اکتشاف جدید یک فرمول در دنیای تبلیغات آنلاین
Ea=2at + i + as
این فرمول در رابطه با تبلیغات آنلاین توسط دکتر فیلینت مکگِلیگِن کشف شده و در توضیح پارامترهای آن داریم:
Ea = effectiveness of the ad (اثرگذاری تبلیغات)
at = attract attention (جذابیتی برای توجه)
i = generate interest (ایجاد علاقهمندی)
as = ask for the click (درخواست برای کلیک)
شاید شما پیش خودتان بگویید؛ اوه اوه…یک اکتشاف و واکنشهایی نسبت به این فرمول داشته باشید.
واکنش اول این است که بگویید: من یک ریاضیدان نیستم که بخواهم این فرمول را بفهمم. آمار و اعداد را به کسی که تخصصش را دارد واگذار میکنم. من فقط یک بازاریاب هستم و برای کارم به نوشتههای خوب، کلیک بیشتر، صفحات و آگهیهای بهتر نیاز دارم؛ و یا ممکن است بگویید:
یک چیز ساده را طوری عنوان میکنید که انگار یک کار تازه کردید و به یک کشف جدید رسیدید.
باید گفت؛ که اینطور نیست. این ابتکار از بیش ۱۰۰۰۰ سناریو الگوبرداری شده و به صورت این فرمول پیاده سازی شده است و ما هم اکنون در حال انجام یک متا آنالیز روی تمام دادههایمان هستیم تا به این عبارت ساده رسیدیم و در دفاع از فرمولم میگویم که این با تحقیقهایی که پشتوانه علمی ندارند، خیلی متفاوت است.
ممکن است علم ما مورد نقدهایی از طرف شما قرار گیرد. اما در پاسخ نقدهای شما باید گفت؛ که دنیای ما به این سطح از علم قانع نیست و در حال پیشرفت و دستیابی به بهترینهاست. ما دارای بزرگترین مجموعه مطالعات موردی و تجربیات زیادی هستیم. اما هنوز چیزهایی هست که ما از آن بیخبریم و میتواند اعتبار تحقیق ما را زیر سوال ببرد.
و در آخر یک پیشنهاد برای شما وجود دارد. وقتی شما به یک چنین عبارتی، مانند فرمول بالا میرسید؛ این طور برداشت نکنید که این عبارت بر اساس یک رویا یا خیال پردازی به وجود آمده است و پایه و اساس علمی ندارد. این فرمول از چند سال پیش پیادهسازی شده که تا به امروز منتشر نشده بود. طراحی آن، از ارائه یک راه حل برای مشکلات یکی از بزرگترین شرکتهای رسانه در دنیا شروع شد. اما در اینجا تصمیم گرفته شد که کل این نتایج را به صورت خلاصه و در قالب یک فرمول فراهم شود.
در نظر داشته باشید که این فرمول همواره پاسخگوی نیاز شماست و فقط کافیست که به تمام مولفههای آن توجه داشته باشید.