Take a fresh look at your lifestyle.

10 نکته برای پیشرفت روند برندینگ در اینستاگرام

0

چگونه از طریق اینستاگرام می توانیم برندینگ موفق انجام دهیم؟

در این مقاله قصد داریم 10 روش برای بهبود برندینگ در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. بزرگترین راهکار های موجود در رسانه های جمعی برای موفقیت در مطرح شدن به عنوان یک برند، مستلزم رشد مداوم و فعالیت مستمر است.

اینستاگرام می تواند بهترین فرصت برای شما به منظور به دست آوردن این موفقیت باشد. با استفاده از اینستاگرام به راحتی میتوانید به موفقیت های بزرگی در راه رشد و اعتلای شرکت خود دست پیدا کنید. سئو باید یکی از بخش های اصلی استراتژی شما برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی آنلاین باشد، اما باید آماده ی رویارویی با مسائل متعددی نیز باشید.

شاید به دست آوردن موقعیتی که منجر به غلبه بر یکی از برندهای مشهور شود، به آسانی ممکن نباشد. پیشی گرفتن از برندهای مشهور در نتایج جستجوی گوگل و در صفحه ی اول  آن با هزینه ی زیاد و در زمان کم کار آسانی نیست. به این دلیل رسانه های جمعی می توانند یک ابزار بسیار قوی برای برندهای کوچکتر در جهت حضور بیشتر در شبکه های آنلاین باشند. شبکه های اجتماعی بر خلاف موتورهای جستجو مانند گوگل زیاد هزینه بر نیستند. به عنوان مثال، استفاده از یک رسانه ی جمعی مانند اینستاگرام نیاز به بودجه ی زیادی ندارد.

در عین حال استفاده از این رسانه می تواند بسیار موثرتر از گوگل نیز باشد. استفاده از ابزاری مانند آگهی هایی که در این رسانه ها و نیز جاهایی مانند فیسبوک منتشر می شود بدون صرف هزینه ی گزاف ممکن است. بسیاری از برندها در سراسر دنیا از فیسبوک بهره برده اند اما با این وجود در سال های اخیر فیسبوک در مقایسه با اینستاگرام تأثیر کمتری داشته است. در بخش بعد در مورد این مطلب و موضوعات مرتبط با استفاده ی بهینه از اینستاگرام صحبت خواهد شد.

همچنین بخوانید: ۵۰ استراتژی مهم در اینستاگرام برای موفقیت در بازاریابی و برندینگ

چطور از اینستاگرام استفاده کنیم؟

بر اساس آمارهایی که به مقایسه ی فیسبوک و اینستاگرام پرداخته اند، میزان بازاریابی ارگانیک در فیسبوک  بسیار کمتر از این نوع از بازاریابی در اینستاگرام شده است. در زیر ما به نتایج این پژوهش ها اشاره می کنیم. اما ابتدا لازم است که به بیان تعریف بازاریابی ارگانیک یا طبیعی بپردازیم. بازاریابی ارگانیک به معنی ترغیب مشتری ها برای استفاده از خدمات و محصولات شما به طور طبیعی می باشد. بازاریابی مصنوعی در طرف مقابل به معنی  خریداری لینک و ارسال پست برای مطرح کردن برند خود است. هزینه ی بازاریابی ارگانیک کمتر از بازاریابی مصنوعی است و از طرف دیگر اخلاقی تر نیز هست.

نکات مهم برای بهبود برندسازی در اینستاگرامپس از بیان این تعریف ساده، بهتر است به موضوع اصلی خود که بیان مزایای اینستاگرام در جهت اهداف شرکت هاست برگردیم. به طور مداوم آمارهای گوناگونی از برترین شبکه های اجتماعی در فضای مجازی منتشر می شود. بر اساس نتایج آمارهایی که توسط وبسایتهای معتبر درباره ی فیسبوک و اینستاگرام منتشر شده  است:

– آینده ی نزدیک ممکن نیست. بازاریابی ارگانیک در فیسبوک به 63 درصد در طی 4 سال اخیر کاهش یافته است، در حالی که در اینستاگرام، این نوع بازاریابی به 115 درصد در طی این دوره افزایش یافته است.

– درصد کاربران اینستاگرام که درصد کاربران اینستاگرام که به طور مداوم با برندها در ارتباط هستند بیش از دو برابر کاربران فیسبوک می باشد.

– اینستاگرام 58 درصد بیش از فیسبوک دنبال کننده در زمینه ی برندهای بازاریابی ارگانیک دارد.

– تنها 36 درصد از بازاریابان در اینستاگرام حضور دارند در حالی که 93 درصد آنها در حال حاضر در فیسبوک در حال فعالیت هستند. این به معنی وجود فضای بهتر برای حضور برندها در اینستاگرام است.

– از لحاظ مالی، ارزش متوسط سفارش در اینستاگرام بیش از فیسبوک است.

– برندها در فیسبوک تنها به 6 درصد دنبال کنندگان پستها دسترسی دارند، در حالی که برندها در اینستاگرام به تمام دنبال کنندگان خود دسترسی دارند.

رقابت کمتر در کنار مخاطبان بیشتر در اینستاگرام باعث دسترسی بیشتر به مخاطبان در بازاریابی ارگانیک توسط این شبکه ی اجتماعی است. حرکت به سمت استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی یک راهکار هوشمندانه در حال حاضر می باشد.

بنابراین شما به راحتی متوجه شده اید که یک حرکت سریع و تأثیرگذار برای رشد بیشتر با استفاده از ظرفیت موجود در اینستاگرام ضروری است. اگر شما تا به حال از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده نکرده اید، شاید نمی دانید که چطور از این رسانه استفاده کنید. و حتی اگر قبلا از اینستاگرام به این منظور استفاده کرده اید، باید در استراتژی خود تجدید نظر بنمایید.

با توجه به نکته ی مورد اشاره در بالا، چه شما از اینستاگرام استفاده کرده باشید و چه استفاده نکرده باشید، در هر صورت شما نیاز به ایده های جدیدی برای موفقیت در این عرصه دارید. در این متن ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما در این راه به کار برده ایم. نتیجه ی این تلاش ها در قالب چند نکته بیان گردیده است. برای پیروزی در این عرصه نکات مورد اشاره در زیر به شما کمک زیادی خواهد کرد.

برای ایجاد بهبود برندسازی در اینستاگرام تنها به ایجاد یک تصویر خوب بیاندیشید

کاربران فضای مجازی با پی بردن به هویت یک برند، ممکن است خیلی زود واکنش مناسب را نشان دهند. آنها ممکن است خیلی زود به مشتریان همیشگی آن برند تبدیل شوند. برای رسیدن به این دستاورد، شما تنها باید چهار مرحله ی زیر را دنبال کنید:

  1. تصاویری ایجاد کنید که از لحاظ کیفیت و سبک دارای جذابیت بالایی باشد
  2. شمای مورد استفاده باید رنگی باشد و در موقعیت های مختلف به نمایش درآید
  3. اگر از فیلتر استفاده می کنید، مطمئن شوید که از فیلترهای یکسان استفاده می کنید
  4. تصاویر و زیرنویس ها را با نوشته های زیاد شلوغ نکنید.

اگر کار خود را در خلق یک تصویر به خوبی انجام بدهید، برند شما به سرعت شناخته خواهد شد. حتی اگر یک کاربر، فقط نگاه کوتاهی به یک تصویر در حین حضور در اینستا بیندازد، متوجه آن خواهد شد.

می توان برندهای مختلفی را معرفی کرد که فقط با ایجاد یک تصویر جذاب از خود به موفقیت رسیده اند. در بعضی مواقع هر یک از این برندها در هر پست سعی در ارائه ی محصولات خود تنها با یک تصویر ساده کرده است. این تصویر به طرز بسیار هوشمندانه ای مشخصات محصول را به سادگی در معرض دید کاربران قرار داده است.

همچنین بخوانید: اهمیت بازاریابی در اینستاگرام و تاثیر آن در برندینگ موفق

با حضور در فضای آنلاین و حتی آفلاین به وسیله ی تصاویر مهیج که مربوط به ورزشکاران یا مشتریان است، می توان نظر کاربران شبکه های اجتماعی را جلب کرد. امکان استفاده از یک جمله ی ساده اما پرمعنا به عنوان شعار برند شما نیز هست. تنها یک شعار مناسب می تواند به اندازه ی هزارن کلمه سودمند باشد. این شعار در هر رسانه ی جمعی به سرعت توانایی انتشار را دارد و هزاران کاربر در یک زمان کوتاه آن را خواهند دید و به محتوای آن پی خواند برد.

حتی نیازی به ذکر نام شرکت یا برند در شعار هم نیست. در این حالت کاربر با مشاهده ی یک شعار یا تصویر متوجه خواهد شد که محصول از کدام برند یا کدام شرکت است. بنابراین شما باید خلاق باشید و با انتخاب یک تصویر از محصول خود و خلق یک شعار پرمحتوا به هدف خود برسید. راه حل ایجاد تصویر یا شعاری متفاوت و منحصر به فرد می تواند راحت تر از آن باشد که شما فکر می کنید.

در شرایطی که دسترسی شما به منابع محدود است، حتی می توانید به سادگی از تصویری با یک نقل قول از تعریف و تمجید مشتری ها بهره بگیرید. اگر محصول جدیدی دارید،  یک پیش نمایش از محصول که با تلفن همراه خود می گیرید نیز کمک خوبی برای معرفی محصول در اینستا است.

از هر یک از شیوه های گفته شده که برای معرفی خود بهره می گیرید، باید به خاطر داشته باشید که همیشه کیفیت و رنگ مناسب را برای تصویر گرفته شده به این منظور انتخاب کنید. انتخاب تصویری با کیفیت عالی که دارای شمای رنگی مناسبی است، در جلب توجه کاربران شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

بهبود برندینگ در اینستاگرام با استفاده از متخصصین

اگر شما توانایی خلاقیت در تولید تصویر را ندارید یا اگر تصویر تولید شده توسط شما قادر به جلب توجه کاربران نیست، نیاز به کمی هنر و خلاقیت در انجام این کار دارید.

به استخدام یک متخصص رسانه اجتماعی با تجربه ی کافی فکر کنید. یک متخصص می تواند به اقدام برای طراحی یا عکس برداری در جهت موفقیت بیشتر در جلب توجه مخاطبین بنماید. تبدیل دنبال کنندگان رسانه های جمعی مختلق مثل اینستاگرام به مشتریان شرکت شما، با استفاده از متخصصین رسانه های جمعی ممکن است.  البته شاید این امر تنها با تعدادی عکس زیبا میسر نشود و شما نیاز به سرمایه گذاری بیشتردر این زمینه داشته باشید. در هر حال هر چه زودتر به این امر مبادرت ورزید، نتایج آن را بهتر مشاهده خواهید کرد.

سرمایه گذاری بیشتر با به کار گیری افراد مختلف با توانایی های گوناگون باید صورت پذیرد. اگر در حال حاضر یک متخصص بازاریابی دارید که کار خود را به نحو احسن انجام می دهد، به ایجاد تصاویر نو بیندیشید. عکسبرداران می توانند به گرفتن عکس و تصاویر جدید کمک کنند. آنها توانایی ارئه ی تصاویر مناسب برای قرار دادن در وبسایت شما را دارند. متخصص بازاریابی به همراه یک تصویربردار حرفه ای بهتر کار می کند. نه تنها وبسایت شرکت که بلاگ ها و رسانه های جمعی نیز در این حالت بهتر قابل بهره برداری هستند.

پس از یافتن تصویربردار و متخصص بازاریاب به استخدام یک طراح فکر کنید که به شما در نمایش محصولات کمک کند. معرفی خدمات توسط یک طراحی متناسب با نیاز برند شما در راستای اعتلای موقعیت شرکت بسیار کارساز است. برای یافتن طراح و یا تصویربردار نگران نباشید. با جستجو در فضای مجازی سعی کنید بررسی کنید که آیا طراح یا تصویربردار قابلی در محل کار یا شهر شما وجود دارد. خیلی زود خواهید دید که افراد قابلی در زمینه ی طراحی و تصویربرداری آماده ی همکاری با شما در این راه هستند.

نکات مهم برای بهبود برندینگ در اینستاگرام

برای بهبود برندینگ در اینستاگرام از تصاویر خود بیشترین بهره را ببرید

به طور معمول برندها سعی دارند تا پست های مشابهی را در همه ی شبکه های اجتماعی منتشر کنند. بهترین تجربه در جامعه این است که شما خودتان اقدام به فرستادن پیام برای مخاطبان بنمایید. جنبه ی بسیار مثبتی که تصاویر دارند این است که آنها خیلی بیشتر و سریع تر از متن در دنیای مجازی منتشر می شوند.

شما می توانید یک تصویر را انتخاب و آن را در شبکه های اجتماعی مختلف آپلود کنید. بارگذاری همزمان یک تصویر در اینستا، فیسبوک، توئیتر، و بسیاری از شبکه های دیگر به سادگی ممکن است. تصاویر عالی می توانند به عنوان پلی بین شما و مخاطب باشند. با یک تصویر که در شبکه های مختلف انتشار می یابد، شما قادر به چند برابر کردن دسترسی به کاربران در هر یک از این شبکه ها خواهید بود.

همچنین بخوانید: آشنایی با استراتژی های بازاریابی بصری برای برندینگ موفق در اینستاگرام

اگر چه خود شما بهتر می دانید امادر اینجا باید یادآوری کرد که به بهینه کردن تصاویر خود توجه کافی را مبذول نمایید.  برای هر کانال اقدام به تغییر اندازه و مشخصات تصویر مربوطه برای هماهنگی با محیط برنامه ی مورد استفاده را بنمایید. تناسب اندازه ی عکس با محیط برنامه لازم است.

دوباره توصیه می شود که اگر در حال حاضر در شبکه های ارتباط جمعی دیگر مانند فیسبوک یا تلگرام حاضر هستید، باید با یک تصمیم جدید به رقابت در فضای اینستا فکر کنید.

از هشتگ استفاده کنید و برندینگ خود را در اینستاگرام بهبود ببخشید

هشتگ ها تنها برای توئیتر مناسب نیستند، می توان از هشتگ در اینستا نیز به نحو مناسبی برای معرفی برندها استفاده کرد. تعداد هشتگ که در هر پست در اینستاگرام می توان داشت حدود 30 عدد است اما شما باید کمتر از این تعداد هشتگ داشته باشید. 5 یا 10 هشتگ به پست اضافه کنید کافی است. به زودی شاهد عملکرد بهتر پست خود در راستای جذب مخاطب خواهید بود. اگر به تعداد دنبال کننده های خود در اینستا نگاه کنید، شاهد افزایش آنها در در زمان کوتاهی خواهید بود.

از هشتگی خاص برای کمپین خود استفاده کنید و در کنار آن از هشتگ های معمول برای گسترش ظرفیت موجود برای جذب مخاطب استفاده کنید. هر صنفی می تواند از هشتگ مناسب برای خود بهره ببرد. برای فروشندگان املاک برای مثال استفاده از #real-state بسیار مناسب است. برای تولیدکنندگان محتوا نیز گزینه های دیگری مناسب است.

به یاد داشته باشید که حجم استفاده از هشتگ تنها عامل در کسب فالوور یا دنبال کننده در اینستا نیست. استفاده از ابزار جست وجو در اینستا در کنار توجه به  نظر کاربران نیز در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از شرکای مناسب برای بهبود برند در اینستاگرام

مسئولیت پذیری تنها برای رسیدن به یک دنیای بهتر برای زندگی شخصی ما نیست. مسئولیت پذیری راهی برای ارتباط افراد با سلائق مشابه در جهت ساختن دنیایی بهتر برای همه ی اقشار جامعه از جمله اقشار آسیب پذیر است. در این راه شاید نیاز به مشارکت در کارهای خیرخواهانه نیز باشد.

اگر شما محصول بسیار با کیفیتی تولید کرده اید، این محصول ارزش معرفی به جامعه را دارد. شما می توانید به معرفی محصول خود فکر کنید. تمام ابزار موجود که تا به حال مورد بحث قرار گرفت در این جهت قابل استفاده است. مردم با آشنایی با محصول شما به سمت شما رو خواهند آورد. اما کمک به دیگران و مشارکت در کارهای خیر خواهانه نیز در شناخت بیشتر جامعه از شما موثر خواهد بود.

حتی در صورتی که به طور رسمی به مشارکت در سازمان های غیر انتفاعی نمی پردازید، هنوز می توانید به کمک به خیریه و امور مشابه به طور سالانه یا چند بار در طول سال اقدام کنید. تمام این کارها تا دست یافتن به یک برند مشهور که مورد احترام همه ی اقشار جامعه است لازم است.

سعی کنید الهام بخش باشید

شاید جای تعجب دارد که هنوز حتی پس از سالها بازاریابی در شبکه های اجتماعی و پیشرفت در دنیای اطلاعات نیاز به ذکر اهمیت این مطلب است که احساس مخاطب ار اهمیت ویژه ای برخوردار است. مخاطبان شما نیاز به لذت بردن از پست ها را دارند. سعی کنید پست ‎های شما سرگرم کننده  و الهام بخش باشد، به طوری که باعث سرگرم کردن کاربران شود. اگر متن شما الهام بخش نیست، حداقل سعی شما بر مفید بودن پستها باشد. اینستا به شما پیشنهاد و امکان انتشارآگهی را داده و می توانید از این فرصت برای دادن محتوایی سرگرم کننده به مخاطبان استفاده کنید.

همچنین بخوانید: ۴ شاخص مهم در پیشرفت صفحه اینستاگرام یک برند موفق

تشویق دیگران به انتشار پستها برند شما را بهبود می بخشد

در بخش های قبل گفتیم که برای ساختن زندگی بهتر برای همه ی اقشار جامعه در دنیای خود به مشارکت در امور خیریه نیاز است. مشارکت برای کسب نتیجه ی بهتر تنها در امور خیریه و غیر انتفاعی نیست. می توان از جهات دیگر نیز به این مشارکت روی آورد. شما می توانید با مشاغل و برندهای دیگر که به طور نسبی تعداد مشابهی دنبال کننده در اینستا دارند در جهت کسب موفقیت مشارکت کنید. شما برند آنها را به دیگران معرفی کنید. آنها هم به طور متقابل به شناخته تر شدن برند شما کمک خواهند کرد. با این شیوه هر دوی شما به مزایای مورد نظر دست خواهید یافت.

اگر توان صرف هزینه ی بالا را ندارید، راه های موجود برای معرفی برند که نیاز به مقادیر بالای پول دارد شاید مناسب شما نباشد. ایده ی یافتن دیگر برندهای حاضر در بازار بسیار به شما کمک خواهد کرد. ممکن است ان برند از شما مشهورتر باشد. در مواردی که برند مقابل از دنبال کنندگان بیشتری بهره می برد، به آن برند مبلغ مناسبی برای تبلیغ برند خودتان پیشنهاد کنید. این راه بسیار خوبی برای اضافه کردن تعداد زیادی دنبال کننده در زمانی کوتاه است. بدیهی است که باید مطمئن شوید که این برندهای بزرگ با روش موثری اقدام به تبلیغ برند شما بنمایند تا منجر به جذب بیشترین مخاطب شود.

علاوه بر این اگر امکان یافتن برندهای دیگر را در جهت معرفی خود ندارید، امکان پست دوباره ی تصاویر برند شما توسط مشتریان شرکت وجود دارد. اگر مشتری برند شما سعی در پست دوباره ی تصویر مربوط به برند شما کند به معنی رضایت او از خدمات شما هم هست. که این رضایت به خودی خود در یافتن مشتری جدید موثر است.

ارتباط موثر = بهبود برندینگ در اینستاگرام

مهم نیست که شما در چه شبکه ای هستید و از چه پلتفرمی استفاده می کنید. همیشه تلاش در برقراری ارتباط موثر در با گروه های مختلف حاضر در جامعه را داشته باشید. به این منظور در وهله ی اول مطمئن شوید که به نحو مناسب با دنبال کنندگان خود و کاربران شبکه های اجتماعی و به طور خاص اینستا ارتباط برقرار می کنید. همچنین بسیار بهتر است که با تأثیر گذاران در عرصه ی صنعت و افراد دیگر در عرصه های مختلف به طرز صحیحی ارتباط برقرار کنید. آنها را دنبال کنید و از محتوای تولید شده توسط آنها بهره ببرید.

دنبال کردن روزنامه ها و مجله ها نیز در داشتن ارتباط اجتماعی بیشتر کمک کننده است. هرچه بیشتر در مورد مسائل روز بدانید بهتر امکان جذب دیگران را خواهید داشت.

برای بهبود برندسازی در اینستاگرام از لینک استفاده کنید

بر خلاف بسیاری از شبکه ها و سایتهای مجازی، لینک ها در پست اینستاگرام قابل کلیک کردن نیستند. جاهایی که امکان اضافه کردن لینک در اینستاگرام را دارند بسیار خاص هستند. بهترین مکان در بالای صفحه ی اینستا و زیر نام شما است. بسیاری از برندها از این مکان برای قرار دادن آدرس وبسایت خود در اینستا استفاده می کنند. البته باید به فکر تغییر مداوم لینک قرار داده شده باشید. این کار ارزش بیشتری به برند شما می بخشد.

بررسی و اتخاذ تصمیم برای بهبود برندینگ در اینستاگرام

در هر نوع از بازاریابی، تا زمانی که پی ببرید که کدام کار بهترین نتیجه را به دنبال دارد، تمام تلاش ها بیهوده خواهد بود. دانستن اینکه کدام کار نتیجه ی بهتری دارد، نیاز به تجربه دارد. می توان تمام مقالات و نوشته های مرتبط با بازاریابی را خواند اما تنها با تجربه ی کافی است که می توان نتایج بهتری را رقم زد. راه رسیدن به تجربه، تست روش های مختلف برای پی بردن به موثرترین آنها است.

برای تست روش های پیشنهاد شده توسط صاحب نظران در این زمینه، ابزار موجود برای مدیریت رسانه های اجتماعی قابل استفاده است. هر کسی می تواند از این ابزار در جهت آنالیز عملکرد هر روش استفاده کند. با آنالیز مداوم نتایج حاصله از راهکارهای اتخاذ شده می توان بهتر تصمیم گرفت. با گرفتن تصمیم درست در هر زمان به سادگی میتوانید استراتژی مناسب را پیدا کنید.

در این نوشته مباحث مورد نیاز برای صاحبان مشاغل که درصدد استفاده از اینستاگرام برای مطرح کردن برند خود هستند در حد نیاز گفته شد. اگر شما هم میخواهید به مطرح شدن برند خود با استفاده از اینستاگرام بپردازید، از حالا شما ده راهکار برای حضور خود در اینستا را می دانید.

امید ما بر این است که موفق شوید مانند برندهای مشهور حاضر در اینستاگرام دنبال کنندگان زیادی داشته باشید. و با استفاده از نکات گفته شده به تولید محتوای خوبی در اینستاگرام در آینده ی نزدیک دست پیدا کنید.

منبع: ویندوز سنتر

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ