Take a fresh look at your lifestyle.

سمپوزیوم بهترین بهانه برای به چالش کشیدن روابط‌‎عمومی‌ها

0


سمپوزیوم بهترین بهانه برای به چالش کشیدن روابط‌‎عمومی‌ها و تبیین نقش ارزشی و جایگاه رفیع آن به مدیران دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی ، سعید نوریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل گفت: روابط‌عمومی‌ها در مجموعه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی، آرمان و اهدافی دارند که برای رسیدن به این اهداف و آرمان‌های مقدس، از کارگزار ساده یک روابط عمومی گرفته تا عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، همه سهیم‌ و تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی بویژه مدیران ارشد کشوری، بارها به نقش و اهمیت روابط عمومی به عنوان بازوی کارآمد، مشاور مدیریت و عامل تسهیل‌کننده ارتباطات سازمان با مردم و بحران‌زدایی تاکید کرده‌اند، افزود: همچنین به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف و بویژه در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، همایش‌ها و جشنواره‌های مختص روابط‌عمومی، بر این باور شده‌اند تا یکبار دیگر با مرور وظایف و کارکردهای روابط‌عمومی، نقش بی‌بدیل و ماندگار روابط‌عمومی‌ها را در توسعه و ارتقای سازمانی مورد توجه و تاکید قرار دهند.

نوریان تاکید کرد: زمانی روابط‌عمومی در جایگاه واقعی خود در سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها قرار می‌گیرد که به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل شود، یعنی اینکه کاری کنیم تا روابط‌عمومی از نیاز به ضرورت تغییر وضعیت دهد، آن وقت می‌توان آینده‌ای روشن برایش ترسیم و تصور کرد.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: همه ما به وظایف و اختیاراتی که دولت به این حوزه داده و گهگاهی هم آیین‌نامه‌های مربوط به این حوزه را مورد تفقد و بازنگری قرار می‌دهد، کم و بیش آگاهی داریم، اما تا زمانیکه مدیران و دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای این دستورات و آیین‌نامه‌ها  نباشند و صرفاً انتظارشان از روابط‌عمومی انجام کارهای پیش پا افتاده نظیر نصب بنر و پلاکارد، ارسال دعوت‌نامه، تابلوهای تسلیت و تبریک و انجام کارهای تشریفاتی و … باشد، قطعاً آن جایگاه ایده‌آل و آرمانی‌ و تاثیرگذار که برای روابط‌عمومی ترسیم شده است‌، دست نیافتنی خواهد بود.

این مدرس رشته روابط‌عمومی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌های ما نیازمند یک قانون و ساختار جامع‌اند تا بر اساس این قوانین و ساختار، نقش حیاتی خود را دستگاه‌های اجرایی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی هم هنر و هم صنعت است، یعنی باید هم ویژگی‌ها و کارکردهای هنر را در سازمان متبوع خود داشته باشد و هم اینکه به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار گیرد. صنعت – هنری که نیازمند حمایت همه جانبه مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی است.

عضو هیئت داوران نخستین سمپوزیوم روابط عمومی استان اردبیل گفت: روابط‌عمومی‌ها با کارکرد و رسالتی که دارند، الزاماً باید زیر نظر مدیر ارشد دستگاه اجرایی فعالیت کنند، که اگر اینگونه نباشد، در رسیدن به اهداف آرمانی و ایده‌آل موفق عمل نکرده‌ایم و نباید انتظار اعتلا و شکوفایی آن را داشته باشیم.  

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در استان اردبیل ادامه داد: اصل مهم دیگر در اعتلای روابط‌عمومی‌ها، لحاظ نمودن اصل شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران روابط‌عمومی است؛ چراکه روابط‌عمومی مهم وتخصصی بوده و باید مدیران آن نیز از دانش روز روابط‌عمومی بهره‌مند و تجربه و تسلط لازم را بر امور رسانه‌ای، انتشاراتی، پژوهشی و ارتباطی دارا باشند تا در لحظات روند کاری از آن بهره گیرند.

نوریان با بیان اینکه بهسازی نیروی انسانی در روابط‌عمومی‌ها هم نقش تاثیرگذاری در اعتلای آن دارد، خاطرنشان کرد: این مهم، اهتمام جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد؛ چراکه بهسازی نیروهای انسانی  به عنوان کلید اصلی رشد و ارتقای روابط‌عمومی‌ها با استمرار آموزش امکان‌پذیر خواهد بود.

این مدرس رشته روابط‌عمومی دانشگاه‌های استان ادامه داد: بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه فعالیت‌های ارتباطاتی و الکترونیکی، ارتقای بخش‌های انتشارات، رسانه و پژوهش، انتشار کتب و مجلات و انجام پژوهش‌های کاربردی در کنار برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی و تخصصی روابط‌عمومی هم در ارتقا و اعتلای روابط‌عمومی‌ها نقش تاثیرگذاری داشته و خواهد داشت.  

این محقق و پژوهشگر اردبیلی با اشاره به تاثیرات برگزاری سمپوزیوم روابط‌عمومی در ارتقای جایگاه و عملکرد روابط‌عمومی‌های استان، گفت: این سمپوزیوم با شعاری که دارد، برآن است تا در جهت رسیدن به یک روابط‌ عمومی ایده‌آل و آرمانی در استان اردبیل تلاش کند و روابط‌عمومی‌های استان را به حضور پرقدرت و تاثیرگذار دعوت نماید.

وی افزود: این رویداد مهم، فرصتی ارزشمند برای بالندگی و شکوفایی روابط‌عمومی‌های استان است و بستری است مناسب تا همه تلاشگران در این حوزه مقدس و تاثیرگذار، هر آنچه دارند در طبق اخلاص بگذارند و برای ارتقا و اعتلای روابط‌عمومی‌های استان در جهت رسیدن به یک روابط‌عمومی ایده‌آل، آرمانی، فعال و تاثیرگذار حرکت کنند.

نوریان با بیان اینکه این سمپوزیوم بهترین بهانه برای به چالش کشیدن روابط‌ عمومی‌ها و تبیین نقش ارزشی و جایگاه رفیع آن به مدیران دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: این سمپوزیوم بستر مناسبی است تا یکبار دیگر نقش کلیدی روابط‌عمومی‌ها را در دستگاه‌های اجرایی و در کمک به توسعه همه جانبه استان مورد تاکید قرار دهیم.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ