Take a fresh look at your lifestyle.

اکران بیلبورد خلاقانه یک دندانپزشک در اردبیل

0


اکران بیلبورد خلاقانه یک دندانپزشک در اردبیل

اخیراََ اکران بیلبوردهای تبلیغاتی یک متخصص ارتودنسی در شهر اردبیل توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است . بخشی از این طرح آگهی تبلیغات محیطی به صورت حجمی کار شده و ماکت دندان های ارتودنسی شده به منظور نشان دادن حوزه فعالیت پزشک در طرح به چشم می خورد .
به گزارش مجله خبری محیطی ، این روزها کسب و کارهای کوچک مانند برندهای بزرگ و نام آشنا حضور فعالی در تبلیغات دارند . یکی از این نمونه ها تبلیغات محیطی دکتر رحمان نعمتی ، متخصص ارتودنسی است که در شهر اردبیل اکران شده است .
مصطفی مرادی ، یکی از مدیران هنری و فعالان تبلیغاتی درباره طرح این بیلبورد تبلیغاتی می گوید : تغییر سازه تبلیغاتی تقریباً همیشه برای مخاطبان جذابیت دارد . چون مخاطبان در مواجهه با چنین سازه هایی دیگر با تصویری یک شکل و همیشگی مواجه نیستند . نمونه این سبک تبلیغات نیز بارها در داخل کشور و خارج از آن اجرا شده است . حال اگر تغییر سازه یا اضافه کردن یک ماکت روی رسانه تبلیغاتی هم راستا با هدف و پیام تبلیغاتی نیز باشد، تأثیرگذاری تبلیغ به ایده آل ترین حالت ممکن می رسد .
وی ادامه داد : در این طرح اگر سازه دیگری پایین ماکت دندان ها اضافه می شد و ماکت حالت یک دهان را به خود می گرفت ، مخاطب راحت تر با پیام تبلیغاتی ارتباط برقرار می کرد یا اگر آگهی در دهانه یک تونل نصب می شد جالب تر به نظر می رسید . البته فرم قرارگیری براکت (سیم کشی) روی ماکت دندان ها کاملاً مشخص می کند که چه خدمتی قرار است توسط پزشک به مشتریان ارائه شود .
مرادی می گوید : علاوه بر این موارد ، برای بهتر نمایش دادن دندان ها در این طرح آگهی مابقی رسانه تبلیغاتی به رنگ صورتی درآمده است یعنی رنگ صورتی قرار است رنگ لثه را برای مخاطبان تداعی کند اما صورتی رنگ شدن کل طرح آگهی از گویایی تصویر کاسته است و بهتر بود که برای طبیعی نشان دادن فقط بخشی از طرح صورتی رنگ می شد .
وی درباره مکان اکران این بیلبورد تبلیغاتی نیز می گوید : درست است که این پزشک در شهر اردبیل و در یک مکان مشخص خدمات ارائه می دهد و شاید در منطقه شناخته شده باشد ، اما شاید بهتر بود تلاش آگهی برای یک پیام هدایت می شد ؛ یعنی یا برای معرفی دکتر نعمتی یا برای معرفی خدمت ایشان هویت مشخص تری تعریف می شد تا از طریق این طرح آگهی مخاطبان سایر شهرها نیز با دکتر آشنا شوند . درحال حاضر نوشتار آگهی شبیه آگهی های چاپی مجلات شده و همین موضوع انتقال پیام را کمی گنگ کرده است .
حامد لطفی ، طراح آگهی محیطی دکتر رحمان نعمتی درباره آن می گوید: درخواست دکتر رحمان نعمتی متخصص ارتودنسی برای اکران این طرح آگهی شناخته شدن، با تأکید روی تخصص در زمینه کاری شان بود. طی جلساتی که با حضور سفارش دهنده آگهی برگزار شد درباره پرسونال برندینگ صحبت کردیم و پس از بررسی های مختلف، تصمیمی که گرفته شد، استفاده از تبلیغات محیطی و ایده خلاقانه بود. چیزی که کار را سخت می کرد محدودیت زمان بود. حساسیت و پیچیدگی های موضوع سفارش و موقعیت شغلی سفارش دهنده نیز از دیگر دغدغه های این کار محسوب می شد.
وی ادامه داد : در این طرح آگهی از براکت روی ماکت دندان ها و از نور آبی برای بهتر نشان دادن نام دکتر روی بیلبورد استفاده شده است. به نوعی نام دکتر در این طرح درخشان و بزرگنمایی شده است و برای این کار از نور آبی به منظور تداعی شدن بهتر پیام در ذهن مخاطب بهره برداری شد.
ایشان درباره گروه مخاطبان طرح محیطی دکتر نعمتی می گوید: گروه مخاطبان این طرح وسعت زیادی داشتند. چون باید همزمان مشتریان بالقوه و بالفعل را هدف قرار می دادیم. بنابراین باید طرح آگهی به گونه ای طراحی می شد که همگی آنها پیامی واحد را از تبلیغ دریافت می کردند.
این طراح درباره مرحله اجرای طرح آگهی می گوید: برای شروع اجرای طرح اتودهای اولیه زیادی زده شد که در بیشتر آنها دندان ها کل فضای بیلبورد را می پوشاند. بعد از بررسی های مختلف ترجیح دادم از طرح آناتومی دندان بگذرم و کل بیلبورد را به رنگ لثه و خود دندان ها را به صورت حجمی استفاده کنم. چون اول تصمیم داشتم که بیلبورد را به رنگ صورتی و دندان ها را به صورت تاج بالای سر آن قرار دهم ولی به خاطر ظاهر بیلبورد دندان ها در پایین و لثه که همان صفحه بیلبورد است، در بالا قرار گرفت. طرح با این شکل و شمایل تأیید و به چاپ رسید.
لطفی درباره شیوه انتقال پیام در طرح آگهی می گوید: روی ماکت دندان ها از براکت استفاده کردیم. با این کار می خواستیم مخاطبان به سرعت پیام آگهی را دریافت کنند. چون به هرحال این آگهی قرار بود روی رسانه محیطی اکران شود و باید تمام تلاش را می کردم تا مخاطب در کمترین زمان ممکن پیام را درک کند.
وی درباره مشکلات اجرا و نصب بیلبورد تبلیغاتی گفت : برای اجرای کار نیز با مشکلات زیادی روبه رو بودیم. بخشی از این طرح آگهی به صورت دستی به بیلبورد اضافه شد و اجرای این کار سختی های خود را داشت. یافتن ابزار مناسب و هم رنگ با المان طرح آگهی نیز از چالش های دیگری بود که حین اجرا با آن روبه رو بودیم.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ