تاکید شهردار سنندج بر رعایت موازین فرهنگی تبلیغات محیطی
به منظور جلوگیری از تبلیغات غیرقانونی شرکت های خدماتی، تبلیغات محیطی سطح شهر سنندج ساماندهی می گردد .
در رابطه با بهره گیری از تبلیغات محیطی افزود : رقابت بین تولید کنندگان کالا و خدمات برای جذب مشتری بیشتر شده است و در این میان اصناف و واحدهای تولیدی در کنار ادارات و نهادهای مختلف جهت مسائل مختلف در پی بهره گیری از تبلیغات شهری و محیطی هستند .
وی ادامه داد : بر اساس قانون، شهرداری مسئول و متولی فعالیتهای تبلیغات محیطی و مرجع صدور مجوز نصب و بهره برداری از پیکره های تبلیغاتی در سطح شهر و سایر نقاط عمومی شهر است .
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج افزود : از این رو برابر ماده دو آیین نامه اجرایی ساماندهی تبلیغات شهری نصب هرگونه پلاکارد، داربست، تابلوهای تبلیغاتی مانند بیلبورد، استند و تابلوهای معرف کاربری اصناف مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی، دیوارنویسی، پوسترهای کاغذی، برچسب باید با مجوز شهرداری نصب شود در غیر این صورت تبلیغات انجام شده توسط این سازمان جمع آوری و امحاء خواهد شد .
فریدونی اشاره کرد : در سالهای اخیر شاهد کاهش تخلفات در حوزه تبلیغات غیرقانونی هستیم و فرهنگسازی و مقابله جدی شهرداری در این کاهش نقش بسزایی داشته است.
وی خاطر نشان کرد : مکانهای مجاز استفاده از فضاهای تبلیغاتی مطابق نظر کمیته مکانیابی و بر پایه مطالعات طرح جامع ساماندهی تبلیغات شهری تعیین میشود .
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج ضمن تاکید بر این نکته که در تبلیغات محیطی باید موازین فرهنگی رعایت شود ، افزود : در برخی از اوقات شاهد تبلیغات بی محتوا هستیم که در این صورت باید تبلیغاتی را که ارزش های ما را آماج حمله قرار دهند حذف کنیم .
فریدونی تصریح کرد : اخیرا کارشناسان این سازمان در سطح شهر نسبت به شناسایی و امحاء تبلیغات غیر مجاز در سه فاز اقدام نموده اند .
وی در نهایت با ضروری خواندن ساماندهی تبلیغات محیطی، برخورد با شرکت های متخلف و پاکسازی مواد تبلیغی این قبیل شرکت ها را صیانت از حقوق شهر و شهروندان تلقی کرد و گفت : سیمای شهر از اندام واره های شهر بوده و از این رو صیانت از آن در حدود وظایف ذاتی شهرداری به شمار می آید .