Take a fresh look at your lifestyle.

۷ کلید برای روابط عمومی هدفمند در سال ۲۰۱۶

0

download

این هفته من این شانس را داشتم تا نگاهی (مطالعه) عمیق به کتاب یکی از دوستان بزرگوارم، Val Hale که به تازگی منتشر شده است، داشته باشم. Hale مدیر اجراییGovernor’s Office Of Economic Development (GOED) در Utah می باشد. من سال ها با او در جاهای مختلف کار کرده ام و از او درباره سرعت و حجم سرمایه گذاری در ایالت یوتا زیاد شنیده ام.

امروز من به دلیل دیگری بر روی Hale متمرکز شده ام: از لحاظ شخصی و حرفه ای، او یک مطالعه موردی در ارتباطات و روابط عمومی فوق العاده است. Hale در واقع دارای مدرک لیسانس در رشته روابط عمومی و کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات از BYU یوتا می باشد. او نمونه ای از روابط عمومی عالی در عمل است، که ابتدا به عنوان معاون مدیر ورزش (Assistant Athletic Director) در BYU شروع کرد، پس از آن در سال ۱۹۸۹ به مدیر ورزشی (Athletic Director) BYU ارتقا یافت، سپس ترفیع رتبه به معاون رئیس، پس از آن به معاون رئیس University Relations در UVU یوتا، و سپس به رئیس Utah Valley Chamber، و نهایتا وظیفه فعلی او که در جولای ۲۰۱۴ با انتصاب او به عنوان رئیس GOED توسط فرماندار یوتا انتخاب شد.

کلید # ۱: کننده کار باش، نه یک تماشاگر. صدها نفر از کار آفرینان هر سال نزدیک من هستند، این اصل روابط عمومی است، من هر نیروی اجرایی را وادار به یادگیری می کنم. به نظر می رسد انتظار برخورد با خبرنگاران و تولید و صدور اخبار، نوعی فلج در بسیاری از مردم بوجود می آورد. بسیاری از افراد در علم به این که داستان هایشان به اندازه هر کس دیگری معنی دار می باشد، برآشفته می شوند، اما آن ها منفعلانه، در مورد این که چرا اخبارشان “به تازگی کشف نشده است”، ترشرویی می کنند. برخی حتی زمانی که می بینند دیگران در مطبوعات ظاهر می شوند، عصبانی می شوند. در این جا قانون طلایی روابط عمومی می گوید: درگیر شو. بله، تو. بله، این مسئله کمی ترسناک است. اما مردم و تجارت هایی که شما می بینید، این اصل اساسی را کشف کرده اند و از آن به خوبی استفاده می کنند. حتی اگر بارها اشتباه کردید و حتی اگر هر خبری (آگهی) که می سازید یک اجرای خانگی تولید نکند، شما باید یاد بگیرید که چه کار می توانید بکنید، یک برنامه تنظیم نمائید، و خود را و کسب و کار خود را درگیر در اندکی مسائل مربوط به روابط عمومی کنید. اگر نتوانستید هر روز این کار را بکنید، حداقل هر هفته یکبار آن را انجام دهید. ۱۰ دقیقه در روز و یک روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه، به شرایط فکر کنید. این تعهد (الزام) به تنهایی یک تفاوت مهم در کسب و کار و برند شما در سال ۲۰۱۶ به وجود خواهد آورد.

کلید # ۲: روابط هدفمند را ترویج دهید. چه کسانی افراد هدفمند در دایره نفوذ شما هستند؟ در تجارت همانند زندگی، اغلب ساده ترین راه برای ادامه مسیر، نشان دادن حداقل مقاومت می باشد. ما وقت خود را با کسانی می گذرانیم که با آن ها راحت تر هستیم. آن ها درست شبیه ما هستند. پس چرا حوزه راحتی و آسایش خود را در سال ۲۰۱۶ ادامه و گسترش ندهیم؟ آن را نقطه ای بسازید برای جستجوی افرادی که می توانند افق دید شما را در جهان روابط عمومی گسترش دهند. شما نه تنها باید این افراد را ملاقات کنید، بلکه باید روابط عمیق تر و هدفمندتری از آن چه که در حال حاضر دارید، با آن ها داشته باشید. به آن ها نشان دهید که چه کمکی می توانید به افرادی که در جستجوی آن ها هستید ارائه نمائید. آنچه آن ها نیاز دارند را بپرسید و دریابید. راه هایی را پیدا کنید که می توانید کمک های حقیقی و درست خود را به آن ها ارائه نمائید، چه انجام این کمک ها به شما سود برساند چه نرساند. همچنین جسورانه در مورد ورودی آن ها، بینش های آن ها، و حتی کمک آن ها درخواست کنید. گزارشگران. تهیه کنندگان. ویراستاران. برای بسیاری از کارآفرینان که در روابط عمومی موفق هستند، بزرگ ترین کلید تنها بستگی دارد به این: آن ها روابط خود با رهبران روابط عمومی و اعضای رسانه ها را ترویج داده اند و آن ها این روابط را در راه های هدفمندی پرورش داده اند. دوستی ها بین هر دو طرف، واقعی و هدفمند می باشد. و بهترین کارآفرینان از اصولی که یاد گرفته اند و ارتباطاتی (connections) که با مهارت خود به دست می آورند، استفاده می کنند.

کلید # ۳: در زندگی دیگران تغییر ایجاد کنید. آیا داستان هایی که شما در وبلاگ خود، ستون خود و لینکداین (LinkedIn) خود می گویید (اگر هنوز این ها را ندارید بهتر است عجله کنید)، با ذهنیت خوانندگان و مشتریان بالقوه شما طراحی شده اند؟ مقدار زیادی از آن چه که کارآفرینان تولید می کنند در پیرامون شخصیت و منافع خودشان طراحی شده است. “جهان لازم است داستان ما را بداند”، یا حتی “این در مورد من نیست، بلکه در مورد تیم من است”، فریاد بسیاری از مدیران می باشند. “برای منافع و افتخارشان، لازم است از این داستان ها آگاه شوند (یعنی لازم است این داستان ها را بدانند)”. من گاهی اوقات به این پست ها مراجعه می کنم چون “ادای احترام از صمیم قلب هستند”. بله، آن ها حقیقی هستند، بله، آن ها می توانند الهام بخش باشند، و بله، آن ها جایگاه خود را دارند. اما این جایگاه دارای محدودیت هایی است. بخش عمده متریال شما باید بر روی ایجاد تفاوت معنی دار (هدفمند) برای دیگران متمرکز شود. مشکلات حاد در زندگی مشتریان شما چه هستند؟ این مهم ترین چیزی است که آن ها می خواهند در مورد آن بخوانند. اگر شما نمی دانید که مسائل (و مشکلات) آن ها چیست، از آن ها بپرسید. این یکی دیگر از دلایل حیاتی بودن تعامل در نشر می باشد. بهترین داستان های شما مطمئنا از پرسش ها و اظهارات خوانندگان شما بیرون خواهند آمد. توجه داشته باشید. ارتباطات موثر یک خیابان دو طرفه است.

کلید # ۴: فعال باشید و فعال باقی بمانید! در کتاب Hale، او در مورد اهمیت فعالیت بدنی و ورزش در یک زندگی هدفمند صحبت می کند. حق با اوست. اصل فعالیت مداوم در روابط عمومی نیز به کار می رود. پیام شما در نطفه خواهد مرد، اگر شما آن را تنها برای مخاطبان خود به شکل انفجار پراکنده ای از فعالیت ها، ارائه نمائید. (با این حال، شما همچنین می توانید اصل فعالیت روابط عمومی دورا دور را به کار برید-یک مصاحبه مطبوعاتی در روز یا ایمیل های متعدد در هفته با عناوین هیجان انگیز می تواند گامی باشد دور از سایر مسیرها.) اما عهد و پیمان باید ثبات داشته باشد، مداوم باشد، و به طور مستمر به مخاطبان شما را از ارتباطاتی با ارزش و خدمات واقعی ارائه نماید. فرصت هایی را که پیدا می کنید از دست ندهید و صحبت های (سخنان) خود، نوشته های خود و خدمات خود را ارائه نمائید. این فعالیت، شما و پیام های شما را در گذر زمان حفظ خواهد کرد، روابط شما را قوی خواهد نمود، و همچنین توانایی های ارتباطی شما را ارتقا خواهد داد.

کلید # ۵: به کارتان عشق بورزید. وقتی کسی کاری را که انجام می دهد واقعا دوست دارد، انرژی مسری است. آیا در حال حاضر کار خود را دوست دارید؟ اگر نه، من در اینجا و هم‌اکنون از شما می خواهم که به کشف دوباره یا بازسازی جنبه هایی از کارتان که می تواند شما را هیجان زده نماید، بپردازید. اگر شما به سادگی نمی توانید این کار را بکنید، زمان یادگیری و یا پیدا کردن کار دیگری برایتان فرا رسیده است. افرادی که برای جستجوی راه های میانبر در کار خود تقلا می کنند، وقت خود را صرف تحریک شایعات بی اساس می کنند، و یا به صورت منفلانه شدیدا به شکایت در مورد شرکت و مشتریان خود می پردازند، نه تنها پیشرفت نمی کنند، بلکه آن ها به طور جدی باعث آسیب به کسب و کار خود خواهند شد. اگر شما این چنین هستید، همین حالا آن را متوقف کنید. اگر کسانی که برای شما کار می کنند این چنین هستند، از آن ها بخواهید یا فورا جنبه هایی از کار را که می توانند انرژی خود را در آن سرمایه گذاری کنند پیدا نمایند، و یا کارشان را ترک کنند. حضور چنین افرادی مانند سرطان است، و درست مانند شور و شوق مثبت، انرژی منفی آن ها گسترش خواهد یافت. این مسئله ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما حقیقت دارد: حرفه ای (شغلی) را پیدا کنید یا ایجاد کنید که دوست داشته باشید و در غیر این صورت شما هرگز در زندگیتان یک روز کار نخواهید کرد. آن روز و سال (روزی که کار مورد علاقه خود را داشته باشید) برای شما در سال ۲۰۱۶ رخ می دهد.

کلید # ۶: یک یادگیرنده مادام العمر باشید (یعنی تا آخرین لحظه عمرتان یاد بگیرید، مصداق ضرب المثل ز گهواره تا گور دانش بجوی). آیا هیچ یک از ما این قابلیت را دارد که همه چیز را بداند و چیزی برای یادگیری او وجود نداشته باشد؟ در روابط عمومی و ارتباطات ، به ویژه، چنین روزی هرگز اتفاق نمی افتد (و با تشکر از بهشت. اگر لازم نبود به طور مستمر روش های جدیدی از ارتباطات پیدا و به کار گرفته شوند، شرکت من چه باید می کرد؟) امروز صبح، همچنان که در حال نوشتن هستم، در حال گوش دادن به یک کلاس کارشناسی ارشد درباره سخنرانی عمومی هستم. اگر چه من در حال حاضر تقریبا هر هفته از سال سخنرانی دارم، اطلاعات ارائه شده تا حد زیادی من را قانع نمود و شاید بخشی جدید برای ستون دیگری در هفته آینده ارائه نمایم. مهارت های روابط عمومی و ارتباطات شما که می تواند در فصل آینده مورد استفاده تان قرار گیرد چیست؟ نوشتن؟ داستان گویی؟ بلاگ های ویدئویی؟ به تقویت این مهارت ها هم در خود و هم در کارکنانی که در خدمت شما هستند بپردازید، به همان اندازه ای که به سایر کارهایی که برای افزایش کسب و کارتان در سال ۲۰۱۶ انجام می دهید، می پردازید. همچنان که Warren Buffett در سخنرانی اخیر خود در یک اجتماع دانشجویی گفت، کسب و کارهایی که به خوبی ارتباط برقرار می کنند، حداقل ۵۰ درصد بیشتر از آن هایی که به خوبی ارتباط بر قرار نمی کنند، سود کسب می نمایند. نیاز نیست یادگیری شما به ارتباطات و تجارت محدود شود. تاریخ، سیاست، امور جهان و ادبیات نیز بسیار قانع کننده هستند و شما را به یک رابط و رهبر جالب تر و خوش صحبت تر در فصل آینده تبدیل می کند.

کلید # ۷: به دنبال هدایت معنوی باشید. Hale قاطعانه در مورد نیاز هر فرد برای پیدا کردن قدرت و الهام از یک منبع معنوی و روحانی، در هر نوع از اعتقادات شخصی که باشد، صحبت می کند. گذراندن وقت در مدیتیشن (اندیشه و عبادت)، در مطالعه، در گفتگوی عمیق با رهبران روحانی و الهام بخش و همچنین در عبادت و نماز، فعالیت های درمانی می باشند که برای تمام بخش های یک کسب و کار و زندگی هدفمند، توانایی و قدرت به ارمغان می آورد. توصیه من به همه کارآفرینان این است که زندگی معنوی خود را در سال ۲۰۱۶ غنی کنند. و اگر شما هنوز این کار را انجام نداده اید، پیشنهاد می کنم ۷ کلید مهم و ارزشمند برای زندگی هدفمند خودتان تعیین نمائید. هیچ روزی بهتر از امروز برای شروع وجود ندارد. با تشکر ویژه از Vale Hale برای مثال مادام العمرش (قابل استفاده برای تمام عمر) از این اصول، از یک حرفه ای که رهبری استادانه و ارتباطات را در هر مرحله از این راه با مثال توضیح می دهد.

 

 BlackSysкупити карнизкарта африки физическаяОХРАНА ДОМА

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ