Take a fresh look at your lifestyle.

افزایش فالوور اینستاگرام در راستای اهداف روابط عمومی برند

0

صراحت مزایای اینستاگرام در ارتباط با مخاطبین از دید هیچ‌کس پوشیده نیست و این اپلیکیشن ۲۰۰ میلیون نفری و از طرفی با توجه به عدم فیلترینگ آن در ایران روزانه بیش از ۶۰ میلیون عکس را به اشتراک می‌گذارد.

همچنین اعجاب‌انگیزترین موضوع در مورد این شبکه اجتماعی ضریب نفوذ چهار درصدی آن در برابر برندهاست که این عدد در مورد شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر زیر ۱ درصد است که همین موضوع این پلتفرم را مؤثرترین ابزار در حوزه روابط عمومی و برندینگ کرده است.

همین موضوعات به‌روشنی اذعان دارد که شما در راستای فعالیت‌های برندینگ خود برترین ابزار را برای ارتباط متقابل و ساختن لشگر طرفدارانتان به دست آورده‌اید و با رعایت نکات زیر می‌توانید به افزایش فالوور اینستاگرام برند خود کمک کنید:‌

۱-هشتگ منحصربه‌فرد خود را داشته باشید.
توضیح مکررات است که بگوییم عملکرد # هشتگ پل ارتباطی مابین شما و اعضای شبکه‌های اجتماعی در خصوص صحبت حول یک محور خاص است ولی این نکته را در نظر بگیرید که برای اینکه جامعه هدف خود را از بین میلیون‌ها عضو شبکه اجتماعی جدا نمایید نیاز دارید که از هشتگ‌های مختص به خودتان نیز استفاده کنید.

برای مثال در پروژه‌ای که برای تاژ داشتیم علاوه بر هشتگ #تاژ از #مسابقه و #تاژستانه که اولی مربوط به ماهیت کمپین و دومی مربوط به نام کمپین بود نیز استفاده می‌کردیم. بدین‌صورت کسانی که می‌خواستند اخبار و اطلاعات مسابقه را دنبال کنند به‌راحتی با #تاژستانه به آن دست پیدا می‌کردند.
tagestaneh-banner
نکته دیگر در مورد هشتگ اختصاصی این موضوع است که آن را در تبلیغات و اخبار منتشره یادآوری و درج کنید.

۲-هشتگ خلاقانه داشته باشید
وقتی صحبت از هشتگ می‌شود شما با دنیای بیکرانی از آن‌ها روبرو هستند و تنها داشتن یک هشتگ خلاقانه می‌تواند شما را متمایز و از دیگران جدا کند.

در همین خصوص کمپین دیگری که مربوط به نماینده پاناسونیک در ایران یعنی شرکت آژندسرویس داشتیم از هشتگ #ژاپنیک استفاده کردیم که علاوه بر تکراری تبودن به‌نوعی با مفهوم کمپین تناسب داشت.

۳-شرکت در گفتگوهای عمومی
شما علاوه بر هشتگ‌های خودتان نیاز دارید از هشتگ‌های عمومی نیز استفاده کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هشتگی که استفاده می‌کنید باید مرتبط با مطلب و عکس شما باشد.

برای مثال اگر می‌خواهید در جمع اشتراک گذارنده‌های یک موضوع داغ باشید از هشتگ های ترند در زیر پستی که بی‌ارتباط با آن موضوع است استفاده کنید و درصورتی‌که نیاز هست پستی با همان مفهوم با رعایت راهنمای برند خود تهیه کنید.

۴- از لینک پروفایل استفاده کنید (bio url)
از امکان لینک گذاری در پروفایل فقط برای گذاشتن آدرس وب‌سایت استفاده نکنید. براساس هر کمپین و یا اخبار جدید لینک مربوطه را در آنجا قرار دهید تا ترافیک سایتتان بالا برود.

۵-عکس را به توضیح کامل کنید
می‌دانیم که یک عکس با مفهوم بخش اعظم مطلب را ادا می‌کند ولی داشتن متنی مختصر و تکمیلی می‌تواند طرفداران شما را دوچندان کند و نمونه آن صفحه یک کشاورز با نام @salarpolad است که علاوه برعکس‌هایش، مطالب مرتبط با آن توانست طرفدارانش را دوچندان کند و حتی پای او را به صداوسیما باز کند!

۶- با اینفلونسرها همراه شوید
از پروفایل افرادی که به‌عنوان اینفلونسر شناسایی کرده‌اید بازدید کنید و گزینه “Turn On Post Notifications” را فعال کنید تا از پست‌هایی که آنان می‌گذارند مطلع شوید و بدین ترتیب می‌توانید از اتفاقات شبکه‌های اجتماعی باخبر شوید و به‌عنوان یک برند پویا و بروز موردتوجه عموم قرار بگیرید.

۷-تگ‌های غیرضروری را پاک‌کنید
برای ساماندهی به عکس‌های که شما به آن‌ها تگ شده‌اید می‌توانید با پنهان کردن و یا حذفشان پروفایل خود را برای محتوایی عمومی ساماندهی کنید.

۸-کنترل بر عکس‌های تگ شده
برای کنترل بر تگ شدن مواردی که شما را تگ می‌کنند گزینه “Add Manually” را انتخاب کنید. این یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر یک برند است تا این قسمت را تحت کنترل خود قرار دهد.

۹-قالب خودتان را داشته باشید
هرچند که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی غیررسمی است ولی حضور برند شما در آن باید شخصیت و قالب خود را داشته باشد و در راستای هویت برند خود قالب مختص به خود را طراحی کنید تا هر وقت کسی پست شما را می‌بیند، متوجه برند شما شود.

برای مثال در پست های بانک سامان تلاش کردیم تا هویت برند به نحو نامحسوسی رعایت و حفظ شود.

۱۰-موقعیت جغرافیایی
سعی کنید در اعظم پست‌ها موقعیتی که مربوط به محتوای آن است را به پست اضافه کنید و نشر دهید.

۱۱- فراخوان به عمل Call to Action
اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی یک ابزار دوطرفه است و به یاد داشته باشید که صفحه شما یک تابلو اعلانات نیست. لذا برای هر پستی که می‌گذارید یک هدف برای CTA داشته باشید تا به‌گونه‌ای مخاطب را درگیر خودتان کنید.
behnoush-bakhtiari
لایک پست‌های خانم بهنوش بختیاری موجب رشد طرفدارانش نمی‌شود بلکه کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری مطلب‌ها توسط طرفداران باعث افزایش طرفداران ایشان شده است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ