Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی موقعیت تبلیغات در ایستگاه اتوبوس

0


یکی از وسایل نقلیه عمومی که به دفعات از سوی شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد، اتوبوس های شهری است که مانند هر وسیله دیگری مشکلات و فواید خاص خود را دارد. داشتن یک ایستگاه اتوبوس مناسب برای تمام سیستم های حمل ونقل درون شهری امری واجب و ضروری می باشد اما مناسب بودن این ایستگاه ها بسته به نظرات شهروندانی که از آن استفاده می کنند دارد؛ از دید مدیران شهری که مسئولیت رسیدگی به این موارد را برعهده دارند.

موقعیت ایستگاه اتوبوس مناسب، ایستگاهی است که به مراقبت و نگهداری کمتری احتیاج داشته باشند از دید شهروندان یک ایستگاه خوب باید دارای محیط دید بالا و امکان سوار شدن آسان به اتوبوس را داشته باشد. رشد و توسعه شهرها در سال های اخیر و به تبع آن افزایش جمعیت شهرها، مشکلات عدیده ای را برای ساکنان بوجود آورده است که از آن جمله، معضلات بوجود آمده در حمل و نقل می باشد. حمل و نقل و جا به جایی انـسان و کالا فعالیتی مهم برای هر جامعه انسانی به شمار می آید و تاثیرات عمـدهای بـر روی الگوهـای زنـدگی و تعـاملات اجتماعی مردم خواهد داشت.

بررسی تبلیغات در ایستگاه اتوبوس

هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که تبلیغات محیطی ابتکاری ترین نوع تبلیغ است و اغلب موافق این ایده های تبلیغاتی هستند که معمولا در نمونه های چاپی و یا تجاری به چشم می خورد؛ از جمله مکان های مناسب برای تبلیغات محیطی، ایستگاه های اتوبوس می باشد.
    موقعیت ایستگاه های اتوبوس مکانیزه در دنیا با استفاده از تبلیغات کالاها، به اتاقک هایی با شکل و شمایل چشم نوازتر از گذشته و بهره مندی از استانداردهای مناسب، گامی در راستای افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان است طراحی و ساخت تبلیغات کالاها در ایستگاه های اتوبوس پاسخی به نیازهای شهروندان در دنیای مدرن امروزی محسوب می شود.
موقعیت تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس در سراسر جهان به تبلیغات هوشمندی مجهز شده اند که نه تنها بازخورد های مثبت زیادی برای آگهی دهندگان به همراه داشته، بلکه محیط کسالت آور ایستگاه های اتوبوس را نیز به یک مکان مطلوب برای سرگرمی مسافران تبدیل کرده است.
ایستگاه های اتوبوس همیشه مکان های مناسبی برای تبلیغات هستند اصولا زمانی که شما منتظر اتوبوس هستید، کاری برای انجام دادن ندارید در نتیجه در اطراف خود به دنبال مطلبی برای خواندن می گردید و خواندن و نگاه کردن به بیلبوردهای تبلیغاتی بهترین راه برای وقت کشی در ایستگاه اتوبوس است.
موقعیت ایستگاه‌های اتوبوس بهترین رسانه برای بیان پیام‌های تبلیغاتی هستند؛ با توجه به اینکه شهروندان نسبت به شلوغی ایستگاه‌های اتوبوس ناراضی هستند مردم از اجرای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس رضایت کامل دارند یکی از اهداف تبلیغات در ایستگاه اتوبوس واقعی جلوه دادن محیط تبلیغاتی برای مخاطب است.
میدان دید مناسب برای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس مردم را قادر می سازد تا آمدن اتوبوس تبلیغات را ببینند ایستگاه هایی که از نظر طراحی ساخت ضعیف هستند به سبکی طراحی شده اند که برای دیدن رفت و آمد اتوبوس حتماً باید ایستگاه را ترک کرد و به لب پیاده رو آمد بنابراین برای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس باید به زوایه دید مسافران هم توجه کرد. به هرحال، مسئولینی باید باشند که کار را به هنرمندان در عرصه صنعت تبلیغات بسپارند و با ساخت تابلوهای تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس پیام های خلاق و چشم‌ نواز را به مخاطب انتقال دهند، و با این کاراندکی چهره شهرها را برای مردم دلنشین کنند.

چرا تبلیغات خلاقانه در ایستگاه های اتوبوس کشورمان صورت نمی گیرد؟

تبلیغات خلاقانه در ایستگاه های اتوبوس از نکات قابل توجهی است که باید در تبلیغات کالاها به کار گرفته شود صاحبین برندها با به کارگیری خلاقیت در ایستگاه های اتوبوس به معرفی برند خود کمک کنند متاسفانه در کشور ما از این خلاقیت ها استفاده نمی شود، موقعیت تبلیغات ایستگاه های اتوبوس در کشور ما در حد نصب یک بیلبورد تبلیغاتی است این در حالی است که در دیگر کشورهای دنیا با ابتکارهای جدید و جذاب به معرفی محصول خود می پردازند.
در ایران به دلیل نبود تبلیغات خلاقانه در ایستگاه اتوبوس، افرادی که در ایستگاه منتظر اتوبوس هستند آن را محیطی کسالت آور و غیرجذاب می دانند زیرا در این مکان فقط یه صندلی برای نشستن وجود دارد و هیچ گونه جذابیت دیگری در ایستگاه اتوبوس نیست و مردم برای گذراندن این زمان کوتاه هیچ تبلیغات خلاقانه ی مشاهده نمی کنند.
    به عنوان مثال شرکت کوکا کولا چندی پیش دست به تبلیغات خلاقانه ای زده است این محصول با نصب تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه اتوبوس که در هنگام رد شدن عابرین لباس آنها به تابلو تبلیغاتی کوکاکولا می چسبید و افرادی که لباس آنها به تابلو تبلیغاتی می چسبید تصویر کوکاکولا را می دیدند و برای افراد این تبلیغات جالب و جذاب بود.
تبلیغات خلاقانه دیگری که برندها در ایستگاه اتوبوس انجام می دهند گذاشتن نمونه محصولات خود در ایستگاه اتوبوس است به عنوان مثال، قهوه ی رایگان مک دونالد بود که به مدت ۲ هفته یک فنجان قهوه ی رایگان در اختیار منتظرین در ایستگاه اتوبوس قرار می داد درون حفاظ های شیشه ای این ایستگاه اتوبوس با دانه های قهوه پر شده بود مانند ساعت شنی، که کم شدن روز به روز مقدار این دانه ها کوتاه و محدود بودن زمان را به مشتریان یادآوری می کرد.
    این نمونه های تبلیغات در ایستگاه اتوبوس و خلاقیت های تبلیغاتی دیگری که در هر روز در برخی کشورها شاهد آن هستیم در کشور ما اتفاق نمی افتد واین یک نقطه ضعف برای صنعت تبلیغات و صاحبین برندها است که از ایده های جدید در ایستگاه های اتوبوس استفاده نمی کنند دلیل این امر را باید در کجا جستجو کرد؟ چه کسی مسئول انجام نگرفتن چنین تبلیغات خلاقانه در ایستگاه های اتوبوس کشورمان است؟ به راستی آیا تبلیغات در ایستگاه اتوبوس در کشور ما فقط مختص نصب کردن یک بیلبورد تبلیغاتی است؟
مشکل دیگری که در ایستگاه های اتوبوس کشورمان وجود دارد این است که این ایستگاه ها به صورت خلاقانه ی طراحی و ساخته نمی شوند و شاید بخاطر همین موضوع است که امکان هیچ گونه تبلیغاتی در ایستگاه های اتوبوس وجود ندارد ایستگاه های اتوبوس در کشور ما همیشه بصورت مستطیلی شکل که در بالای آن یک سایه بان و در پایین آن یک صندلی است.
در کشورهای دیگرایستگاه های اتوبوس به شکل های مختلف طراحی می شود حتی در بیشتر موارد ایستگاه های اتوبوس طبق آب و هوای آن شهر طراحی و ساخته می شود به عنوان مثال با توجه به درجه حرارت بالا و وجود ریزگردهای فراوان در هوا در دبی، تحمل چند دقیقه در هوای آزاد کمی سخت است به همین دلیل است که ایستگاه‌های اتوبوس ضد گرد‌وغبار در این شهر تجاری ساخته می‌شوند. این ایستگاه‌ها علاوه بر اینکه دارای سیستم تهویه هوا و کولر هستند، کاملاً نسبت به محیط بیرون عایق هستند.

مزایای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس

– ارزان بودن هزینه اجاره تبلیغات
– ایجاد جاذبه و گیرایی تبلیغات در ایستگاه اتوبوس برای مخاطبان
-قرار گرفتن تبلیغات در کانون دید بهتر برای عابران پیاده و سرنشینان خودرو
– ارتباط مداوم با تبلیغات برای استفاده کنندگان در ایستگاه اتوبوس
– مزیت استفاده تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس در نقاطی از شهر که امکان احداث بیلبورد وجود ندارد

نمونه ای از تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس در خارج




 

نمونه ای از تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس در کشور




 

 

 

camera hd procar cover for 2012 jeep wranglerищу попутчикавидеорегистратор цена на

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ