با وبلاگ تان بازاریابی کنید
بهتر است وبلاگتان دارای بخش هدایت مشتری، ثبتنام و آمار قیمتها باشد. همچنین باید سعی کنید وبلاگی که میسازید همیشه به روزرسانی شود و تا حدامکان قیمتهای جدید در آن گذاشته شود تا مشتری اطلاعات کافی را با ورود به وبلاگ شما بهدست آورد. مسلما اگر مشتری وارد وبلاگ شود و با قیمت سالهای گذشته و محصولات قدیمی مواجه شود دیگر به صفحه شما مراجعه نخواهد کرد
کاوشگران روابط عمومی– حتما میدانید که یکی از روشهای بازاریابی اینترنتی، استفاده از وبلاگ است که هزینه زیادی برای شرکت در پی ندارد. کارشناسان معتقدند کلید موفقیت در استفاده از وبلاگها فراهم آوردن اطلاعات و دانش مناسب و خوب برای کمک به مشتریان بالقوه و بالفعل است تا بتوانند با استفاده از آن اطلاعات یا دانش، کارها و وظایفشان را بهتر انجام دهند و نیازهایشان را بهتر و سریعتر پاسخ گویند .
وبلاگهایی که همراه و در کنار کسب و کاری شروع به فعالیت میکنند باید آموزنده و در عین حال آگاهکننده باشند و نه صرفا تبلیغی. اگر بتوانیم در وبلاگهایمان آموزشهای لازم را به مشتریانمان بدهیم قطعا میتوانیم آنها را به خرید کالا یا خدماتمان سوق دهیم. اما اگر سعی کنیم در وبلاگمان کالا و خدماتمان را به آنها بفروشیم مسلما در این کار شکست خواهیم خورد و آنها خیلی ساده پیام ما را نادیده میگیرند .
مردم در صورت نیاز مایل به خرید هستند تا وقتی که ما آنها را وادار به خرید نکرده باشیم؛ آنها دوست ندارند ما کالا یا خدماتمان را به زور به آنها بفروشیم. استفاده از وبلاگ در واقع یک موقعیت برد- برد برای شرکت و مشتری است؛ بدین صورت که شرکت با محتوای غنی وبلاگی میتواند اطلاعات لازم فروش را در صفحه خود بگذارد و از این طریق به مخاطبان بیشتری دست پیدا کند. برای این کار بهتر است وبلاگتان دارای بخش هدایت مشتری، ثبتنام و آمار قیمتها باشد. همچنین باید سعی کنید وبلاگی که میسازید همیشه به روزرسانی شود و تا حدامکان قیمتهای جدید در آن گذاشته شود تا مشتری اطلاعات کافی را با ورود به وبلاگ شما بهدست آورد. مسلما اگر مشتری وارد وبلاگ شود و با قیمت سالهای گذشته و محصولات قدیمی مواجه شود دیگر به صفحه شما مراجعه نخواهد کرد .
همچنین توجه به ویژگیهای بصری وبلاگ نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود. میتوانید قالب وبسایت را به رنگ لوگویتان دربیاورید. آخرین محصولات خود را همراه با توضیح ویژگیهای جدید و عکسهای مرتبط ذکر کنید. توجه داشته باشید که مشتریان امروزه به علت کمبود وقت و نداشتن حوصله خواندن متون طولانی، اول با تصویر یک محصول درگیر میشوند. پس حتما عکسهای باکیفیت و مناسب از محصولتان تهیه کرده و در وبلاگ بارگذاری کنید. البته باید توجه داشت که هدف از وبلاگنویسی درخصوص کسبوکار، آموزش، اطلاعرسانی و انتشار اخبار مربوط به کسب وکار است و صرفا نباید در مطالب وبلاگ به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات پرداخت .
البته درج پیامهایی که حاوی معرفی محصولات و خدمات است در لابهلای مطالب وبلاگ بسیار مفید است اما صرفا انجام تبلیغات موجب عدم تمایل کاربران به خواندن مطالب میشود. در انتها باید ذکر شود، تفاوتی که وبلاگ با سایت دارد در سرعت ایجاد ارتباطات، ساختن گروهها و جوامع مجازی است. در وبلاگها با استفاده از امکانات ارسال کامنت Comments یا trackbackها و لینک به سایتها، جوامع بشری (مجازی) یا اصطلاحا Communityها به سرعت شکل میگیرند و گسترش مییابند. در وبسایتها هم امکان استفاده از انجمنها یا تابلوهای اعلانات یا message Boardها نیز وجود دارد اما سرعت گسترش و نفوذ آنها به آنچه در وبلاگها دیده میشود نمیرسد .
منبع فرصت امروز –هدی رضایی