۱۵ نکته در رابطه با انتخاب عکسهایی که در سوشالهای گردشگری و رزرو آنلاین بلیط و هتل باید بدانید
۱: رنگهای قدرت جلب کردن توجه مخاطب را دارند و می توانند حسی که شما می خواهید را به بیننده منتقل کنند. با چند نکته کوچک آنها را بشناسید تا عکسهای بهتری را برای کانال سوشال خود انتخاب کنید.
– در چرخه رنگ، رنگهای مقابل هم، رنگهای مکمل هستند. استفاده از آنها مقدار تضاد ایجاد شده به بالاترین درجه خود میرسد. قرار دادن رنگهای مکمل در کنار هم، باعث میشود که همدیگر را تقویت نموده و حس طراوت و اشتیاق و سرزندگی را ایجا میکنند. حس تعادل و آرامشی که در ساحل دریا به شما دست می دهد معمولا به خاطر تضادی است که میان رنگ آبی آسمان و دریا با رنگ طلایی-نارنجی شن ها ایجاد می گردد.
– چرخه رنگ را می توان به دو نیمه رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم کرد.
رنگهای گرم: به رنگ های گرم صفت نزدیک شدن نسبت داده شده، به رنگهای گرم داخل اتاق توجه کنید، آیا اینرنگها حس راحتی و گرمی را به شما نمی دهند؟ پس برای معرفی فضای اقامت به این نکته توجه کنید.
رنگهای سرد: اما رنگ های سرد دقیقاً نقطه مقابل رنگ های گرم هستند و قابلیت دور شدن به آنها نسبت داده می شود. این رنگ ها حس آبی آسمان و دریا را به ما می دهند که نشانگر فضای خالی بسیار بزرگ است.
– گاهی اجازه دهید یک رنگ به تمام یک عکس غلبه داشته باشد آنگاه شما میتوانید با انتخاب یک بافت مناسب به عکس خود بعد دهید و قدرت رنگ انتخابی را افزایش دهید. این سبک عکسها برای جا انداختن رنگ سازمانی یا تاکید بر موضوع خاصی به کانال سوشال شما کمک میکند.
۲: یک رمان یا یک فیلم معروف میتواند در انتخاب عکسها به شما کمک کند. لوکیشنهای فیلمها و رمانها، بیشتر اوقات میتوانند مقصد محبوب عاشقان سفر باشد.
۳: نشان دادن آدمها در حال انجام دادن فعالیتهای هیجانانگیز و غیر عادی مانند: پرواز،موج سواری،شنا و یا غار نوردی، مخاطب را به رویاپردازی وامیدارد. و انگیزه سفر را بالا میبرد.
از انتخاب عکسهای بناها و مکانهای معروف نترسید برای متفاوت نشان دادن محتوایتان با انتخاب زاویه دیدها ، رنگبندی و ترکیب بندیهای جدید میتوانید از تکرار، فرار کنید.
۵: عکسهایی که دید پرنده ( دید از بالا) هستند به مخاطب دید کلی میدهد دیدن این تصویر باعث میشود که نقشه کلی در دسترس مخاطب قرار بگیرد و ابهام در رابطه با جایی که به آن سفر میکند را کمتر کند. حس مسلط بودن به شهر یا مکان مورد نظر در انگیزه سفر، تاثیر مثبت میگذارد. این سبک عکسها بهتر است برای معرفی شهر یا بنای معروف به کار رود اما برای نشان دادن مراکز خرید یا هتلها مناسب نیستند. درپستهایی که مربوط میشود به اقامت، مخاطب بیشتر دنبال دیدن تصاویری از امکانات است تا ارتباطهای شهری.
۶: نشان دادن مقیاس بسیار به جذاب بودن عکس کمک میکند. برای مثال یک بنا یا یک مکان تا چه حد عظیم یا تو در تو است.
۷: درعکسهای شهرها، مناظر و بناها از حضور آدمها استفاده کنید تا ابعاد و اندازه عناصر در تصویر مشخص شود.
۸: در کانال اینستاگرام با اینکه این امکان وجود دارد تا عکسهایی با قطع متفاوت بگذارید اما برای داشتن صفحهای زیبا تر و مرتبتر پیشنهاد این است که همه عکسها قطع مربع استفاده شود.
۹: اگر عکس پانارامایی یا دیدهایی با زاویه بسیار باز نظر شما را جذب کرده و شما برای استفاده کردن آن در قطع مربع در کانال اینستاگرام مشکل دارید پیشنهاد میدهیم که از آهسته حرکت کردن روی عکس از یک سمت به سمت دیگر یک فیلم بسازید و موسیقی فولک منطقهای که در ارتباط با آن پست میروید میتواند چاشنی برای جذابیت بیشتر عکسها شود. یادتان باشد اگر این فیلم را خواستید در اینستاگرام آپلود کنید در انتخاب کاور آن مهمترین قسمت عکسرا انتخاب کنید که به چارچوب کلی صفحه اینستاگرامتان ضربه نزند.
برای زیباتر کردن صفحه اینستاگرامتان بهتر است بدانید اگر پستها را سه تا سه تا آپلود کنید میتوانید با مدیریت رنگها و یا ترکیببندی کلی عکسها قاب زیباتری بسازید و صفحه را جذابتر و خواناتر کنید این تکنیک بار گذاری پستها به صورت سه تایی در جا انداختن رنگ سازمانی یا ارتباط عکسها به شما کمک میکند.
۱۰: استفاده از لوگویتان در گوشه عکسها، باعث میشود محتوای تصویری کانالهای سوشال شما هماهنگ و یکدست شوند و به دلیلاینکه موضوعات شما سفر هست عکسهای شما بیشتر از مناظر شهری یا بناهاست و فضای داخلی، بخش کمتری از عکسها را در بر میگیرد. اگر برای لوگو جایی را در نظر میگیرید گوشهسمت راست بالای عکسها به دلیل وجود آسمان جای مناسبی است و دیگر لوگوی شما جلوی جزییات عکس را نمیگیرد و لوگو خواناتر میشود.
۱۱: اگر برای توضیح یک مکان گردشگری مانند موزه، پارک و گالریها جزییات بنا یا مکان مورد نظر زیاد باشد میتوانید از پشت سر قرار دادن عکسهای جاهای مهم بنای مورد نظر، یک فیلم کوتاه بسازید و در ۱۵ ثانیه مخاطب را از کل بنا آگاه بسازید. این تکنیک برای معرفی شهر مقصد در یک نگاه هم بسیار مناسب است.
۱۲: در عکسهای زندگی شبانه درشهرها، با اینکه سیاهی شب در کنار روشناییهای نور، تضاد نوریای را ایجاد کرده که حس جنب و جوش و هیجان و لذت را به بیننده القا میکند. اما بهتر است برای نشان دادن آن شهر یا منطقه در شب، از عکسهایی استفاده کنید که کمی بعد غروب خورشید گرفته شدهاند و آسمان هنوز تاریک مطلق نشدهاست. این عکسها از تاریک شدن صفحه کانال سوشال شما جلوگیری میکند.
۱۳: درعکسهای شهرها، مناظر و بناها از حضور آدمها استفاده کنید تا ابعاد و اندازه عناصر در تصویر مشخص شود.
۱۴: نگاه به آسمان، حضور پرندگان در حال پرواز یا نشان دادن هواپیماهای در حال پرواز حس سفر را در بیننده القا میکند.
۱۵: عکس شهر یا مقصد تعریف شده را از دید پنجره هواپیما فراموش نکید زیرا که رویای مخاطب برای سفر را به حقیقت نزدیکتر میکند.