Take a fresh look at your lifestyle.

مناسبت‌های آبان ماه و ایده‌های تبلیغاتی این ماه

0

 

هر ماه از سال تعداد زیادی مناسبت دارد که با آگاهی از آنها و برنامه‌ریزی برای این رویدادها، می‌توانید روند بازاریابی کسب‌وکار خود را هم در فضای آنلاین و هم در فضای آفلاین، متحول کنید. آبان ماه هم از این قانون مستثنی نیست و آنقدر رویدادهای جالبی در خود جای داده است که فقط کافیست با بررسی آنها نسبت به فرهنگ سازمانی و برندینگ کمپانی خود، برای بهره‌وری از آنها برنامه‌ریزی کنید. این برنامه می‌تواند یک رویداد داخلی با پوشش خبری آنلاین باشد و یا حتی یک کمپین فروش به همراه خود داشته باشد. اما در ادامه، بهترین شیوه برای استفاده از فرصت‌های ایجاد شده توسط رویدادها را با کمک دو نمونه موردی از برندهای موفق عنوان خواهیم کرد:

نمونه موردی پاتری بارن برای هالووین (نهم آبان):

پاتری بارن یک خرده فروش لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی است که در دهه پنجاه میلادی شروع به کار کرد و توانست به یکی از مطرح‌ترین برندهای فعال در این حوزه تبدیل شود. عموم مخاطب هدف این برند، افرادی هستند که در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ قرار دارند و به همین دلیل است که پاتری بارن از هیچ روشی برای هدفگیری مخاطبان خود نمی‌گذرد.

در سال گذشته، پاتری بارن یک کمپین تبلیغاتی برای هالووین اجرا کرده است که برای اجرایش از هر دو روش بازاریابی آنلاین و تبلیغات آفلاین استفاده کرده است. این کمپانی از روش‌های آنلاین برای هدفگیری مستقیم مخاطبانش استفاده می‌کند:

 

از سوی دیگر برای افزایش آگاهی در مورد برندش، بخصوص در شهرهایی که کمتر شناخته شده و اخیرا در آن شهرها فروشگاه‌هایی برای فروش حضوری خود راه‌اندازی کرده است، از تبلیغات چاپی بهره می‌برد. جالب اینجاست که کمپین‌های آنلاین و چاپی این برند، به صورت هماهنگ اجرا می‌شوند و شاید کمی از لحاظ طراحی به دلیل مخاطب هدفشان، متقاوت دیده شود.

 

این برنامه‌ریزی که حدودا دو سال است که توسط پاتری بارن برای رویدادهای مهم سال همچون هالووین صورت می‌گیرد، باعث شده این برند بیش از پیش مخاطب هدفش را به خود جذب کند.

کمپین هماهنگ گینس (سی‌ام آبان):

حتما نام رکوردهای گینس به گوش شما هم خورده است که هر ساله در همه زمینه‌ها، رقابت برای گرفتن این مقام مهم وجود دارد. این رکوردها هر ساله در کتابی ثبت می‌شود که توسط کریگ گلندی نگارش می‌گردند و امتیازش به این فرد تعلق دارد.

گینس هم دقیقا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود از راهکارهای چاپی و هم از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کند. زیرا هدف نهایی آن، افرادی است که در زمینه‌های مختلف می‌توانند رکورد به ثبت برسانند. چنین افرادی در اینترنت به کمک شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایش بنر هدفمند صورت می‌گیرند.

از طرفی به کمک راهکارهای چاپی، عموم مردم مورد هدف قرار می‌گیرند که ممکن است هر کدام از آنها بتوانند در آینده به یک رکورد دار تبدیل شوند. البته هدف نهایی چنین تبلیغاتی، این است که اطلاع‌رسانی در مورد برند گینس افزایش پیدا کند.

معمولا کمپین‌های گینس به صورت هماهنگ در فضای آنلاین و آفلاین هستند و در روز جهانی رکوردهای گینس آغاز می‌شوند و به همین دلیل است که میزان اثرگذاری آنها بسیار زیاد است.

 

 

در ادامه می‌توانید بقیه رویدادهای ماه آبان را مشاهده کنید که می‌توانند ایده‌های خوبی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی اطلاع‌رسانی و حتی فروش باشند.

جدول مناسبت‌های آبان ماه:

 

 

1 آبان : روز آمار و برنامه‌ریزی
2 آبان : ولادت حضرت رسول اکرم، ولادت حضرت امام جعفر صادق، روز جهانی توسعه اطلاعات
3 آبان : روز جهانی هنرمند
4 آبان : اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون
6 آبان : روز جهانی انیمیشن
7 آبان : روز جهانی اینترنت
8 آبان : روز نوجوان
9 آبان : روز جهانی هالووین
10 آبان :- جشن آبانگان – روز جهانی وگن
13 آبان : روز دانش آموز
14 آبان : روز فرهنگ عمومی
15 آبان : روز جهانی پیشگیری از سواستفاده از محیط زیست، جشن میانه ی پائیز
18 آبان : روز ملی کیفیت
22 آبان : ولادت امام حسن عسکری(ع)
23 آبان : روز جهانی دیابت
24 آبان : روز کتاب و کتابخوانی
25 آبان : وفات حضرت معصومه (س)
29 آبان : روز جهانی فلسفه، روز جهانی کودک
30آبان :  کمپین هماهنگ گینس  – روز جهانی تلویزیون

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ