Take a fresh look at your lifestyle.

جان‌بخشی به محصولات برند

0

در طرح‌های تبلیغاتی، محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی، خیارشور، زیتون و. . . در قالب کاراکترهایی طراحی و جان گرفته‌اند. به نوعی برای هر کدام از این محصولات در طرح‌های تبلیغاتی شخصیت‌پردازی شده و هر کدام داستانی مجزا را در آگهی‌های تبلیغاتی روایت می‌کنند. این محصولات آنچنان زنده به نظر می‌رسند که نظر هر مخاطبی را به راحتی به سمت خود جلب می‌کنند. این موارد، توصیفی از طرح‌های تبلیغاتی برند «یک و یک است» که چندی است متفاوت‌تر از قبل در عرصه تبلیغات ظاهر شده است. برند «یک و یک» به تازگی کمپین تبلیغاتی را اجرایی کرده‌است. البته این برند پیش از این، کمپین دیگری را نیز اجرایی کرده بود که در آن نیز از شادابی و تازه بودن محصولاتش برای مخاطبان‌شان صحبت کرده بود.

برند یک و یک برای اجرایی کردن این کمپین از رسانه‌های مختلفی استفاده کرده و به نظر سعی براین بوده که رسانه‌های انتخاب شده در مسیر مخاطبان اصلی این برند قرار بگیرند. این کمپین از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است که «فرصت امروز» به همین منظور سراغ علی جمشیدی مدیر استودیو خلاق توک رفته است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره این کمپین گفت‌وگویی نیز با سلیم صالحی؛ کارگردان هنری، طراح کاراکتر، عکاس و مجری کمپین برند یک و یک داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

شخصیت پردازى ساده و بهره گیرى از حجم میوه‌ها

علی جمشیدی، مدیر استودیو خلاق توک درباره کمپین برند «یک و یک» می‌گوید: شخصیت پردازى ساده و بهره‌گیرى از حجم میوه‌ها در این کمپین اتفاقى زیبا و دیدنى را رقم زده و مطمئناً نظر مخاطبان را جلب خواهد کرد. نکته قابل تقدیر در این میان بینش و آگاهى سفارش‌دهنده است که عرصه این خروجى را برای افرادى مانند ایده‌پردازان این کمپین باز گذاشته است.بسیاری از تصویرگران، دیزاینرها و مدیران هنرى هستند که روزانه برندهاى بسیارى را با ایده‌هاى جذاب خود غافلگیر مى‌کنند اما ایده آنها در مسیر ادارى تأیید دستخوش اتفاقاتى می‌شود که در موفق‌ترین حالت لاشه‌اى خسته از آن را در رسانه می‌بینیم.

بماند که احترام به فاکتورهاى فروش براى مدیر هنرى و سفارش‌دهنده باید در اولویت باشد. جمشیدی می‌گوید: کمپین قبلى یک و یک از جمله کارهاى بسیار شسته‌ و روفته گرافیک دیزاین است که با استفاده از فاکتور تقارن دست به اجراى آرت ورکى زده که در نوع خود چشمگیر و مهندسی شده است. محصول درجه یک از مواد درجه یک؛ به یک جنبش بصرى ساده و گویا دست پیدا کرده و همه چیز را در خود به‌عنوان یک کمپین ری برندینگ داراست.

خروجی ایده‌آل با اجرایی توانمند

جمشیدی می‌گوید: بهتر است دوباره به کمپین فانتزى و جدید برند «یک و یک» برگردیم. در عین این که سال‌هاست از نزدیک با مشکلات اجرایی این قبیل طرح‌ها سر و کار دارم، ذکر چند نکته را در این میان با اهمیت می‌دانم. ایده‌آل‌تر بودن خروجى با اجرایى توانمند‌تر در زمینه تصویرسازى دیجیتال روى سایه و نوع میوه‌ها، نوع نورپردازى آنها و دیجى پینتینگ قدرتمندتر، چیدمان مینیمال‌تر پس زمینه گوجه فرنگى‌ها و انفجار حساب شده‌تر آب در آرت ورک مربوط به خیارشور، همه نکاتى هستند که ایده‌آل بودن خروجى را از نظر من چند برابر می‌کند.

فقدان تگ لاین مربوط در آگهى‌ها احساس می‌شود

جمشیدی درباره شعار این کمپین می‌گوید: با وجود احترام به استراتژى تبلیغاتى کمپانى و طراح، لزوم وجود یک تگ لاین مربوط و مؤثر در این آگهى‌ها به‌شدت احساس می‌شود. این کمپین که قرار است یک سال و با دیده شدن آرت ورک هاى مختلف و متنوع مخاطب خود را در مدیا سرگرم و غافلگیر کند، بهتر بود حرف دل خود را بر سر زبان بیندازد تا به‌عنوان کمپینى مطرح‌تر و آشناتر در مدیا ظاهر شود و به آسانى پروموشن و سایر محصولات تبلیغاتى اتفاقى در سر راه خود را پوشش دهد.

در عین حال تمام موارد ذکر شده در کلیت این اتفاق بصرى تبلیغاتى ناچیز و انگشت شمار است و دشوارى راه به تصویر درآوردن یک ایده، چیزى است که شاید اگر دستى بر آتش نداشته باشید، لم دادن و نقد آن را آسان‌تر کند. امیدوارم دیده شدن این آرت ورک‌ها و بازخورد مناسب از سوى مخاطبان، تأثیر سازنده‌اى روى رقبای محصول که ازتأثیر فانتزى بجا و گیرا و ریسک حضور آن در ایده‌پردازى‌هایشان به دلیل وجود نگرش سنتى و خشک غافلند بگذارد تا هنوز بعد از سال‌ها تنها از یکی دو برند خاص به‌عنوان به یادماندنى‌ترین اتفاق بصرى فانتزى در تبلیغات یاد نکنیم.

محصول درجه یک از مواد درجه یک

سلیم صالحی؛ کارگردان هنری، طراح کاراکتر، عکاس و مجری کمپین برند یک و یک درباره این پروژه می‌گوید: معمولاً برای هر پروژه‌ای استراتژی تعریف می‌شود. گروه ما این استراتژی را براساس شعار تبلیغاتی که از طرف خود برند ارائه می‌شود، برنامه‌ریزی می‌کند. البته اگر برند شعاری ارائه نکند، برای شروع شعار را طراحی کرده و بعد استراتژی را براساس آن در نظر می‌گیریم. برای برند یک و یک نیز به همین منوال عمل کردیم یعنی براساس شعار همیشگی برند، پروژه شش ماهه یا یک‌ساله‌ای را تعریف کردیم. شعار برند یک و یک «محصول درجه یک از مواد درجه یک» است. شعاری که کمپین جدید یک و یک براساس آن شکل گرفته است.

جان دادن به محصولات برند

صالحی درباره علل طراحی کاراکتر برای محصولات برند «یک و یک» می‌گوید: در این کمپین سعی کرده‌ایم به مواد تشکیل دهنده محصولات برند یک و یک جان دهیم. این جان دادن از طریق طراحی یکسری کاراکتر صورت گرفت. خیار شور، زیتون، لیمو، گوجه‌فرنگی و. . . محصولاتی بودند که در این کمپین شخصیت پردازی شده‌اند. کاراکترها به‌صورت تلفیقی از تکنیک دوبعدی و سه بعدی طراحی شدند. برای خلق هر کدام از فریم‌ها استوری بوردی مورد نظر طراحی شد و سپس خروجی کار عکاسی و با کاراکتر‌ها تصویرسازی شد.

در نتیجه اگر ملاحظه کنید، متوجه شادابی کاراکترها و حرکت و هیجان آنها در تصاویر خواهید شد.با اجرای این شیوه، تازگی محصولات بیشتر به چشم می‌آید. این کمپین شامل ۱۲ فرم است که طی سال اجرایی خواهد شد. صالحی درباره رسانه‌های به‌کار رفته در این کمپین می‌گوید: این کمپین هم شامل رسانه‌های Indoor و هم Outdoor می‌شود.

تأکید بر سلامتی و شادابی محصولات برند

صالحی می‌گوید: پیش از این، کمپین دیگری نیز برای برند یک و یک اجرایی کرده‌بودیم. در آن کمپین نیز سعی کردیم براساس شعار این برند ایده‌پردازی کنیم. اگر دقت کنید، در هر دو کمپین یک روند را در پیش گرفته‌ایم. به نوعی در هر دو کمپین تأکیدمان روی سلامتی و شادابی محصولات برند یک و یک است.سلیم صالحی در پاسخ به این سوال که چرا حضور برند «یک و یک» قبل از این کمپین در تبلیغات کمرنگ بوده، می‌گوید: «یک و یک» همیشه در تبلیغات حضور داشته ولی در تبلیغات مهم این است که برند تصویری به یادماندنی از خود به نمایش بگذارد.

تصویری که نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کرده و در ذهن‌شان ماندگار شود. در حال حاضر، شاید چند برند بانکی همزمان در حال تبلیغ باشند ولی تصویری در میان این همه تبلیغ به یاد مخاطب می‌ماند که متفاوت طراحی شده باشد. اگر طرح‌های تبلیغاتی یک برند مخاطب را متوجه خود نکند، مخاطب به مرور زمان برند را فراموش می‌کند و احساسش بر این است که برند در تبلیغات حضور ندارد. صالحی درباره شعار این کمپین می‌گوید: در این کمپین همه محصولات برند یک و یک محور قرار گرفته درنتیجه از همان شعار اصلی برند استفاده شده است.

شاید در آینده وقتی بخواهیم روی یکی از محصولات برند متمرکز شویم، شعار جداگانه‌ای نیز طراحی کنیم ولی در این کمپین نیازی به طراحی شعاری متفاوت ندیدیم. صالحی در پایان، درباره خلق تصاویر «یک‌ویک» خاطر نشان کرد: ما از به‌ روز‌ترین تکنیک‌های ممکن در روند کار استفاده کردیم و در خلق هر تصویر چهار مرحله را به ترتیب زیر انجام دادیم: ۱. ایده پردازی و استوری برد ۲.خلق کاراکتر ۳.عکاسی ۴.تصویرسازی نهایی. در انتها امیدواریم تا صنعت تبلیغات ایران روز با روز شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در عرصه جهانی باشد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ