Take a fresh look at your lifestyle.

دوشمبه پوستر | شب باخ و موتزارت / امیر مصباحی

0

دوشمبه پوستر یاقوت این هفته میزبان یکی از آثار امیر مصباحی است. پوستری با موضوع موسیقی که یکی از موضوعات جذاب و گسترده برای طراحان است. معمولا اولین یکی از اولین ایده هایی که برای طراحی یک پوستر با موضوع کنسرت، موسیقی یا آهنگ به ذهن می رسد، استفاده از نشان های نت موسیقی است. امیر مصباحی نیز در اولین پوستر خود در زمینه ی موسیقی، از این ایده استفاده کرده است اما به نحوی جذاب تر و متفاوت تر. امیر مصباحی با توجه به نام کنسرت و موضوع اصلی آن، با استفاده از تکنیک اینستالیشن گرافیک و عکاسی، فضایی را ایجاد نموده که اولا بکر و جدید باشد ثانیا مرتبط با نام مراسم مورد نظر باشد.

او درباره پوستر “شب باخ و موتزارت” می گوید :

این پوستر در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ طراحی شده، پوستر کنسرت موسیقی شب باخ و موتزارت، اولین سفارش پوستر در حیطه موسیقی بود که به من داده شد.و با توجه به موضوع و کارکرد، در تمرین های ارکستر شرکت کردم تا بتوانم با این فضا ارتباط برقرار کنم. در ادامه چند اتود زدم ولی هیچکام من را رازی نکرد، و به این نتیجه رسیدم که پوستر رابه صورت کاملا حسی طراحی کنم. آهنگ های منتخب موتزارت در حال پخش بود که من بطور کاملا حسی و بدون هیچ فکری در قبل از اجرا، شروع به ساخت پوستر کردم.در این پروژهدوست عزیزم پندار عظیمی نیز برای عکاسی حضور داشت و با همکاری ایشان به ساخت این پوستر مشغول شدیم. این پوستر در سال ۹۱ در جشنواره تصویر سال تقدیر شد و همچنین در نمایشگاه پوستر های ایرانی دور از نزدیک در سال ۲۰۱۵ تورنه بلژیک و همچنین نمایشگاه منفی سی در سال ۹۳ بر روی دیوار رفته است.

در ادامه تصاویری از روند طراحی این پوستر را مشاهده می نمایید.

 amir-mesbahi (2)amir-mesbahi (3)amir-mesbahi (4)amir-mesbahi (5)amir-mesbahi (6)amir-mesbahi (7)amir-mesbahi (8)amir-mesbahi (9)amir-mesbahi (10)amir-mesbahi (1)Classical music concert

امیر مصباحی از طراحان گرافیک جوان متولد ۱۳۶۷  است که آثار چشم گیری در این زمینه خلق نموده است. او دیپلم گرافیک خود را از هنرستان هنرهای زیبای استان همدان اخذ نموده و مدرک کارشناسی گرافیک خود را از دانشگاه فنی انقلاب تهران دارد. او هم اکنون دانشجوی ارشد رشته کارشناسی رشته ی ارتباطات تصویری در دانشگاه آزاد است.

امیر مصباحی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است و تجربه ی حضور در نمایشگاه های معتبر زیادی را دارد که در زیر به بخشی از آنها اشاره شده است :

نمایشگاه جشنواره بین المللی هنر مقاومت یزد (۱۳۸۵)
نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر ـ بخش پوستر ـ تهران (۱۳۸۹)
نمایشگاه گزیده پوسترهای عاشورایی طراحان معاصر ایران(خلوت پوستر) موزه هنرهای معاصر اصفهان۱۳۸۹
نمایشگاه گروهی تایپوگرافی ایرانی ـ تهران ـ فرهنگستان هنر ایران ـ ۱۳۸۹
نمایشگاه ۱۰۰ پوستر عاشورایی از ۵ نسل طراحان معاصر ایران موزه هنرهای دینی امام علی(ع) تهران ـ ۱۳۹۰

 و …

او همچنین در زمینه پژوهش هنری نیز فعالیت داشته و در زمینه های “فرم شناسی و بررسی ساختار نشانه نوشــته های فارسی(۱۳۸۹)” و “بررسی و تجزیه و تحلیل ساختار تایپ فیس ادوبی عربیک (۱۳۹۲)” به تحقیق و پژوهش پرداخته است. گفتنی است امیر مصباحی در چهارمین دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران (سرو نقره ای) موفق به دریافت تندیس بهترین اثر در بخش طراحی حروف برای فونت امیر شد.


در دوشمبه پوستر، هر دوشنبه یک پوستر معرفی می شود و درباره آن توضیحاتی ارائه خواهد. پوسترهای خود یا دیگران را که فکر می‌کنید حرفی برای گفتن دارند ، از طریق این صفحه برای ما ارسال کنید تا در دوشمبه‌پوستر به اشتراک گذاریم.

توجه داشته باشید که پوسترهای ارسال شده می‌بایست از کیفیت حداقل ۱۰۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل در رزلوشن ۷۲dpi برخوردار بوده و حتما نام و راه ارتباطی صاحب اثر در آن درج شده باشد.

acheter les parfums erotiques a bon prixдетская посуда купить в спбраскрутка сайта предложение

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ