Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ (۱۱) / هرآنچه باید در مورد لیست سفارش خود بدانید

0

ارسال نامه های تبلیغاتی یکی از شیوه های قدیمی بازاریابی است که با وجود تغییرات عمده در عصر حاضر همچنان توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که یکی از این نامه ها را در صندوق پستی خود مشاهده می کنم، در وهله نخست نشانی فرستنده و تیتر آن را مورد توجه قرار می دهم. در واقع این امر به مرور زمان برای من تبدیل به یک بازی جذاب شده است.

شما نیز می توانید از این شیوه استفاده کنید. بدون شک پس از مدتی نکات قابل توجهی در مورد این نوع تبلیغات به دست خواهید آورد. بررسی ایده های خلاقانه شرکت ها یکی از بهترین راهکارها در راستای اقتباس موفق از آنهاست.

اگرچه در سال های اخیر برندهای گوناگون سعی در خلاقانه تر ساختن این گونه تبلیغات خود داشته اند، با این حال هنوز راه زیادی برای بخت آزمایی طراحان آگهی تازه کار وجود دارد. قالب کلیشه ای این تبلیغات راه را برای ماجراجویی برندهایی که اندکی خلاقیت به خرج دهند باز کرده است. در ادامه به بررسی مشکلات عمده در راه موفقیت در این حوزه و همچنین نکات طلایی نجات از یکنواختی خواهیم پرداخت.

ایده

هنگامی که شروع به طراحی مدل خود می کنید به یاد داشته باشید که از نقطه نظر مخاطبان به اثر خود نگاه کنید. در واقع ایرادی که بسیاری از طراحان بدون اندکی تامل دچار آن می شوند، قرار دادن لیست سفارشات مخاطب در ابتدای طرح شان است. این کار نه تنها حرفه ای نیست، بلکه این ذهنیت را به مخاطب القا می کند که این نامه تنها اهداف تبلیغاتی برند ارائه دهنده آن را دنبال کرده و به نیازهای مشتریان اهمیت چندانی نمی دهد.

این درست همان نقطه ای است که تفاوت میان طراح های موفق و شکست خورده را مشخص خواهد کرد. نگاه مشتری مدارانه به مقوله تبلیغات تکه گمشده پازل بسیاری از شرکت هاست. بنابراین بهتر است ابتدا پیام اصلی، بروشور یا هر مطلبی را که مدنظر دارید به مخاطب ارائه داده و در انتها لیست سفارش را برای آن دسته از خوانندگانی که علاقه مند به خرید هستند، قرار دهید.

نکته بعدی که باید مدنظر داشت، توجه به جزییات نامه تان است. صرف نظر از محتوا، قالب پیام نیز می تواند تعیین کننده باشد. یکسان بودن نامه های تبلیغاتی علت اصلی بی میلی مخاطبان به این گونه تبلیغات است. اندکی خلاقیت هیچ هزینه خاصی را برای شما نخواهد داشت. با این حال نتایج این خلاقیت می تواند فراتر از حد انتظارتان باشد.

در همین راستا انتخاب تیتر مناسب برای نامه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توجه داشته باشد که استفاده از لوگوی شرکت در کنار تیتر اصلی منتقل کننده نکات بسیار ظریفی خواهد بود. در واقع کمترین کاری که قرار دادن لوگوی برندتان می کند، تغییر فضای یکنواخت حاکم بر این گونه تبلیغات است. با این حال دقت کنید که تمامی قسمت نامه تان را با لوگوی خود اشغال نکنید.

در مورد تبلیغات رودررو شرایط اندکی متفاوت خواهد بود. در واقع هنگامی که فروشندگان خود را به نقاط خاصی از شهر فرستاده و از آنها انتظار فروش دارید، لازم است نکات مهم درخصوص برخورد با مخاطبان را نیز به آنها آموزش دهید. البته اغلب فروشندگان حرفه ای نسبت به شیوه تعامل با مشتریان آگاهی دارند. با این حال در مورد فروشندگان جوان بسیار ضروری است که توصیه های کلیدی ارائه شود. توصیه های کلیدی شامل نحوه برخورد با مخاطبان، راهکارهای جلب نظرشان و همچنین یادآوری این نکته است که رفتار آنها بیان کننده هویت کلی شرکت است.

به عنوان نکته پایانی، معجزه شوخ طبعی را فراموش نکنید. برخورد مودبانه به همراه اندکی شوخ طبعی می تواند نظر افراد، در مورد خرید یک کالا را تغییر دهد. در واقع افراد تشنه احترام و برخورد صمیمانه  هستند. در این میان، فروشندگانی موفق خواهند بود که این دو عنصر را در کنار یکدیگر به مخاطبان عرضه کنند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– ابتدا مزیت های محصول خود را به خواننده ارائه دهید. این کار مخاطب را کاملا نسبت به آنچه به او پیشنهاد می دهید آگاه خواهد کرد. همچنین سعی کنید در بیان ویژگی های محصول خود هرگز اغراق نکنید.

– لیست فروش خود را مانند یک آگهی طراحی کنید. جذابیت های بصری و محتوایی عامل های تعیین کننده سرنوشت محصول  شما هستند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ