Take a fresh look at your lifestyle.

تاثیرگذارترین حالت برای اجرای یک کمپین

0

زمانی است که همه مراحل یک کمپین از استراتژی تا گرافیک بنرها زیر نظر مشاوران اجرا می‌شوند. اما سوالی که حین اجرای یک کمپین پیش می‌آید این است که آیا این کمپین تاثیر گذارترین حالت خودش است؟ آیا این بهترین حالتی است که می‌شود انتخاب کرد؟ آیا همه قسمت‌ها درست طراحی شده‌ است؟ باید گفت که این سوال‌ها بسیار طبیعی است، زیرا واکنش کاربران و جامعه مخاطب نسبت به یک کمپین تا یک جایی قابل پیش‌بینی است و صد در صد دقیق نیست. بدین ترتیب برای نزدیک‌تر شدن کم خطا‌ترین و تاثیرگذارترین حالت روی کمپین‌ها و قسمت‌های مختلف آن،  A/B Testing انجام می‌شود و بهترین حالت خودش را مشخص می‌کند.

 

در اینجا با هم به یکی از مشتریانی می‌پردازیم که در حین اجرای عملیاتی کردن کمپین‌هایش، قسمت‌هایی را بین دو حالت مختلف تست و بهترین حالت را به کمک واکنش‌ها و عملکرد کاربران پیدا می‌کنیم.

معرفی مشتری:

وب‌سایت آموزش مجازی فرانش بسترهٔ یادگیری و آموزش آنلاین ویدیویی است. افراد متخصص و موسسات آموزشی به راحتی ویدیوهای آموزشی پرمحتوا با کیفیت HD تهیه و برای فروش بر روی وب‌سایت فرانش قرار می‌دهند. کاربری که قصد یاد گرفتن مهارت عملی و کاربردی دارد هم به راحتی و از هر جا با هزینه‌ای پایین در قالب راحت ویدیو به یادگیری می‌پردازد.

 

هدف:

جمع‌آوری ایمیل و جذب بیشتر ترافیک

 

چالش‌ها:

پس از آماده‌سازی و چیدمان مراحل و استراتژی کمپین، در انتخاب هدفمندی‌ها دو حالت برای بخش هدفمندی کمپین وجود داشت و فرانش درصدد بود بداند که  انتخاب کدام هدفمندی بیشترین تاثیرگذاری را برای جذب مخاطب و ثبت ایمیل دارد؟

 

استراتژی پیشنهادی:

فرانش برای پیدا کردن بهترین حالت هدفمندی، از روش A/B Testing استفاده کرد. زیرا A/B Testing  یک تکنیک بسیار مفید است که بوسیله آن می‌شود یک کمیت، المان یا پارامتر را در تاثیرگذاری یک کمپین مورد آزمایش قرار داد.

 

اجرای A/B Testing:

بدین‌ ترتیب فرانش دو حالت یکسان از نظر استراتژی، طراحی بنر ‌و لندینگ پیج در نظر گرفت، به طوری‌که فقط در یک پارامتر، آن هم در انتخاب هدفمندی با هم تفاوت داشتند. سپس با نمایش همزمان دو حالت یکسان، پارامتر مورد نظر را مورد آزمون قرار داد تا با توجه به واکنش و عملکرد کاربران بهترین حالت مشخص ‌شود.

 

تست  A: اجرای کمپین بدون هدفمندی

تست B : انتخاب هدفمندی  “سیستم عامل ویندوز و مکینتاش” برای کمپین‌

حالت A  و B در قالب دو صفحه فرود (لندینگ پیج) یکسان طراحی شد و بنرهای مشابه با هدفمندی متفاوت با رندم‌های یکسان برای کاربران به نمایش در می‌آمدند تا فقط پارامتر هدفمندی سیستم عامل مورد تست قرار گیرد.

نتیجه: A/B Testing

 نتیجه تست A :

  • Conversion Rate(نرخ تبدیل) ۷/۷۶  درصد

نتیجه تست B:

  • Conversion Rate(نرخ تبدیل) ۱۲/۷۶ درصد

 

 * Conversion Rate:

نرخ تبدیل یعنی دقیقا تعداد افرادی که پس از کلیک کردن روی بنرها و ورود به صفحه فرود، هدفی که کسب‌وکار برای آن در حال تبلیغ است را انجام می‌دهند. برای مثال ثبت ایمیل، خرید و…

 

چرا کمپین با تست B  نتیجه بهتری دارد؟

همه چیز برمی‌گردد به نظر کارشناس UX روی طراحی صفحه فرود (Landing Page) فرانش.

هدفمندی‌ای که در تست B انتخاب شد، سیستم عامل با تمرکز روی ویندوز و مکینتاش بود و از طریق موبایل اتفاق نمی‌افتاد. نظر کارشناسان به طراحی صفحه فرود جلب شد و مشخص شد که این طراحی لندینگ پیج در صفحه موبایل مشکلات زیر را به همراه داشت:

  1. در رزولوشن‌ها و پلتفرم‌های مختلف، صفحه فرود واکنش‌گرا (Responsive) نبود و در صفحه موبایل  مانند دستکتاپ دیده نمی‌شد.
  2. در برخی از صفحات موبایل دکمه فراخوان (Call to Action) در فولد بالا، دیده نمی‌شد و نیاز به به اسکرول داشت.

mobile-landing

نمونه لندینگ پیج در صفحه موبایل دکمه فراخوان دیده نمی‌شود

banner

نمونه لندینگ پیج در دسکتاپ و دیده شدن دکمه فراخوان بالا رفتن نرخ تبدیل

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ