Take a fresh look at your lifestyle.

هویت بصری و پوستر ۴۶ امین جشنواره بین المللی فیلم رشد / حسین یوزباشی

0

جشنواره بین المللی فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از پیش از انقلاب با هدف نمایش و ارائه آثار متنوع سینمایی با موضوعات علمی، آموزشی و تربیتی برگزار شده است و از این رو جزو یکی از معتبرترین و مهم‌ترین فعالیت های بین المللی ایران در حوزه سینما محسوب می شود. طراحی هویت بصری جدید این جشنواره و نیز پوستر دوره ۴۶ ام آن بر عهده حسین یوزباشی قرار گرفت. وی متولد ۱۳۶۴ بوده و دارای مدرک کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.

یوزباشی درباره پوستر پانزدهمین دوره توضیح می‌دهد:

در طراحی پوستر از تجربیات مشترک با دوست هنرمندم محمدصابر شیخ رضایی در زمینه “طراحی با نور” یا “لایت گرافیتی” بهره برده ام. لایت گرافیتی یا لایت پینتینگ به مجموعه تصاویری گفته می شود که با وجود منابع نوری در فضایی تاریک یا کم نور و با مدیریت زمان، سرعت شاتر و اندازه دیافراگم گرفته شده است. به بیان ساده‌تر در لایت گرافیتی شما با در دست داشتن منبع نوری مثل چراغ قوه بصورت دست آزاد طراحی و ترسیم می‌کنید! این رسامی‌ها و طراحی می‌تواند در لحظه بصورت بیان‌گرانه یا با برنامه از پیش تعیین شده و با تعیین حدود طرح صورت پذیرد.

roshd-film-festival-poster-design-by-hosseinyouzbashi-highquality

او درباره علت استفاده از این تکنیک می‌گوید:

نزدیکی قابلیت های بیانی این شیوه به مدیوم سینما و تداعی فضای نورانی پرده سینما در سالن تاریک نمایش، موجب ترغیب مسئولان برگزار کننده به این پوستر شد و در نهایت هویت بصری جشنواره مبتنی بر پوستر اصلی طراحی شد.

roshd-film-festival-cart-2-design-by-hosseinyouzbashi-highquality-jpg

photo-2016-11-14-22-18-31

حسین یوزباشی درباره طراحی نشانه نوشت و هویت بصری جدید این جشنواره گفت:

نکته مهم دیگر اینکه طراحی نشان نوشته جدید جشنواره بعد از سال ها بی هویتی در این بخش بود.برای درک بهتر بد نیست سری به سایت جشنواره زده و آثار ادوار گذشته را مرور کنید.هرچند در ابتدا مخالفت‌ها و ابراز نظرات متفاوت و متعدد، مانع از این تغییر بود اما در نهایت این نشان نوشته به عنوان نشان نوشته رسمی این فعالیت اجرا و به عنوان هویت بصری آن مورد استفاده قرار گرفت.

hosseinyouzbashi-2

roshd-film-festival-logo-design-by-hosseinyouzbashi-highqualityroshd-film-festival-letterhead-design-by-hosseinyouzbashi-highqualityroshd-film-festival-design-by-hosseinyouzbashi-highquality

hosseinyouzbashi-1

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ