Take a fresh look at your lifestyle.

لزوم اتاق فکر برای تبلیغات

0


در دنیای امروز تبلیغات، اندازه گیری رضایت مندی مشتریان اهمیت زیادی پیدا کرده است رضایت مندی مشتری یک احساس است شرکت هایی در دنیای امروز می توانند به بقا و سود آوری خود امیدوار باشند که با اتخاذ یک شیوه کارا و مداوم رضایت مشتریان خود را اندازه گیری نموده و با شناخت عوامل تاثیرگذار بر آن در جهت بهبود آن تلاش نمایند.
مهمترین مسأله در بحث تبلیغات، ایجاد شناخت، آگاهی و رغبت در مخاطبان است باور و حرکت بدون شناخت ممکن نیست مهم حساسیت ذهن مخاطب، آگاهی و شناخت اوست. به همین دلیل در آژانس های تبلیغاتی گروهی تحت عنوان اتاق فکر که از متخصصان مرتبط با صنعت، همچون بازاریابی، بازرگانی، روانشناسی، جامعه شناسی مدیریت، گرافیک و … باید تشکیل شود و موضوع پس از بحث و بررسی با توجه به اهداف مورد نظر کارفرما و مخاطب پیش طرح تهیه و ارائه می شود، سپس در جلسه ای با حضور مخاطبین و کارشناسان از طرح دفاع می شود تا شفاف سازی کامل انجام و طرح کاملاً بار اجرایی پیدا کند.

آیا برای تبلیغات به اتاق فکر نیاز داریم؟

     باشگاه حرفه ی تبلیغات یا همان اتاق فکر برای ایده های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در ایجاد رضایت مندی ، وحدت و یکپارچگی تبلیغ می کند تبلیغات مثبت توسط مشتری، تأثیر زیادی برتصمیم خرید مشتری جدید می‌گذارد امروزه شرکت‌ها تلاش می‌کنند، با ایجاد وفاداری در مشتریان خود و تبلیغات مثبت توسط مشتری از این مزیت رقابتی بسیار نیرومند که نقش بلامنازعی در افزایش سهم بازار دارد، برخوردار شده، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. در عصر امروز تبلیغات دیگر به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای محدود نمی‌شود. اکنون و در دنیای امروز روش‌های نوینی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد که نگاهی به این روش‌های مدرن در ایجاد دیدی گسترده نسبت به این مقوله می‌تواند بسیار مفید باشد و ایده‌های کارآمدی را در ذهن فعالان این حوزه ایجاد کند.
لزوم اتاق فکر برای تبلیغات و بازاریابی بخشی ضروری از دنیای تجارت را تشکیل می‌دهد اگر محصولی خوب یا خدماتی مفید و کارآمد در اختیار داشته باشید، باید از هنر چگونگی فروختن آن نیز برخوردار باشید. البته با این وجود هنوز هم آژانس‌هایی هستند که برای تبلیغات محصولات خود از روش‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌کنند اما از سوی دیگر بازیگران پیشرویی در این بازار وجود دارند که به استفاده از روش‌های جدید و مدرن تبلیغات علاقه مند شده اند.
آژانس‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که که استفاده از این روش‌های مدرن را در دستور کار تبلیغاتی خود قرار داده اند و از ایده‌هایی که واقعا جدید و مبتکرانه هستند و لزوم اتاق فکر برای تبلیغات را امری مهم می دانند و در تبلیغات خود استفاده می کنند. تبلیغات روزنامه‌ای و آگهی‌های تبلیغاتی ورقه‌ای دیگر کارآیی ندارند
اشخاصی که هنوز به تبلیغات روزنامه ای، تلویزیونی یا رادیویی امیدوار هستند و گمان می کنند که این تبلیغات می‌تواند در فروش محصولات و خدمات آنها مفید بوده و در این امر نقش مثبتی دارد باید در دوره های جدیدی که روش‌های جدید و ایده‌های جدید تبلیغات را آموزش می‌دهد شرکت کنند.

در مدل‌های قدیمی تبلیغات و کسب وکار عرضه کنندگان بدون توجه به خواست مشتری، کالا و خدمات را تنها با تمرکز بر امکانات و شرایط خود تولید و عرضه می‌کردند از قضا بسیاری از آنان نیز موفق بودند، البته این موفقیت بیش از آن که به عملکرد آنان وابسته باشد به شرایط غیر رقابتی ناشی از محدودیت عرضه و نبود رقیبان توانمند مربوط می‌شد. اما چنان که اشاره شد در عصر جدید، حضور رقیبان قدرتمند در صحنه کسب و کار، موجب تغییر وضعیت شده و جلب رضایت مشتری در دستور کار قرار گرفته است و لزوم اتاق فکر برای تبلیغات ضروری است.

تکنیک های تبلیغاتی؛ ابزارهایی نوین برای رونق شرکت‌ها

تکنیک‌های تبلیغاتی متفاوت و متنوعی وجود دارد که اکنون برای تبلیغات محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیاری از روش های تبلیغاتی جدید نتیجه ظهور اینترنت و برخی دیگر تنها ایده‌هایی ناب و اصیل هستند که تبلیغات رسانه ای فعلی را به روش هایی بسیار جذاب و برجسته تبدیل کرده‌اند
     شناخت برترین آژانس تبلیغاتی و لزوم اتاق فکر برای تبلیغات آگاهی از چگونگی فعالیت و رمز موفقیت آن همواره سوالی است که ذهن هر بازاریابی را به خود مشغول می کند. یکی از رموز موفقیت بزرگترین شرکت های بین المللی داشتن سیستم یکپارچه بازاریابی و ارتباطات اثربخش می باشد که تحقق این مهم با همیاری آژانس های تبلیغاتی توانمند میسر می گردد.
امروزه همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی، تثبیت یک برند در ذهن مصرف کننده به مراتب سخت تر و متعاقباً فرآیندهای تبلیغی، ترویجی و ترفیعی از قبل مهم تر شده است. داشتن سیستم یکپارچه بازاریابی و ارتباطات می تواند بهترین ابزار برای تثبیت برند در ذهن مشتری باشد؛ برای تحقق این امر شرکت ها می توانند از ابزارهای عمومی ترویج ، مثل تبلیغات، ترویج فروش ،فروش شخصی ، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم کمک گیرند.
همچنین بکارگیری متدهای نوین در بازاریابی الکترونیک و توسعه نام تجاری، از جمله راهکارهایی است که می تواند در دستیابی به هدف اصلی تبلیغات، یعنی معرفی محصول و تثبیت نام تجاری موثر واقع شود. آژانس های تبلیغاتی به طور تخصصی و متمرکز در این زمینه ها فعالیت دارند و ضمن برخورداری از شناخت کافی از محصول، رقبا و بازار می توانند با تخصص خود تمایز ایجاد کرده و با حداقل هزینه موفقیت هر شرکتی را در زمینه تبلیغات تضمین کنند
براساس تحقیقات به عمل آمده یکی از رموز موفقیت بزرگ ترین شرکت های بین المللی استفاده از سیستم های بازاریابی اثربخش و تبلیغات خلاقانه شان بوده است؛ بسیاری از این شرکت ها با برترین آژانس های تبلیغاتی همکاری کرده یا از آن ها مشاوره می گیرند. آژانس تبلیغاتی به طور کلی شرکتی است خدماتی که از زمان شکل گیری ایده خلاقانه برای تبلیغ یک محصول تا پیگیری موفقیت های آتی و همه جانبه، مشتریان خود را در دستیابی به اهداف برند همیاری و حمایت می کند.

برای ورود به بازار جهانی تبلیغات چه باید کرد؟

واقعیت این است که تبلیغات نیز همانند سایر صنایع موجود جهان اعم از تولیدی و خدمات جهانی شده است لیکن امروز دیگر بحث جهانی شدن نیست، بلکه بحث این است که همه صنایع در وسعتی به ابعاد جهان حضور دارند تبلیغات نیز مانند سایر صنایع ضمن برخورداری از بینش جهانی، به ابعاد محلی نیز توجه می کنند و در حال حاضر کمتر صنعتی است که کاملاً جهانی شده باشد، صنعت تبلیغات نیز همینطور است و در این صنعت نیز معدود شرکت هایی از استراتژی واحد جهانی تبعیت می کنند مثل کوکاکولا.

     اما امروزه صنعت تبلیغات در فضایی نسبتاً رقابتی و جهانی فعالیت می کند ولی جهانی شدن هنوز آثار برجسته و شاخص خود را به منصه ظهور نرسانده است و وجهه غالب در این صنعت، هنوز انحصار است. ولی تبلیغات زمانی می تواند کاملا جهانی شود که از بستر فرهنگی، ارزشی و اجتماعی واحد جهانی برخوردار شود، ثانیا از امکانات تکنولوژیک فرهنگی برخوردار باشد.
و در این میان مغز افزار و نیروی انسانی نقش کلیدی دارد، کارکنان صنعت تبلیغات باید از آنچنان بینش و درایت لازم برخوردار باشند تا بتوانند سلیقه جهانی را شناخته و مبتنی بر آن به طراحی استراتژی بپردازند در حال حاضر ما کمبود اساسی در این زمینه داریم ولی راه برای جهانی شدن باز است تنها باید با پژوهش و درایت و برنامه ریزی استراتژیک راهکارهای لازم را بیابیم و بدان عمل کنیم. آنچه که محرز است وضعیت امروز صنعت تبلیغات متأثر از وضعیت اقتصادی و سیاسی است که به سوی ساماندهی، انجام، اثربخشی و جهانی شدن کامل پیش می رود و لازمه حضور اثربخش در این بستر کاردانی، کارآمدی و حرفه ایی گرایی با اتاق فکرهای خوب برای تبلیغ کالاباشیم.

Чехол от солнца Kia для машиныкупить мотопомпу бу в украинеинтересные туры по украинеуслуги создание сайтов

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ