Take a fresh look at your lifestyle.

برنامه‌ریزی برای رهبران فکری

0

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) از مشخصه‌های روابط عمومی‌ها پیام خاص برای هر یک از قشرهای جامعه یا مخاطبان خود است. یکی از این قشرها، رهبران فکری هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد، کسانی هستند که وسایل ارتباط جمعی با واسطه آنان، پیام‌های خود را به سایر گروه‌های اجتماعی انتقال می‌دهند.

 

رهبران فکری یا واسطه‌های ارتباطی، ضمن اخذ پیام از رسانه‌ها، آن‌ها را در یک ارتباط میان‌فردی به زبان توده به آن‌ها انتقال می‌دهند.بنابراین می‌توان گفت تاثیر پیام بر هر یک از قشرهای اجتماعی یکسان نیست. در این میان رهبران فکری از اهمیت والایی در انتقال پیام روابط عمومی به گروه‌های مختلف برخوردار هستند. روابط عمومی کارآمد با برنامه‌ریزی برای رهبران فکری می‌تواند کانون‌های انتشار افکاری عمومی‌ را هدایت کند. در جامعه ما، ائمه جمعه و جماعت، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، مدارس و روحانیان طراز اول حوزه‌های علمیه،‌ از جمله رهبران فکری جامعه محسوب می‌شوند.

 

روابط عمومی کارآمد از بین رهبران فکری کارآمد باید لیست اسامی افرادی را که بیشتر از سایرین در ارتباط با آن سازمان قرار دارند تهیه کند و برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها تدارک ببیند. از جمله انتشار بولتن اطلاع‌رسانی ویژه، برگزاری برنامه‌های بازدید از طرح‌ها، حضور مسئولان سازمان در بین آن‌ها و دعوت از آنان برای شرکت در مراسم افتتاح طرح‌های بزرگ می‌توانند برای آن دسته از رهبران فکری که دارای سازماندهی و شکل‌بندی خاص هستند، مورد نظر باشند. اما برای آن دسته از رهبران فکری که گمنام هستند و از طریق واسطه‌شدن بین رسانه و مردم، به انتقال پیام مبادرت می‌کنند، کاربرد صحیح رسانه‌ها می‌تواند مورد توجه قرارگیرد.
 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ