Take a fresh look at your lifestyle.

دوشمبه پوستر | شهره ی شهر / بهراد جوانبخت

0

دوشمبه پوستر این هفته میزبان اثری از طراح گرافیک خوشنام ایرانی، بهراد جوانبخت است با عنوان شهره ی شهر. این پوستر با محوریت شعری از حافظ شیرازی برای جشنواره سالانه بزرگداشت حافظ و شعر فارسی در سال ۱۳۸۶ طراحی شده است. عنوانی که  از سوی جوانبخت برای این پوستر در نظر گرفته شده نیز برگرفته از یکی از غزلیات مشهور حافظ است.

شعر نقش بسته در پوستر، روایتگر حکایتی پیرامون خاکسپاری حافظ است و سنگ مزاری که پوستر به چشم می خورد نیز به همین موضوع اشاره دارد:

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ     که گرچه غرق گناه است، می رود به بهشت

از ویژگی های جذاب این پوستر می توان به تایپوگرافی آن که الهام از نستعلیق دارد  و انتخاب بافت مناسب اشاره نمود. بهراد جوانبخت در این پوستر سعی کرده با نشان دادن فضایی ساده و بی تکلف، حال و هوای مزار و سنگ قبر را برای بیننده ترسیم نماید.

hafez-Behrad-javanbakht


در دوشمبه پوستر، هر دوشنبه یک پوستر معرفی می شود و درباره آن توضیحاتی ارائه خواهد. پوسترهای خود یا دیگران را که فکر می‌کنید حرفی برای گفتن دارند ، از طریق این صفحه برای ما ارسال کنید تا در دوشمبه‌پوستر به اشتراک گذاریم.

توجه داشته باشید که پوسترهای ارسال شده می‌بایست از کیفیت حداقل ۱۰۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل در رزلوشن ۷۲dpi برخوردار بوده و حتما نام و راه ارتباطی صاحب اثر در آن درج شده باشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ