Take a fresh look at your lifestyle.

ساماندهی تبلیغات محیطی شهر شیراز ضروری است

0


ساماندهی تبلیغات محیطی شهر شیراز ضروری است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز اعلام کرد : ساماندهی تبلیغات محیطی و صنفی ضروری و اجتناب ناپذیر است .
به گزارش مجله محیطی ، مظفر مختاری با بیان اینکه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی نیازمند اراده‌ای قوی است و با کار احساسی ، اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد ، گفت : داشتن شهری زیبا حق هر شهروندی است که متاسفانه عدم رعایت قانون در برخی نقاط شهر شیراز ، این حق را از شهروندان سلب کرده است .
وی با اشاره به نابسامانی تابلوهای تبلیغاتی و صنوف در برخی نقاط شهر ، افزود : اکثر این تابلوها بدون توجه به قوانین و مقررات نصب شده و گاهی علاوه بر مزاحمت های به وجود آمده اعم از ورود به حریم عمومی ، خصوصی ، معابر و عدم رعایت حقوق شهروندی موجبات ایجاد حوادث ناگوار را برای شهروندان بدنبال دارد که ساماندهی آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .
نماینده مردم در شورای شهر شیراز ، با تاکید بر اینکه وجود آلودگی ‌های بصری منجر به نارضایتی شهروندان ، اختلال‌های روحی – روانی و ناهنجاری رفتاری در سطح جامعه می‌شود و یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش کیفیت زندگی شهرنشینی است افزود : تبلیغات قانونمند و فضاسازی ضابطه‌مند ، باعث بسامان‌‌شدن منظر شهری و به‌ تبع آن آرامش ‌فکری شهروندان می‌شود.
مختاری با انتقاد از عدم توجه به عنصر زیباشناسی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی و عدم توجه به گرافیک محیطی در ساخت این گونه از تابلوها افزود : در حال حاضر گرافیک علمی است که به عنوان یکی از مهمترین عوامل تبلیغ ، پیام رسانی و نشر دانش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی شناخته می شود .
وی با اشاره به نقش و جایگاه تبلیغات در کشورهای توسعه یافته ، اظهار داشت : در شرایطی که در اینگونه کشورها نیازهای بصری شهروندان جزو ارکان مهم تشکیل دهنده زندگی اجتماعی محسوب می شود، در شهر شیراز کوچکترین توجهی به این مهم نمی شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ