Take a fresh look at your lifestyle.

آرزوهای یک طراح گرافیک برای سال ۹۵

0

“بهترین اتفاقی که می‌تواند در سال ۹۵ بر فضای هنرهای تجسمی و گرافیک تأثیرگذار باشد، رونق اقتصادی و سیاسی و همچنین باز شدن فضای فرهنگی است.”

farzad-adibi

فرزاد ادیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: “رونق اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تأثیر خود را بر همه بخش‌ها می‌گذارد و هنر گرافیک هم بخشی از این جریان کلی است که در صورت وجود رونق اقتصادی و فرهنگی در جامعه می‌تواند رشد و رونق داشته باشد. همچنین باز شدن فضای فرهنگی می‌تواند تأثیر خود را روی همه هنرها از جمله هنرهای تجسمی بگذارد.”

او ادامه داد:

“ما بخشی از کل هستیم، یعنی جامعه هنری بخشی از کلیت جامعه است و وقتی رونق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه وجود نداشته باشد، تأثیر خود را روی همه بخش‌ها از جمله هنر خواهد گذاشت.”

ادیبی به وضعیت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران اشاره کرد و گفت: انجمن صنفی طراحان گرافیک فعالیت خوبی در این سال‌ها داشته، اما حمایتی که باید از طرف دولت صورت بگیرد، وجود نداشته است. علاوه بر این، ما از وزارت ارشاد طلب داریم که هنوز پرداخت نشده است. قرار بود اداره ارشاد شیراز در جریان برگزاری نمایشگاه «سرو نقره‌ای» در این شهر از ما حمایت کند اما هنوز بدهی‌اش را نداده است. سازمان زیباسازی هم برای موزه گرافیک به انجمن بدهی دارد که هنوز آن هم سرجایش است.

این هنرمند درباره‌ی پیشنهاد نوروزی‌اش برای مخاطبان و مردم اظهار کرد:

“قبلا نوروز را در تهران می‌ماندم چون معمولا در این روزها تهران خلوت می‌شود و خلق و خوی اصلی مردم که خوش‌خلقی و خوش‌برخوردی است بروز پیدا می‌کند اما اکنون خیابان‌های تهران به خلوتی گذشته نیستند. بنابراین برای نوروز، تهران‌گردی را پیشنهاد می‌کنم و معتقدم بازدید از کاخ گلستان، نیاوران و سعدآباد می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن آرامش، ما را با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا کند.”

او در پایان افزود:

“سال‌هاست که به زادگاهم سنقر سفر نکرده‌ام. پیش از این، ایام عید به آنجا می‌رفتیم که حال‌وهوای خاص خود را دارد. اصفهان، کرمان، یزد، شیراز و تبریز را هم نمی‌توان نادیده گرفت، اما این شهرها در نوروز شلوغ هستند و بهتر است در فصل‌های دیگر از زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی آنها استفاده کنیم.”

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ