Take a fresh look at your lifestyle.

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

0

دلایلی که شما به یک وب سایت نیاز دارید!

خیلی از ما به فکر راه انداختن وب سایت یا فروشگاه اینترنتی می افتیم. اما چرا؟ فقط برای اینکه دیگران هم به فکر آن هستند؟ چون موفقیت سایت هایی مثل دیجی کالا را دیده ایم؟ نه! از نظر ما این کافی نیست. ما باید جوابی قانع کننده برای خودمان داشته باشیم. باید دقیق تر فواید داشتن یک وب سایت را بررسی کنیم و ببینیم آیا برای کسب و کار ما هم مفید خواهد بود یا نه؟

با این نگاه بود که تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم تا فرصتی داشته باشیم که مزایا و فواید ساختن یک وب سایت را بهتر بررسی کنیم.

چرا پرسیدن سوال “چرا من سایت نیاز دارم” اهمیت دارد؟

استیو جابز با پرسیدن سوال چرا از تک تک بخش های شرکت خود، آنها را به چالش می کشید. از حسابدار گرفته تا مهندس و برنامه نویس، در شرکت اپل با این سوال روبرو بودند. و پاسخ “چون تمام آدم های دیگر همین کار را می کنند” برای استیو جابز کافی نبود. دقیقاً همین نگاه ریشه ای بود که باعث شد اپل از سایر رقبای خودش متمایز شود. همین نگاه که حاضر نبود بی دلیل و فقط به خاطر بقیه، کاری را انجام دهد. به این ترتیب بود که اپل به هر چه وارد می شد، در آن موفق بود.

شما هم وقتی بدانید که فواید و مزایای داشتن یک وب سایت برای شما چیست و چه هدفی را از آن دنبال می کند، قطعاً وب سایتی موفق تر خواهید داشت. به کمک این نگاه ریشه ای، از اشتباهات ما کاسته می شود و شانس موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

چه کسانی به طراحی وب سایت نیاز ندارند

افرادی که به همان روش سنتی پول درآوردن اکتفا کردند و نیازی به توسعه بازار فروش خود ندارند. افرادی که آینده را پیش بینی کرده و مطمئن هستند برای همیشه همین قدر مشتری دارند و مطمئن هستند رقبای آنها در آینده گوی سبقت را در دست نمیگیرند. افرادی نمی خواهند نام و نشانی در بازار اینترنت داشته باشند. این افراد نیازی به طراحی وب سایت ندارند.

همچنین بعضی از کسب و کارها که در اینستاگرام پیج کاری دارند اصلا نیازی به وب سایت ندارند، مانند لوازم ارایش و پوشاک زنانه و زیورالات اما بعضی ها حتما باید در کنار پیج کاری خود، وب سایت هم داشته باشند، در ادامه به بررسی بیشتر این کسب و کارها می پردازیم.

همچنین بخوانید: استراتژی های بازاریابی برای افزایش فروش محصولات از طریق وب سایت

چه کسانی به طراحی وب سایت نیاز دارند

به طور کلی افراد زیر (برای اهداف مختلفی) به طراحی وب سایت دارند:

– افرادی که خدمات خاصی ارائه می کنند

– معرفی محصول دارند ( معرفی یا فروش اینترنتی )

– ایده خاصی دارند (معرفی یا پیاده سازی ایده)

– افرادی که برندخاصی دارند ( برند سازی )

۱- افرادی که خدمات خاصی ارائه می کنند

این دسته از افرادی که نیاز به طراحی وب سایت دارند ارائه کننده خدمات خاصی هستند مثلا نقاش ساختمان , برقکار , آرایشگرها یا در و پنجره ساز و … . این دسته تولیدات یا محصول خاصی ندارند و به اصطلاح خدماتی هستند.

این افراد به دو صورت می توانند سایت طراحی کنند یا خدمات را به صورت آنلاین ارائه می کنند یا به صورت غیر آنلاین انجام میدهند و توی سایت فقط به معرفی خدماتشان می پردازند.

خدمات آنلاین

البته اکثر خدمات امکان ارائه آنلاین در سایت را ندارند. مثلا یک آرایشگر نمی تواند به صورت آنلاین موهای مشتری خود را کوتاه کند یا یک نقاش ساختمان به صورت آنلاین نمی تواند ساختمان را نقاشی کند! درست ولی برخی از خدمات جانبی را می توانند آنلاین ارائه دهند مثلا مشاوره پوست و مو یا یکسری از مقالات و مطالب مفید راجع به خدمات خود را به صورت یک پکیج آموزشی. این خدمات جانبی می تواند هم به صورت آنلاین فروخته شود یا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد.

نکته : لازم به ذکر است محتوای مفید در سایت علاوه بر اینکه اعتبار سایت شما را نزد کاربران افزایش می دهد باعث رتبه دهی گوگل هم میشود. پس این اطلاعات آنقدر هم رایگان نیست!

یکی دیگر از امکانات این است که کاربران در سایت شما فرم درخواست آن خدمت را پر کرده یا به عبارتی رزرو آنلان داشته باشند.

خدمات غیر آنلاین

در صورتی که افراد در طراحی وب سایت نیازی به خدمات آنلاین نداشته باشند، می توانند از طریق طراحی یک سایت شکیل و زیبا به معرفی خدمات خود به کاربران پرداخته و شرایط ارائه خدمات خود را نیز بیان کنند. در این صورت با زیرکی می توانند شرایط و تسهیلات ویژه ای برای کاربران خود ایجاد کنند و مزایای رقابتی خود را واضحا بیان کنند. برای نشان دادن قدرت و اعتبار خود می توانند خدمات یا پروژه های انجام شده خود را به کاربران نشان دهند ( بهتر است همراه عکس و توضیحات باشد). و همچنین در ساده ترین حالت می توانید فقط به نمایش آدرس و تلفن تماس و ایمیل بپردازید تا کاربران به راحتی از طریق اطلاعات تماس شما با شما تماس برقرار کنند.

۲- افرادی که معرفی محصول دارند

این دسته از افرادی که نیاز به سایت دارند افرادی هستند که محصولاتی را می خواهند به فروش برسانند.

  • خرید آنلاین

محصولات می توانند در سایت مستقیما به فروش برسند یا به اصطلاح سایت امکان پرداخت اینترنتی داشته باشد بدین صورت که کاربران وارد سایت شده و پس از مشاهده محصول آنرا سفارش داده و از طریق سایت پول پرداخت کنند و سپس محصول ارسال میشود. این سایت ها غالبا نیاز به اینماد و درگاه بانکی دارند. البته نقش مالیات را هم نباید فراموش کرد.

  • محصولات دانلودی

این نوع محصولاتی هستند که به صورت دیجیتالی ارائه می شوند مانند صوت , تصویر, فیلم و متن. برای این نوع محصولات کاربران پس از پرداخت اینترنتی یک لینک دانلود دریافت می کنند.

  • فقط عکس وتوضیحات محصول

در بیشتر موارد از طرفی به خاطر مسائل مالیاتی یا مشکلات درگاه بانکی و از طرف دیگر عدم اعتماد کاربران برای پرداخت آنلاین , محصولات به صورت عکس و توضیحات و نام محصولات بیان می شوند. کاربر پس از مشاهده محصولات و همچنین تخفیفات و شرایط فروش اگر تصمیم به خرید محصول بگیرد از طریق اطلاعات تماسی که در سایت وجود دارد وارد مذاکره شده یا فرم خرید را پر می کند تا کارشناسان فروششرکت با کاربر درخواست کننده تماس بگیرند.

۳- افرادی که ایده خاصی دارند

افراد دیگری که نیاز به طراحی سای دارند افرادی هستند که صاحب یک استارت آپ بوده یا ایده خاصی دارند. این افراد پس از چکش کاری ایده و مشاوره های پیاده سازی نیاز به یک سایت دارند مثل سایت تخفیفان که از ابتدا یک ایده تخفیف بود و پس نهایی شدن این ایده به صورت یک سایت تجلی یافت.

در مواردی ایده ها سایتی نیستند و مثلا فردی یک لیوان سخنگو اختراع کرده , این دسته هم برای معرفی ایده خود نیاز به سایت دارند.

 ۴- برای معرفی برند

برندها بنا به دلایل مختلفی حتما نیاز به یک طراحی وب سایت زیبا و شکیل دارند تا معرف برند آنها در فضای اینترنتی دارد. دلایل نیاز به طراحی وب سایت برندها:

  • برای تبلیغات در اینترنت

طراحی وب سایت یکی از انواع تبلیغات اینترنتی می باشد و اگر برند یا شرکت سایتی نداشته باشد تبلیغات اینترنتی دیگر هم بی معناست . مثلا اگر سایت نداشته باشند نمی توانند رتبه اول گوگل باشند یا ریپرتتاژ آگهی داشته باشند.

  • داشتن سایت برای کارت ویزیت یا بروشور

بسیاری از شرکت ها نام سایت خود را روی کارت ویزیت یا کاتالوگ های خود حک کرده اندو امروزه شرکت ها یا برندهایی که سایت نداشته باشند از اعتبار خوبی برخوردار نیستند هر چند محصولات و خدمات با کیفیتی داشته باشند.

  • بودن نام برند در سرچ گوگل

اگر برند معروفی هستید که افراد زیادی نام شما را می شناسند پس حتما کاربران زیادی برای دیدن محصولاتتان نام شما را توی گوگل سرچ خواهند کرد. اگر نام شما یا آدرس سایت شما برای این کاربران نمایش داده نشود چه بلایی بر سر اعتبار برند شما می آید!!!

همچنین بخوانید: 3 نکته مهم بازاریابی در طراحی فرم ها و صفحات وب سایت

چگونه باید از تصمیم خود برای ساختن وب سایت مطمئن شوید؟

قبل از هر چیز، ما باید مزایای داشتن یک وب سایت را به دقت بسنجیم، درباره هزینه های آن آگاهی پیدا کنیم و هدف نهایی خود را از ساختن وب سایت ببینیم. با بررسی تمام این موارد، تصمیم گیری در مورد ساختن وب سایت راحت تر خواهد شد و ما مسیر خود را بهتر می شناسیم.

اما شاید برخی مزایای وب سایت باشند که شما هنوز به درستی با آنها آشنایی ندارید. پس در ادامه ۱۱ + ۱ فایده یک وب سایت برای کسب و کارهای مختلف را به شما خواهیم گفت.

چه کسانی به وب سایت نیاز دارند؟۱۱+۱ دلیل برای راه اندازی یک سایت وجود دارد

بگذارید دیگر وقت را تلف نکنیم و شمردن را آغاز نماییم.

1- به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید

داشتن وب سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست. طراحی یک سایت به شما این فرصت را می دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد.

همچنین داشتن وب سایت باعث افزایش ارزش برند شما خواهد شد; کاربران با شنیدن نام شرکت خاصی، برای به دست آوردن اطلاعات در اینترنت جستجو می کنند. اگر شما وب سایت نداشته باشید ارزش برند شما پایین خواهد آمد و اگر رقبای شما وب سایت داشته باشند مطمئنا در مقایسه با شما پیروز خواهند بود. علاوه بر این شما در وب سایت خود می توانید بخشی از هویت برند خود که شامل لوگوی شرکت، رنگ های شرکت، سبک کاری و… را به نمایش بگذارید.

همچنین بخوانید: افزایش ترافیک وب سایت با ۲۷ راهکار موثر

2- مشتریان جدید داشته باشید / کسب و کاری راه بیندازید

طبق آمار، بیش از ۴/۲ میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می کنند. حدودا ۹۰% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از ۵۶ میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + ۷۰ درصد ایرانی ها از اینترنت استفاده می کنند.

تقریبا 90 درصد این کاربران تجربه ی یک بار خرید اینترنتی را داشته اند و یا اینکه حد الامکان برای مطالعه ی خدمات یک شرکت به سایت آن سر زده اند و یا برای رفع نیازمندی های خود از موتورهای جستجو استفاده کرده اند، بدیهی است اگر شما وب سایت نداشته باشید از به دست آوردن این همه مشتری چشم پوشی کرده اید.

این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، ساختن یک وب سایت است. اگر هم که در حال حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وب سایت برای شروع یک کسب و کار کافی است.

چرا به وب سایت نیاز داریم؟3- با داشتن یک سایت شما یک صدا دارید

با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می توانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب سایت، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. می پرسید اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است. وقتی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانه تر به سراغ شما می آیند.

البته، تولید مطلب در سایت، یک مزیت بسیار بزرگ دیگر هم برای شما خواهد داشت. اینکه گوگل کم کم شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و وقتی افراد در زمینه کاری شما جستجو می کنند، آنها را به سمت سایت شما می فرستد.

4- وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است

راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راه اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.

اما در مورد وب سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.

البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینه های نگهداری یک سایت به مراتب کمتر از یک مغازه (یا راه اندازی یک مجله کاغذی) است. اما نقش هر دو را بسیار بهتر بازی می کند و در واقع، کم کم جای آنها را می گیرد.

به علاوه، تجربه نشان داده است که اکثر آدم ها به تراکت ها نگاهی سطحی و سرسری می اندازند و در نهایت آنرا در بهترین حالت به نزدیک ترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابان ها نگاه کنید). بنابرین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی کند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و اگر نتواند شما را راحت پیدا کند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب خواهد کرد. اما با داشتن یک سایت شما یک آرشیو کامل از تمام خدمات و محصولات دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت می تواند به هرچیزی که می خواهد دست پیدا کند.

داشتن سایت باعث می شود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدمات شما راضی باشند به راحتی می توانند وبسایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنها بفرستند و حالا تمام خدمات شما به صورت شفاف در سایتتان موجود است. همین شفاف بودن بهترین تبلیغ برای شماست.

همچنین بخوانید: روش های بهره گیری از فالوئرهای شبکه اجتماعی برای افزایش ترافیک وب سایت

5- به صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشید

یکی از مهم ترین و پرهزینه ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.

داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه روزی، پیام های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه های پشتیبانی است.

6- روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد

داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.

7- روش های تبلیغات خود را گسترش دهید

با داشتن یک وب سایت، شما به روش های تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را می توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده اند.

برای مثال فرض کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل می توانید کاری کنید که هر زمان کسی “خرید انگشتر” را جستجو کرد، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حالا به نظر شما چقدر احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً بسیار بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگر.

علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. می توانید در سایت خود، اقدام به جمع آوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید. و …

8- ایمیل اختصاصی خود را خواهید داشت

زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه ای مثل www.Adsportal.ir داشته باشد، بعد می توانید آدرس های ایمیلی مثل info@Adsportal.ir هم برای خود ثبت کنید. داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، می تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد. پس بهتر است این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید.

9- امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دارد

یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.

البته موضوع وقتی جذاب تر می شود که از یک ابزار حرفه ای برای تحلیل سایت (مثلاً گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است) استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً می فهمید که کاربران از چه طریق وارد سایت شما می شوند، چقدر در آن باقی می مانند، چه مسیری را در سایت شما طی می کنند و چگونه خرید خود را (برای فروشگاه های اینترنتی) انجام می دهند.

10- درخت های این جهان را نجات دهید

تمام شرکت ها، ادارات، فروشگاه ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و …. داشتن یک وب سایت، راهی است برای نجات درخت هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می شوند.

فقط کافی است تصور کنید که شما چه حجم از زمان و هزینۀ خود و جهان را صرف این بروشورها می کنید. بروشورهایی که در نهایت ماندگار نیستند. کمی از فضای کار خود فاصله بگیرید و به آن انبوه جنگل های سرسبزی فکر کنید که با برگه های شما حالا ویرانه اند.

اگر هم نمی خواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن یک وبسایت به راحتی تمام این هزینه ها را می توانید دور بزنید. مشتریان بالقوۀ شما می توانند به طور آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آنها بخواند.

11- ارتباط با مشتریان خود را مداوم و عمیق تر کنید.

زمانیکه مشتریان اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت شما مطالعه می کنند به برند شما وفادار خواهند بود. شما می توانید بازخورد های مشتریان را مطالعه کنید و سرویس بهتری را به آنها ارائه بدهید.

 

برای سفارش طراحی وب سایت کلیک کنید

 

– دلیل آخر را شما به ما بگویید

ما تمام فواید و مزایای داشتن یک وب سایت که به ذهنمان می رسید را با شما در میان گذاشتیم. اما مطمئن هستیم که باز هم می توان در این موضوع عمیق تر شد و حرف های بیشتری درباره وب سایت زد. پس می خواهیم از شما برای کامل کردن این مقاله کمک بگیریم و ببینیم از نظر شما، فایده و سود یک وب سایت در چیست.

کافی است دلیل خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منابع: ماهوووبدکتر علی آبکار

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ