Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی تبلیغات در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

0

 

درباره فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

اولین باند فرودگاه مشهد در توسعه فرودگاه مشهد به صورت تاکسی وی الحاقی پارکینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند ۱۳ و ادامه آن بصورت تاکسی وی تا پارکینگ نیروی هوائی بهسازی گردید.
در سال ۱۳۴۶ باند جدید فرودگاه مشهد ازنوع بتن و پایگاه پدافند نیروی هوائی مورد بهره برداری قرارگرفت که روزانه یک پرواز از نوع DC3 درمسیرتهران مشهد و پروازهای آموزشی و ایرتاکسی علاوه بر پروازهای نظامی ازآن استفاده می‌کردند.
با افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC8 و متعاقباً بوئینگ ۷۲۷،۷۳۷،۷۰۷ وایرباس درسال ۱۳۵۷ پارکینگ و ترمینال جدید برج مراقبت پرواز و ساختمان‌های جانبی فرودگاه جدید بصورت ناقص مورد بهره برداری قرارگرفت که بعلت انحلال شرکت پیمانکار مراحل تکمیل آن تا بعد از انقلاب اسلامی ادامه یافت.
با پایان جنگ تحمیلی و ورود کشور به دوران سازندگی فرودگاه مشهد به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد تغییر نام داد.۱۷ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت خارجی در این فرودگاه فعالیت داشته و شرکتهای ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان دارای آشیانه تعمیرات و بیس هواپیما در فرودگاه می‌باشند.

تبلیغات در فرودگاه مشهد

در بین روش های تبلیغاتی ، تبلیغات فرودگاهی رتبه های نخست را دارند و با توجه به اینکه اوقات سپری کردن در محیط فرودگاهی نسبت بالایی را به خود اختصاص می دهد ، و همچنین تبلیغات در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جایگاه ویژه ای را بین مدیران و صاحبان برند به خود معطوف کرده است ،اجاره بیلبورد در فرودگاه مشهد انتخاب و تصمیم را با خود دارد و مخاطب مصمم به گزینش و تعیین راه می شود . این ویژگی در دیگر رسانه های تبلیغی کمتر به چشم می خورد اجاره تابلو تبلیغاتی در فرودگاه مشهد نیز نقاط تاثیرگذار متفاوتی دارد که به فراخور موقعیت دارای ارزش هستند .
آخرین نتایج حاصل از نمونه های آماری میزان جلب توجه مردم نسبت به تبلیغات محیطی حاکی از آن است که ۳۵% جامعه با توجه و دقت زیاد تبلیغات محیطی را رصد می کنند ۲۷% جامعه این توجه متوسط و ۲۳% با توجه کم و ۱۵% مردم توجه خاصی به تبلیغات محیطی ندارند .
این آمار در فضاهای فرودگاهی با تغییرات معناداری همراه بوده و بیش از ۵۰% از جامعه مخاطب با دقت و توجه زیاد تبلیغات منصوبه در ترمینال ها را بررسی و ارزیابی می کنند.

آمار و ارقام های اثر بخش تبلیغات در فرودگاه مشهد

عوامل بسیاری برای بازدهی تبلیغات در فرودگاه مشهد اثر گذار می باشد از جمله مهمترین آنها شامل :تعداد پروازهای ماهیانه،تعداد مسافران و همراهان در هر ماه،گروه های مختلف تحصیلی،مشاغل مختلف می باشد که در این قسمت  گروه خبری محیطی نمونه آماری آن را تهیه کرده است.

آمار و ارقام تعداد پروازهای ماهیانه

 پروازهای ورودی داخلی :۲۲۲۰

پروازهای ورودی بین المللی :۶۹۰

مسافران و همراهان در هر ماه

Untitledپروازهای ورودی داخلی :۶۶۶۰۰۰

پروازهای ورودی بین المللی :۲۰۷۰۰۰

آمار میزان بازدید گروه های مختلف تحصیلی

Untitled87میزان تحصیلات
زیردیپلم : ۳%
دیپلم : ۲۶%
فوق دیپلم : ۱۱%
لیسانس : ۴۴%
فوق لیسانس : ۱۰%
دکترا : ۶%

آمار بازدید مشاغل مختلف

65564تجارت و خرید و فروش : ۲۲%
مدیر : ۱۸%
خانه دار : ۱۶%
مهندس : کارشناس ۱۴%
دانشجو :  ۹%
پزشک : ۹%
استاد : ۷%

سایر : ۵%

انواع فضاهای تبلیغاتی در فرودگاه های بین المللی

  • سالن ترانزیت پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن مرکزی پروازهای بین المللی فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن ترانزیت پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن ورودی پرواز های خارجی فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن انتظار فرودگاه رو به باند پرواز فرودگاه بین المللی مشهد
  • درب ورود سالن انتظار فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن تحویل بار مسافر فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن ورود مسافرین و بار فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن خروجی و گذرنامه فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن عمومی فرودگاه بین المللی مشهد
  • فضای بیرونی فرودگاه بین المللی مشهد
  • فضای پارکینگ فرودگاه بین المللی مشهد
  • ستون داخل سالن فرودگاه بین المللی مشهد
  • محوطه داخلی فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن انتظار فرودگاه بین المللی مشهد
  • ترمینال فرودگاه بین المللی مشهد
  • سالن گمرک فرودگاه بین المللی مشهد

تصاویر نمونه ای از تابلوهای تبلیغاتی فرودگاه بین المللی مشهد

originalimage (7)

منبع : مجله خبری محیطی دات کام mohiti.comдеревянный дом стропилаaccessoires sexeженские духи ۲۱۲купить авто в европетепловая завеса ценыцена на мед спб

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ