Take a fresh look at your lifestyle.

اپلیکیشن‌های موبایلی، آینده تبلیغات را نشانه رفته‌اند

0

ضریب نفوذ اینترنت طی ۱۵ سال اخیر از ۴ درصد در سال ۲۰۰۰ به حدود ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است که نشان دهنده رشد سریع تعداد کاربران اینترنت در ایران می‌باشد از طرفی بیش از ۴۰ درصد از کاربرانی ایرانی که در گزارش IWS آمده  از اینترنت ارایه شده توسط سه اپراتور بزرگ کشور بهره‌مند می‌باشند. این درحالی است که تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در سال ۹۳ حدود ۲۰ میلیون و براساس پیش‌بینی‌ها این آمار تا پایان سال ۹۴ به بیش از ۴۰ میلیون تلفن هوشمند خواهد رسید که نشان دهنده رشد ۱۰۰ درصدی است.

مجموعه این اتفاقات باعث شده است که، توجه بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی به سمت تبلیغات موبایلی جلب گردد. و این آژانس‌ها را به سرمایه‌گذاری گسترده برای مشتریان خود وادار کند؛ چرا که این نوع تبلیغات علاوه برآنکه هزینه کمتری نسبت به تبلیغات ATL دارند، قابلیت‌های مهمی چون هدفمندی تبلیغات مانند: جنسیت، موقعیت جغرافیایی،  سن  و … در مشتریان را دارا هستند که هم آژانس‌ها و هم صاحبان کسب‌و‌کارهایی که به فکر جذب مشتری جدید با صرف هزینه کمتر‌اند را راضی نگه می‌دارد.

اما بوجود آمدن این بستر جهت تبلیغات نیازمند تولید محتوای مناسب و غنی برای کاربران تلفن‌های هوشمند است تا از طریق این اپلیکیشن‌ها نیازمندی‌های هر دو طرف برطرف گردد. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که توسعه دهندگان نیز برای اینکه به انتفاع مالی برسند باید از کدام مدل کسب درآمد استفاده کنند؟ و بهترین مدل کسب درآمد برای آنان کدام است؟

به طور کلی مدل های کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایلی به چهار دسته تقسیم می شوند:

۱- فروش اپلیکیشن (Paid)

۲- مدل درون پرداخت (IAP)

۳- ارایه اپلیکیشن رایگان با تبلیغات درون برنامه‌ای

۴- روش های ترکیبی

 

از میان ۴ مدل فوق که پیش روی توسعه‌دهندگان قرار دارد، دو مدل ۲ و ۳ از رایج‌ترین مدل‌های کسب درآمد به حساب می‌آیند و با استقبال قابل توجهی نسبت به سایرمدل‌های کسب درآمد روبرو هستند. علت این مساله نیز کاملا واضح است چرا که مشتری امروز نسبت به خرید محصول ترس‌هایی دارد و ترجیح می‌دهد خریدی که حداقل ریسک را برای وی به همراه دارد را انجام دهد؛ لذا از این منظر شانس دانلود این نوع اپلیکیشن‌ها به مراتب بیشتر از نوع Paid خواهد بود.

نمونه موفق انتخاب صحیح مدل کسب درآمد را می‌توان در بازی‌های کمپانی General Adaptive مشاهده نمود که بازی‌های خود را  به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و در مقابل از تبلیغات Pop Under استفاده کرده است. (معروف ترین بازی این کمپانی بازی aa است که نسخه اندروید آن بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون نصب را در سراسر جهان داشته است.)

 نتیجه گیری

آن چیزی که باعث می‌شود تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایلی، نسبت به تبلیغات در فضای وب جذاب‌تر شود، هدفمند کردن دقیق تر و همچنین تعاملی بودن تبلیغات است. همچنین بدون شک تلفن همراه نزدیک‌ترین وسیله ارتباطی است که هر فرد با خود به همراه دارد و این مساله باعث شده که رشد سرمایه‌گذاری بر این نوع از تبلیغات بیش از گذشته شود.

در مقابل طراحان اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی از یاد نبرند که UI و UX محصولات آن‌ها در کنار تبلیغات‌شان کمترین مزاحمت را برای کاربران بوجود آورد. چرا که در غیر این صورت پاک شدن نرم‌افزار آنان حداقل کاری است که کاربر در اعتراض به این نوع از تبلیغات نشان می‌دهد.

نکته آخر اینکه تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشن به خصوص در بازی با هدف کسب امتیاز و یا سکه مجازی درون بازی بیشترین بازخور  مثبت را در میان انواع دیگر تبلیغات مانند: Push Notification، تبلیغات بنری، و یا آرم آگهی اول اپلیکیشن‌ها داشته اشت.

blackvue 500 купитькитайские телефонытуры украина ۲۰۱۵видеодомофон tantos

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ