Take a fresh look at your lifestyle.

توسعه کتاب فروشی

0

پرسش: صاحب کتاب فروشی در خیابان کریم خان تهران هستم که با توجه به فضای مناسب کتاب فروشی، قصد توسعه کسب‌و‌کار خود را داشتم. از نظر شما در راستای جذب مشتریان بیشتر و علاقه‌مند‌سازی مخاطبان ایرانی به کتاب‌خوانی چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی سرانه مطالعه کتاب در ایران پایین است و هر ساله کمپین‌های مختلفی در راستای جذب مخاطبان ایرانی به کتاب برگزار می‌شود اما در راستای علاقه‌مند کردن مخاطبان، کتاب فروشی‌ها می‌توانند بسیار مثمر ثمر واقع شوند. با توجه به وجود کافی‌شاپ‌های مختلف در منطقه کریم خان شهر تهران، پیشنهاد می‌شود به مناسبت روزهای مختلف سال که برای اهالی هنر و ادب از اهمیت بالایی برخوردار است، مراسم‌هایی را در این کافی‌شاپ‌ها برگزار کرده و از چهره‌های هنری و ادبی دعوت به عمل آورید.

این موضوع می‌تواند برای مخاطبان جوان بسیار جذاب باشد و اگر متوجه شوند یکی از نویسنده‌های معروف در کتاب فروشی شما حضور پیدا می‌کند، قطعا ترغیب به حضور در این‌گونه مراسم‌ها می‌شوند. از طرفی وب سایتی را طراحی کرده و در آن کتاب‌های مختلفی را به نمایش بگذارید؛ برای ترغیب بیشتر مخاطبان در مورد کتاب‌های مختلف و نویسنده‌ها در وب سایت توضیح داده و در صورت توان حتی نقد‌هایی را در مورد آثار مختلف به نمایش بگذارید.

ناگفته نماند که برای معرفی و تبلیغ از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید استفاده‌های بسیار زیادی انجام دهید. این موضوع باعث می‌شود در صورت برگزاری مراسم‌های مختلف، مخاطبان بیشتری را به مراسم خود دعوت کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ