Take a fresh look at your lifestyle.

کدام شبکه اجتماعی برای برند تجاری شما مناسب است؟

0

معرفی برند شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تهدیدآمیز باشد. این برای اولین بار است که برند تجاری شما با نمایش داده شدن بر روی یک پلتفرم این را قابلیت پیدا می‌کند که حضور خود را ۸۹ درصد افزایش دهد، علاوه بر این شما باید بتوانید تأثیر خوبی بر مخاطب خود بگذارید. بازاریابان عصبی و دست‌پاچه رویکردی چون تفنگ شات گان را برمی‌گزینند. مکانیزم تفنگ شات گان به این صورت است که چندین گلوله پرتاب می‌کند به این امید این‌که یکی از گلوله‌ها به هدف موردنظر برخورد کند.

این بازاریابان جمعیت زیادی را هدف قرار می‌دهند با این امید که افرادی معدودی جذب کسب‌وکارشان بشوند. حضور داشتن امروزه در هر پلتفرمی ممکن شده است، اگرچه این سادگی نمی‌تواند برای شناسایی مخاطبین ایدئال و مدیریت پلتفرم‌ها امری مفید و سودمند باشد.
یک تفنگ خوب بردار!

برای اثربخشی بیشتر و داشتن یک رویکرد مشخص باید بازاریابان تفنگ بهتری برای نشانه‌گیری مشتریان موردنظر خود داشته باشند. تفنگی که برخلاف شات گان کورکورانه نباشد و از دقت خوبی برخوردار باشد. تفنگی که استفاده می‌کنند باید بتواند گروه مشخصی از مشتریان هدف را شناسایی کند. درواقع بازاریابان خبره سعی می‌کنند با استفاده از مشاهده‌های آنلاین در کنار بررسی عادات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی افراد را بیشتر با مجموعه خود درگیر و سرگرم کنند.

استفاده نامتوازن و غیر صحیح از رسانه‌های گسترده اجتماعی سبب می‌شود برند شما پوسته‌پوسته غیر صحیح و خارج از ایده آل های مشتریانتان و مصرف‌کنندگانتان باشد. با تمرکز کردن بر روی یک و یا دو رسانه اجتماعی همراه با سایت علاوه بر اینکه برند شما را شناخته‌تر می‌کند می‌توانید به مقام رهبری در صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید نائل بشوید.
the_new_dos_and_donts_of_social_med
بازاریابی یک‌به‌یک امروزه الگویی برای همه انواع بازاریابی‌های جدید است، مصرف‌کنندگان امروزه نمی‌خواهند که شما در مورد کوتاهی مسافت و یا فکرهایی که برای کیف پولشان دارید صحبت و بحث کنید. چیزی که آن‌ها درواقع می‌خواند یک برخورد شخصی، سفارشی و توجه فردی است. یک بازاریاب به‌طور مشخص باید با نیازهای اساسی مصرف‌کننده روبه‌رو شود. و برای مسائلی چون مدت‌زمان مصرفی برای خرید، پاسخی داشته باشد او می‌باید نشان بدهد که شرکت برای زمانی که مصرف‌کننده صرف می‌کند ارزش قائل است.

مشتریان وفاداری بیشتری نسبت به نمانام‌هایی دارند که سعی کرده‌اند در راستای خدمت به مشتریان کارهای اولیه را انجام بدهند و در این زمینه تمرین کرده‌اند. منظور از کارهایی اولیه‌ای که شرکت برای مشتریان انجام می‌دهد، کارهایی چون مشاهده مداوم، نحوه خرید و شبکه‌های رفتاری مشتریانی است.

آن‌ها این کارها را برای پیشرفت و مراقبت از برند حتماً انجام می‌دهند. مجموع روابط بین مشتریان و شرکت‌ها و اندرکنش آن‌ها با یکدیگر می‌تواند بر روی علاقه‌مندی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مؤثر باشد. هنگامی‌که شرکتی به‌راحتی بتواند با مشتریانش ارتباط برقرار کند به‌مراتب بیشتر از شرکتی که بر روی روش سرد تماس تلفنی و ایمیل‌های آزاردهنده متکی شده است، در گسترش شبکه اجتماعی موفق‌تر است.

آیا باید از مخاطب شروع کرد؟
استراتژی رسانه‌های اجتماعی هیچ‌چیز جز هدف قرار دادن مخاطب‌های خاص نیست. قبل از اینکه شما موج‌هایی را در فضای مجازی ایجاد کنید شما باید ایدئال مخاطبینتان را درک کنید. در یک شبکه اجتماعی مخاطبین شما جامعه طرفداران، دنبال کنندگان و دوستان شما هستند، آن‌ها افرادی هستند که از مطالب شما خوششان می‌آید و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها برند شما را دهان‌به‌دهان منتشر می‌کنند. مخاطبین شما دارای مشخصات معینی هستند که آن‌ها را به بهترین مصرف‌کنندگان برندتان تبدیل می‌کند. این مشخصات را شناسایی کنید و آن‌ها را به‌عنوان اهرم در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

در هر بازاریابی شما باید بتوانید به‌دقت پیام خود را به مخاطبانتان نشان بدهید. اگر شما ایده‌ای کامل در مورد مخاطبانتان ندارید و نمی‌دانید چه چیزی به آن‌ها نشان بدهید، در اینجا سؤال‌های ابتدایی وجود دارد که شمارا یاری می‌دهند.

محصول ما چه نیازی را برآورده می‌کند؟
چه کسانی این نیاز را داند ؟
چه کسی محصول من را ارزشمند می‌داند؟
بازار اکنون من چه گروه و جمعیتی را هدف قرار داده است؟
بهترین گزینه برای فروش چه کسی است ؟

این پرسش‌ها می‌تواند شما را برای شناسایی ، بازار محصولتان، رقبایی که همانند شما محصول خود را عرضه می‌کنند و همچنین چشم‌انداز بازار و مخاطبان، شما را یاری دهد. نظرسنجی که سبب جمع شدن داده‌ها برای شناسایی گروه‌های بالقوه می‌کند می‌تواند در این زمینه برای پاسخ‌دهی مناسب باشد، البته تماس با شرکت‌های بازاریابی نیز برای به دست آوردن اطلاعات می‌تواند گزینه خوبی باشد.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای رسیدن به مخاطبان قوی و گسترده پیش بگیرید روش غربال‌گری است، درروش غربالگری به‌طور مثال اگر شما پوشاک می‌فروشید، شما می‌توانید هر مخاطبی را هدف قرار بدهید. بیایید اول تنها جنسیت افراد را از غربالگری رد کنید و در مرحله دوم سن مشخصی از افراد را غربال کنید، این مشخصه‌های غربالگری را می‌توانید با شاخص‌های دیگری چون وضعیت معیشت افراد و سطح سوادشان نیز ادامه بدهید بدین‌وسیله شما مخاطبان محدودی پیدا می‌کنید که جامعه هدف شما هستند.
cheat-sheet-1
پلتفرم انتخاب‌شده توسط مخاطبانتان را شناسایی کنید.
اگر شما مطمئن نیستید کدام رسانه اجتماعی برای مخاطبانتان مفید است، از آمارها و گراف‌های مرکز پیو pew استفاده کنید. این نمودارها انواع شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده توسط سنین مختلف را با توجه به شرایط سنی‌شان ارائه می‌کند. به‌طور مثال اگر جامعه هدف شما در حدود سن ۱۸ تا ۲۹ باشد رسانه اجتماعی ایدئال بر اساس یافته‌های پیو، اینستاگرام، توئیتر ، فیس‌بوک است.

به رقبای خود نگاه کنید، ببینید آن‌ها چه رسانه اجتماعی را انتخاب کرده‌اند و این رسانه و شبکه چطور برای آن‌ها کار می‌کند.آیا مخاطبان محتوای آن‌ها را پخش می‌کنند؟این را به خاطر داشته باشید که رقبای شما شاید به خاطر اشتباه‌هایشان در بستر و رسانه‌ای که در حال فعالیت در آن هستند شکست بخورند، این شکست الزاماً به این معنا نیست که آن‌ها شبکه اجتماعی اشتباهی را انتخاب کرده‌اند. مشاهده‌های خود را درزمینه موفق بودن و یا نبودن رقبای خود به‌طور دقیقی مورد ارزیابی قرار بدهید.

اطلاعات و داده‌های خود را در خصوص رفتارهای اینترنتی افراد از طریق یک برش کوچک از سراچه‌های خاص و یا رسانه‌های مختلف اجتماعی دوستان و آشنایانتان می‌توانید به‌سادگی به دست آورید. به این دقت کنید که از چه رسانه‌هایی امروزه استفاده می‌کنند، عادات شبکه‌ای آن‌ها را دریافت کنید و استراتژی خود را در انتخاب پلتفرم به سمتی ببرید که با پاسخ‌های گروه‌های هدفتان نزدیک‌تر باشد.

بدانید هر شبکه چطور عمل می‌کند.
مصرف‌کنندگان درک بسیار خوبی نسبت به بازاریابی دارند ولی مسئله این است که آن‌ها از رفتارهای ناشیانه و نامناسب در شبکه‌های اجتماعی متنفر هستند. ایجاد یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی نباید این تصور را در شما به وجود بیاورد که در حال ورود به شبکه مشتریانتان هستید. شما باید بدانید که چطور به نحو احسن از پتانسیل‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی‌تان نهایت استفاده را ببرید. برای مثال در نمایش مشخصات عمومی، مارک‌هایی که برای تصاویر استفاده می‌کنید و یا هشتگ‌ها باید آگاه باشید.

اینکه بدانید چطور ظاهر شرکت خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان بدهید می‌تواند بسیار مؤثر و اثربخش باشد در مقابل بی مهارتی برای برند شما مضر خواهد بود.هر پلتفرمی باقاعده و قوانین خاصی است برای مثال توئیتر محدود به ۱۴۰ کاراکتر است و لینکدین برای روابط کسب‌و‌کار استوار است. تکمیل شبکه اجتماعی خود می‌تواند گامی بسیار بلند در زمان درست به‌سوی افراد درست باشد.
social-media
در هنگام شروع ،خواندن پست‌های وبلاگی چون متن حاضر برای انتخاب پلتفرم نیز می‌تواند راهگشا باشد.شبکه و رسانه‌های اجتماعی به‌طور پیش‌فرض رایگان هستند شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلفی حضورداشته باشید و آن‌ها را نسبت به کار خودارزیابی کنید.( البته این کار نباید با حساب کسب‌وکارتان باشد، بلکه با یک حساب فرعی شخصی و یا فرعی کسب‌وکاری صورت گرفته باشد) رسانه‌های اجتماعی در موارد مختلفی نسبت به یکدیگر برتری دارند، رسانه‌ای را انتخاب کنید که بهترین جواب را برای شما بدهد.

شما در لحظات می‌توانید تلاش‌هایتان را بهینه کنید.تحقیقات نشان می‌دهند که بسته به شبکه و رسانه مورداستفاده زمان‌ها نسبت به یکدیگر اهمیت می‌یابند به‌گونه‌ای که زمانی بهتر از زمان دیگر برای فعالیت در شبکه‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

بهترین زمان برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی زمانی مابین یک تا چهار بعدازظهر است.در توییتر بهترین پاسخ‌ها در ساعت پنج بعدازظهر روزهای کاری هفته رخ می‌دهد. در اواخر شب شنبه بهترین زمان برای فعالیت در پینترست است و وسط هفته مابین ساعت پنج تا شش بعدازظهر بهترین زمان برای لینکدین است.درک درست از مخاطبین هدف شما می‌تواند استراتژی شما را ازنظر مالی و سرمایه نیز تضمین کند.

ارسال کنید، توئیت کنید، پین کنید و به‌روزرسانی کنید.
حالا شما می‌توانید استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را که به موفقیت و نتیجه می‌رسند به نظاره بنشینید. بهترین شرط برای موفقیت این است که در یک حساب رسانه‌ای فعالیت را شروع کنید و به مطالعه سایر حوزه‌ها بپردازید. اصلاً خود را برای حضور در انواع شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی تحت‌فشار نگذارید. کسانی را که با شما در ارتباط هستند را به‌عنوان مخاطبین هدف انتخاب کنید که می‌توانید به‌طور مؤثر آن‌ها را مدیریت کنید. این افراد را به‌خوبی و با دقت رصد کنید و از بازخوردها لذت ببرید.

منبع: www.speckyboy.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ