Take a fresh look at your lifestyle.

هفت تاکتیک علمی برای پیروزی در بحث و مناظره

0

پس از انتخابات بحث برانگیز آمریکا، شما هم به احتمال زیاد با افرادی که دیدگاه مشترکی با شما ندارند، وارد بحث شده اید. منحرف کردن بحث و پیش بردن آن به صورتی زشت کار آسانی است. اگر شامل اعضای خانواده باشد، میتواند جوی استرس زا برای شما بوجود آید. ما در این مطلب شما را با تاکتیک هایی موفقیت آمیز آشنا میکنیم که به شما کمک میکند در تمام مدت بحث مودب و خوش رفتار باشید.
jpg_1jhgfxxjm
۱٫ برای بردن تلاش نکنید
حمله به ایده های طرف مقابل، باعث میشود طرف حالت جنگ و مبارزه به خود گیرد و زمانی که شما بر روی لبه هستید این راه مناسبی به نظر نمیاید. بنابراین اگر میخواهید که قانع کننده باشید، برروی دورترین نقطه توافق تمرین کنید. نظرات طرف مقابل خود را از مکالماتش بگیرید و آنها را به یک سمت منطقی و یا حتی پوچی که خودتان به آن معتقدید پیش ببرید.

۲٫ متمدن باشید
مهم نیست که چقدر این رفتار مسخره به نظر بیاید، اما به دیدگاه شخص مقابل خود احترام بگذارید. پیتر دیتو استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا معتقد است: زمانیکه مردم در بعضی از زمینه های برای خودشان اعتبار و اطلاعاتی دارند، تمایل بیشتری برای به چالش کشیدن باورهای خود دارند. با قرار کردن یک ارتباط عاطفی مناسب میتوانید بحث را به صورت منطقی شروع کنید.
jpg_1654789
۳٫ سوال هایی با پایان باز بپرسید
اگر شما در محیط کار و یا با شریک زندگی خودتان کشمکش و اختلاف نظر دارید، با پرسیدن سوالاتی میتوانید مشکلات را باز کنید. به عنوان مثال: اگر شما همه پول های جهان را داشتید چگونه آن را تغییر میدادید؟ برای سه سال آینده در زندگیتان چه چیزهایی میخواهید؟ از شغل خودت راضی هستید؟ پاسخ این سوالات میتواند به شما در بحث کمک کند و تعاملات رقابتی را به مشارکتی تبدیل کند.
jpg_1963258
۴٫ اعتماد به نفس داشته باشید
مطالعات در سال ۲۰۱۳ نشان داده است مردم به باهوش ترین فرد اتاق گوش نمیدهند، آنها به افرادی گوش میدهند که به گونه رفتار میکنند که میدادند چه چیزی درست است. حقیقت تلخ اینست که مردم بصورت ناخودآگاه با معیارهای نادرستی مانند جنسیت، نژاد، برون گرایی و سطح اعتماد به نفس به طرف مقابل خود توجه میکنند، به جای آنکه به چیزی که شخص در حال تلاش برای فهماندن آن است توجه کنند. این ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تصور کنید شخصی با اعتماد به نفس بالا، متخصص است اما پس از گذشت زمان به اشتباه خودتان پی ببرید.

۵٫ موافقت مردم را نشان دهید
رابرت چالدینی در کتاب خود میگوید: “اثبات اجتماعی یکی از بهترین تاکتیک ها برای همراه کردن مردم با نظر شما است.” این روش از گرایش مردم به مسائل مستند برای پیروی از عقاید دیگران، بهره میبرد. حتی اگر آنها شخصی غریبه باشند. بر طبق اثبات اجتماعی ما در نظر میگیریم که دیگران در یک موقعیت در حال انجام رفتار درستی هستند. به عنوان نمونه، این دلیل صف های طولانی مردم در کنار رستوران هایی با غذاهای وسوسه انگیز است. همچنین حمایت کردن از یک هنرمند مشهور نیز از اثرات ابزارهای بازاریابی برای اثبات اجتماعی است.
5581jpg____1
۶٫ از نمودار استفاده کنید
باتوجه به مطالعات سال ۲۰۱۴ در دانشگاه کرنل، مردم به دانشمندان اعتماد دارند. بنابراین چیزی که باعث میشود شما علمی به نظر بیاید و بیشتر قابل اعتماد به نظر آیید استفاده از نمودار است. اعتبار علم، قدرتی برای مجاب کردن دیگران را به شما میدهد حتی اگر در نمودارهایتان به موضوعات بی اهمیت و یا بدیهی علم اشاره کرده باشید.
jpg_1khyfyhj
۷٫ فراتر از داستان صحبت کنید
صحبت در مورد دوستتان و یا یکی از نزدیکانتان که هر چقدر شیرینی میخورد چاق نمیشود، یک داستان است. اما اگر میخواهید جدی گرفته شوید، باید از داده هایتان استفاده کنید. مانند همین مطلب، استفاده از مطالعات کارشناسی تایید شده، با ذکر نمونه هایی از موضوع میتواند به شما کمک کند.

هدف از ذکر مطالب گفته شده رسیدن به یک اجماع نظر است. به طور کلی اجماع نظر علمی، جمع آوری همه نظریات علمی است نه فقط به توافق رسیدن با نظر مخالف. ممکن است در زمانی تنها یک یا دو نفر نظری مخالف با شما داشته باشند، اما زمانی که اکثریت قریب به اتفاق به اجماع نظر رسیده اند به این معنی است که شواهدی زیادی در پشت این قضیه برای اثبات آن وجود دارد. با تمامی این اوصاف توافق اکثریت همیشه به معنی درست بودن و قطعیت چیزی نیست و به یاد داشته باشید که شک لازمه رسیدن به یقین است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ