Take a fresh look at your lifestyle.

از کمپین خط سفید تا کمپین مردمی بین خطوط

0

طرح آسمان آبی، زمین پاک با عنوان خط سفید با هدف آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان دیماه ۹۳ در تهران اجرا شد.هدف شهرداری با اجرائی شدن پروژه «خط سفید خط هدایتگر»، از هدر رفت مبلغ هنگفتی که سالانه بابت نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از دست می رود، جلوگیری می کرد.

از دیگر اهداف شهرداری این بود که با توجه به هزینه خط کشی سالانه در تهران به مبلغ  ۱۲۰ میلیارد تومان، با اجرائی شدن این طرح دیگر شاهد خط کشی ها و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی و تغییر آنها بدون برنامه نخواهدبود. بدین صورت از هدر رفت مبلغ هنگفتی که سالانه به خاطر نصب و برداشتن زودهنگام تابلوهای راهنمایی و رانندگی از دست می رفت، جلوگیری می شد.

اما گویا اهداف شهرداری با نوع اجرای نمایش گونه، بازخوردی جز در رسانه های منتخب نداشته است.

کمپین خط سفید (4)
کمپین خط سفید (1)
کمپین خط سفید (2)
کمپین خط سفید (3)

اینبار در سال ۱۳۹۵ شاهد کمپینی مردمی هستیم که هدف اصلی آن، نه کاهش هزینه های میلیاردی خط کشی است و نه کاهش تابلوهای راهنمایی و رانندگی. هدف اصلی از این کمپین احترام به خود و کاهش هدررفت وقت طلایی در ترافیکهای غیراصولی است.

کمپین من #بین_خطوط می‌رانم بصورت خودجوش توسط چند تن از جوانان ایرانی در شبکه های اجتماعی شروع شد و در زمان کوتاهی با اشتراک گذاری در فضای مجازی طرفداران و حمایت کنندگان زیادی پیدا کرده است.

کمپین مردمی بین خطوط (3)
کمپین مردمی بین خطوط (1)

در این کمپین استیکرهایی با عنوان  من #بین_خطوط می‌رانم در اختیار داوطلبان قرار میگیرد، که به گونه ایی تعهدی برای استفاده کننده ایجاد میکند و هم از طرفی در انتشار این کمپین کمک میکند و بطور غیرمستقیم پیام را به مخاطب های دیگر میرساند.

به گفته دست اندرکاران این طرح ، هزینه تهیه این استیکرها و بنرها پایین است و به شکل خودجوش توسط افراد علاقه مند به این طرح پرداخت می‌شود؛ همچنین تعدادی از اهالی عضو گروه گرگان دوستان که چاپخانه دارند با هزینه شخصی این بنرها و استیکرها را چاپ می‌کنند.

همچنین با توجه به بازخوردهای خوب این طرح ، با هماهنگی که با شورای شهر، تاکسی رانی و اتوبوس رانی انجام شده تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها این استیکرها را پشت شیشه‌های خود می‌چسبانند و از روز شنبه کار اجرایی آغاز می‌شود.

شهرهای کرمانشاه، مشهد و گرگان به همراه تهران این طرح را آغاز کرده‌اند و پیش بینی مییشود گلستان در این زمینه پیشتاز دیگر شهرهای کشور باشد.
بین-خطوط
کمپین مردمی بین خطوط (4)
کمپین مردمی بین خطوط (2)

علاقه مندان به این کمپین میتوانند اخبار مربوط به آن را در کانال تلگرام @khatcampaign دنبال کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ