Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی (۱۸) / داشتن یک برند مشهور

0

برای داشتن یک برند معتبر و مشهور نخستین گام انتخاب نامی مناسب است. راه های متفاوتی هم برای انتخاب نام برند وجود دارد. یک راه کلاسیک انتخاب نام از روی اسم خود، نام محل بنیانگذاری یا حتی اسم حیوان خانگی مورد علاقه تان است.

با این حال اگر نظر کارشناسان معتبر را جویا شوید، خواهید دانست که عصر چنین نام گذاری هایی خیلی وقت است که به پایان رسیده.

در طرف مقابل یک راه مدرن تر برای انتخاب نام برند، استفاده از نام های خاطره انگیز و به یاد ماندنی با استفاده از نظر کارشناسان حرفه ای است. با این حال شیوه انتخاب یک اسم به یاد ماندنی و در عین حال تاثیر گذار بسیار دشوار تر از آنچه ممکن است به نظر برسد است.

ایده

بازاریابی این سوژه بحث برانگیز دنیای امروز تجارت، موضوع متداول و بعضی اوقات تاثیرگذاری است. اما انتخاب یک نام جنجالی و بحث برانگیز برای برند خود ریسک بسیار بالایی را به همراه دارد. در مورد بازاریابی بحث برانگیز، در صورتی که مقامات تبلیغات کمپین شما را تایید نکنند، در نهایت هزینه تولید کمپین شما به هدر خواهد رفت. اما در مورد نام گذاری برند خود با استفاده از این شیوه، در صورت مخالفت مقامات دولتی، هویت برند شما نابود خواهد شد.

French Connection نام شرکت یک شرکت تولید کننده لباس فرانسوی است. این شرکت که در سال ۱۹۷۲ تاسیس شده در انتخاب نام خود به قدری دقیق و زیبا عمل کرده که تا مدت ها مثال بارزی در زمینه اهمیت و تاثیر انتخاب نام برند در فعالیت های بازاریابی بوده است. ماجرا از سال ۱۹۹۷ و تلاش این شرکت برای حضور فعالانه در بازار پوشاک بریتانیا و مستعمرات سابق این کشور شروع شد.

در راستای سیاست شرکت برای حضور در این کشورها، مدیران ارشد بازاریابی این شرکت پیشنهاد تغییر نام برند شرکت را به French Connection United Kingdom  مطرح کردند. این پیشنهاد با تایید مدیران شرکت به مرحله اجرا درآمده و شرکت کمپین های خود را در کشورهای مختلف آغاز کرد. همچنین روی تی شرت های این شرکت کلمه «fcuk» که مخفف French Connection United Kingdom  بود نیز درج شد.

تاثیر این عمل بازاریابی شرکت در میزان استقبال مردم بریتانیا و سایر کشورها بسیار خارق العاده بود. در واقع شرکت با انتخاب یک کلمه مخفف به جای یک نام طولانی ارتباط بهتر و موثری با مخاطبان خود برقرار کرده و از این ارتباط نهایت استفاده را برد.

در واقع از زمانی که شرکت نام برند خود را به fcuk تغییر داده است زمان زیادی می گذرد. با این حال نه تنها ایده شرکت کهنه نشده است، بلکه باعث جذب نسل جدید نوجوانان اروپایی، استرالیایی و آمریکایی شده است. امروزه برند fcuk همچنان جزو ۱۰ برند پرفروش جهان قرار دارد. همه این موفقیت ها حاصل انتخاب درست نام برند و به عبارت ساده تر استفاده صحیح از بازاریابی برند بوده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-در عین حال که سعی در جنجالی و بحث برانگیز بودن دارید، شوخ طبع نیز باشید.

-برای بحث برانگیز بودن زیاده روی نکنید. در صورت مخالفت نهادهای قانونی در واقع هویت برند شما نابود خواهد شد.

-در صورت مواجهه با برخورد نهادهای نظارتی سعی کنید از توجیهات منطقی برای مجاب کردن نهادهای ناظر استفاده کرده و سریع تسلیم نشوید.

-این ایده در ارتباط با نسل جوان کاربرد دارد. در صورتی که کسب و کار شما در ارتباط با افراد میانسال یا خدمات اقتصادی است، بهتر است به این نوع بازاریابی روی نیاورید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ