Take a fresh look at your lifestyle.

اعلام فراخوان در ۴ رشته هنری و رونمایی از پوستر هنر مقاومت

0

رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره هنر مقاومت

محمد حبیبی دبیر اجرایی چهارمین «جشنواره جهانی هنر مقاومت» نیز درباره بخش های مختلف این دوره توضیح داد: این جشنواره در چهارمین دوره در بخش های نقاشی، طرح های حجمی، کارتون و کاریکاتور و پوستر برگزار می شود که دبیری این بخش ها را به ترتیب غلامعلی طاهری، طاهر شیخ الحکمایی، مسعود شجاعی طباطبایی و مصطفی گودرزی برعهده دارند.
وی افزود: این جشنواره به طور رسمی از امروز آغاز به کار می کند و با اعلام فراخوان همه هنرمندان می توانند آثارشان را برای این جشنواره ارسال کنند.
حبیبی زمان برگزاری جشنواره را آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: آثار این جشنواره به مناسبت هفته بسیج آذرماه امسال در موسسه فرهنگی و هنری صبا روی دیوار می رود.
مدیر اجرایی چهارمین «جشنواره جهانی هنر مقاومت» همچنین از برگزاری ورک شاپ تخصصی در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: در ۱۵ استان کشور بنا برنظر شورای سیاست گذاری کارگاه آموزشی تخصصی برگزار می شود و هنرمندان استانی می توانند آثارشان را هم به صورت اصل آثار و هم به صورت اینترنتی برای این جشنواره ارسال کنند.
در ادامه این نشست خبری از پوستر چهارمین «جشنواره جهانی هنر مقاومت» اثر مصطفی گودرزی رونمایی شد و پس از آن نوبت به پرسش و پاسخ خبرنگاران و دبیران جشنواره رسید.

اعلام فراخوان در ۴ رشته هنری

محمد حبیبی در ادامه این نشست، گفت: طی فراخوانی که اعلام شده آثار هنرمندان در ۴ رشته نقاشی، کارتون و کاریکاتور، هنرهای حجمی و پوستر به صورت اینترنتی در سایت resistart.ir دریافت می‌شود که این آثار در آذر ماه ۹۵ و همزمان با هفته بسیج در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش در می‌آید. همچنین برگزاری ورک‌شاپ در ۱۵ استان کشور از برنامه جنبی به شمار می‌رود.

وی افزود: غلامعلی طاهری دبیر بخش نقاشی، مصطفی گودرزی دبیر بخش پوستر، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش کارتون و کاریکاتور و طاهر شیخ‌الحکمایی دبیر بخش هنرهای حجمی هستند.

هنرمندان متعهد می توانند جریان بیداری را در دنیا گسترش دهند

دبیرکل چهارمین «جشنواره جهانی هنر مقاومت» با بیان این که هنرمندان متعهد می توانند جریان بیداری را در دنیا گسترش دهند، افزود: حوزه تمدنی، علم، تجربیات و هوش سرشار مسلمانان به دلایل متعدد در دنیا نادیده گرفته می شود و سفارش من به عنوان یک نقاش به هنرمندان، روشنفکران و دنیای علمی، هنری و دانشگاهی این است که ما شاهد رنج مردم مسلمان دنیا هستیم و به عنوان روشنفکر مسلمان وظیفه داریم که در یک رویکرد جدید هنری از آنها حمایت کنیم.

صادقی به رویدادهای اخیر در منطقه خاورمیانه هم اشاره کرد و یادآور شد: ظرف دو سال گذشته شاهد اخبار ناگواری در ترکیه و کشورهای مختلف بودیم، وجدان بیدار جهانی قرار نیست که آیلان کردی را که همچون یک ماهی در کنار ساحل ترکیه جان سپرده بود، نادیده بگیرد. بنابراین همان طور که فرانسیس گویا، پیکاسو و ژریکو یک لحظه را ثبت تاریخی کرد، ما هم می توانیم مظلومیت و عزت بزرگ مردم مسلمانی را که به مخاطره افتاده اند، روایت کنیم و هنرمندان عزت خواه دنیا این کیمیا را به یک رویکرد تاریخی تبدیل کنند.
خبری از پوستر چهارمین «جشنواره جهانی هنر مقاومت» اثر مصطفی گودرزی رونمایی شد.

2055152

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ