات دوباره و جان بخشیدن انسان‌ها به هم‌نوع خود پیامی است که این جمله با خود به همراه دارد. هنرمند یونانی، Angelos Ntinas برای این مفهوم پوستری طراحی کرده‌است و برای طراحی آن از یک اثر تاریخی مشهور استفاده نموده.

نقاشی “آفرینش آدم” اثر میکلانژ نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعرایتالیایی دمیده شدن روح توسط خدا در انسان و حیات بخشیدن در ابتدای خلقت آدمی را نشان می دهد. در بخشی از این اثر دست نمادین خداوند به دستان آدم میرسد و گویا از این طریق روح و حیات به انسان دمیده می‌گردد.

creation-adam-detail

 Angelos Ntinas از این بخش نقاشی میکلانژ بهره جسته و اهدای خون را به دمیدن حیات تشبیه نموده و خون را به مثابه ی حیات دانسته است. از آنجایی که این اثر مشهور میکلانژ نمادی از جان بخشیدن است، هر بیننده‌ای با دیدن پوستر متوجه موضوع و منظور طراح خواهد شد.

blood-donation

این پوستر در جهت ترویج فرهنگ اهدای خون با مشارکت اتحادیه طراحان گرافیک یونان(امواج خلاق) در این کشور طراحی شده است.


در دوشمبه پوستر، هر دوشنبه یک پوستر معرفی می شود و درباره آن توضیحاتی ارائه خواهد. پوسترهای خود یا دیگران را که فکر می‌کنید حرفی برای گفتن دارند ، از طریق این صفحه برای ما ارسال کنید تا در دوشمبه‌پوستر به اشتراک گذاریم.

توجه داشته باشید که پوسترهای ارسال شده می‌بایست از کیفیت حداقل ۱۰۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل در رزلوشن ۷۲dpi برخوردار بوده و حتما نام و راه ارتباطی صاحب اثر در آن درج شده باشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ