Take a fresh look at your lifestyle.

آزاد سازی تبلیغات محیطی پدیده

0


آزاد سازی تبلیغات محیطی پدیده

مروری از آغاز پدیده شاندیز تا سقوط نافرجام

این روزها کمتر کسی است که با شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز آشنایی نداشته باشد، پدیده ای که در برهه ای از زمان با تبلیغات در سطح شهر و رسانه ملی بیشترین مشغولیت ذهنی در حوزه اقتصاد را از سهامداران بزرگ تا مردم عادی را به خود اختصاص داده بود که حتی برخی به دلیل تبلیغات اغوا کننده، دارایی های کلان و ناچیز خود به قصد سرمایه گذاری و خرید سهام و سودهای هنگفت به فروش گذاشتند.

شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی خاص) در شهریور ماه ۱۳۸۸ در اداره ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسید و سپس در مجمع فوق‌العاده با حضور سهامداران پدیده افزایش سرمایه ۲۵درصدی برای این شرکت تصویب شد.
شرکت‌های تابعه پدیده شامل شرکت ابنیه و ساختمان، پدیده پارسیان توس، بین‌المللی کیش، تجارت الکترونیکی پدیده کیش، آریا دوام ساز شرق، شهربازی پدیده شاندیز و باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده است.

و اما ناگفته نماند که شرکت پدیده بعنوان یکی از موفق ترین شرکت های کشور شناخته شده بود که پروژه هایی بسیار بزرگ را نه تنها درزمانبندی معین که دربرخی موارد حتی قبل از موعد به بهره برداری رسانده و سرمایه گذارانش به سودهایی کلانی رسیدند که همانند لوبیای سحر آمیز به یکبار رشد کردند.

تبلیغات پدیده شاندیز ممنوع اعلام شد

این شرکت با تبلیغات گسترده و تنها با استفاده از جمله «با ما همراه باشید» توانست با ساخت مجموعه گردشگری به وسعت ۱۰ هزار مترمربع در بازه زمانی شش‌ ماهه و افتتاح آن در سال ۱۳۸۴، در زمانی کوتاه به شرکتی تبدیل شود که از آن به‌ عنوان نخستین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا که در آن «قیمت سهام افزایش می‌یابد و هرگز کاهش پیدا نمی‌کند» یاد شود.

به این ترتیب تبلیغات روز به روز فراگیر تر می شد که از روزنامه گرفته تا بیلبوردهای سطح شهر و رسانه ملی و رادیو ذهن مردم را هدف قرار داده بود و به گفته برخی از کارشناسان از دلایل اصلی جذب سرمایه‌های مردم در این پروژه تبلیغات گسترده بوده است.

و اما زمانی موضوع ورشکستگی پدیده شاندیز از یک مصاحبه با دادستان مشهد شروع شد که در آن هیچ نامی از هیچ فرد یا شرکتی برده نشده بود اما بخشی از تخلفات چند شرکت سرمایه گذاری بزرگ به میان کشیده شده بود، که در این مصاحبه دادستان مشهد درباره اقدامات و فعالیت های غیرقانونی ۲ شرکت بزرگ سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام آن ها با تبلیغات فریبنده در رسانه ها هشدار داد و از شهروندان خواست فریب تبلیغات واهی را نخورند چراکه پروژه های مورد ادعای این شرکت ها همه مجوزهای قانونی لازم را ندارند و مردم در امری سرمایه گذاری می کنند که عاقبتی جز خسارت و زیان و از بین رفتن سرمایه آنان نخواهد داشت.

و در پی این اخبار اعلام شد که هرگونه تبلیغات از سوی این شرکت‌ها ممنوع است و آنها حق تبلیغ درباره خرید و فروش سهام در رسانه‌ها را ندارند و به این صورت بود که تبلیغات پدیده شاندیز بطور کلی از میان برداشته شد و اینبار ماجرای پرونده پدیده در دادگاه به میان کشیده شد.

از سرگیری مجدد تبلیغات پدیده شاندیز

و اما اینبار آغاز شدن و قانونی شدن دوباره تبلیغات پدیده شاندیز پس از ۲ سال توقف باعث خوشحالی بسیاری از سهامدارن گردید و نصب چند بیلبورد تبلیغاتی می تواند اولین گام اساسی و نوید دهنده ای برای وصول بدیهی های سرمایه گذاران باشد.

بر اساس نامه غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد به مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر ستاد تدبیر و ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و شرکت های سرمایه گذاری استان خراسان رضوی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه، طبق مصوبه اول اردیبهشت ماه ستاد تدبیر استان خراسان رضوی، تبلیغات مجموعه رستوران ها و فروشگاه های پدیده شاندیز بلامانع است و همچنین تبلیغات پدیده به جز تبلیغات فروش سهام و فروش املاک، آزاد اعلام گردیده است.

photo_2016-06-01_14-56-15

photo_2016-06-01_14-56-34

شروع دوباره کمپین تبلیغاتی پدیده شاندیز با سلام بر امام هشتم و شعار ” به شمس الشموس سلامی دوباره باید کرد” اجرا شد و همچنین دیده شدن شعارهای پر قدرت دیگری همانند “مردم ایران سلام ،با همتی بلند خواهیم ساخت…” و یا “سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل…” در حال حاضر از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی نصب شده ای است که در سطح شهر مشهد به چشم میخورد و بعلاوه درج آگهی پدیده در دو روزنامه قدس و خراسان رسما کمپین تبلیغاتی پدیده را کلید زدند.

آغاز تبلیغات پدیده شاندیز

آغاز تبلیغات پدیده شاندیز

آغاز تبلیغات پدیده شاندیز

آغاز تبلیغات پدیده شاندیز

آغاز تبلیغات پدیده شاندیز

photo_2016-06-01_14-59-00

و امید است که آغاز تبلیغات پدیده شاندیز پایان کابوس نگرانی سهامداران شود و اعتماد سلب شده مردم باری دیگر به دست آید و اجرای این تبلیغات باعث شود تا بخش های که به افتتاح و بهره برداری رسیده است رستورانهای این شرکت در شهرهای مختلف، مجتمع های بازاری شرکت در مشهد و کیش، پیست پاتیناژ و هایپرمارکتهای عظیمش در مشهد و کیش مجدد محل رجوع مردم باشد.

با وجود اتفاق های مسرت بخش اخیر در زمینه از سرگیری تبلیغات مجدد پدیده شاندیز خبرهای جدید تری ادامه دارد…

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ