Take a fresh look at your lifestyle.

دوشمبه پوستر | چهار نمایشنامه ی منتشر نشده از مهران صوفی / ناصر نصیری

0

در دوشمبه پوستر این هفته میزبان اثری هستیم از ناصر نصیری که روایت کننده ی بخشی از یک نمایش تئاتر است. پوستر نمایش “چهار نمایشنامه ی منتشر نشده از مهران صوفی”. نصیری درباره سبک طراحی و المان های استفاده شده در این پوستر می گوید:

نمایش چهار نمایشنامه ی منتشر نشده از مهران صوفی ۴ اپیزود با روایت هایی طنز آمیز از روزمره ی انسان هایی است که برای رسیدن به اهداف خود نزدیک ترین کسان خود را فریب می دهند. هر اپیزود به تنهایی کامل و مستقل است. اپیزود سوم که مونولوگی بسیار زیبا و حساب شده است با بازی بسیار خوب ِ آقای سعید محبی امین در واقع شکل دهنده ی اصلی موتیف پوستر من بود. این اپیزود جایزه را هم برای گروه آورد. جایزه ی بهترین بازیگر. بنابراین من به لحاظ ترکیب بندی معنا و قدرت عملکرد معنا این اپیزود را انتخاب کردم و همین طور عینک کارکتر این قسمت را.

او همچنین افزود :

در عینک همزمانی خنده و گریه یا همان لبخند مخاطب در ظاهر و تلخی تحلیلی که در ذهن شکل می گیرد را می بینیم. سعی کردم کل پوستر رفتاری دست ساز داشته باشد تا به شخصیت اثر نزدیک باشد. چون در تمامی اپیزود ها کاراکتر ها همگی مردم عادی هستند و زندگی در روایتی کاملا دسترس پیش می رود. ترکیب بندی پوستر کلاسیک است اما رفتاری کاملا صمیمی با مخاطب دارد. همه اجزائ پوستر  را با دست نوشتم و سعی کردم دماغ زیر عینک که دروغ را نمایش می دهد بیشتر دیده شود. رنگ قرمز حکایت استرس ها و اتفاق های بدی است که در پس این همه طنز حضوری کاملا جدی دارد. این تئاتر بسیار عالی بود. یعنی اثری متمایز بود که پز روشنفکری و همین طور کلاسیک نمی داد. خیلی جسارت در بیان مطالب روز داشت. من هم سعی کردم تهاجم را با رنگ نمایش دهم. تهاجم به افکار پنهان ِ دوستانی که از دشمن به ما نزدیکتر و آسیب زننده ترند هستند با لبخندی در دست.

Naser-nasiri

ناصر نصیری

گفتنی است این تئاتر در اردیبهشت ماه به نمایش درخواهد آمد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ