Take a fresh look at your lifestyle.

افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام با 10 راهکار عالی

0

چگونه بازدهی تبلیغات در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

احتمالاً شما نیز تبلیغاتی را در برخی از پیج ها مشاهده کرده اید که بعضاً خوب طراحی و اجرا شده بودند و برخی نیز چندان جالب نبودند و خیلی زود از کنار آن ها گذشتید. اشخاص و کسب و کارها، با اهداف مختلفی تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می دهند. این اهداف می تواند شامل برندسازی، افزایش فالوور، افزایش فروش و … باشد. مهم نیست که هدف شما از تبلیغ چیست، مهم این است که تبلیغ خود را به درستی انجام دهید تا بازدهی لازم را از آن بگیرید.

اما چرا این روزها اینستاگرام برای تبلیغات مناسب است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می دهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست. اینستاگرام به دلیل قابلیت های فوق العاده و تعداد کاربرانی که دارد، می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. تقریباً بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که این نشان دهنده اهمیت اینستاگرام و بحث اینستاگرام مارکتینگ است.

شاید شما در اینستاگرام تبلیغاتی را قرار داده باشید یا اینکه قصد دارید تبلیغاتی را بگذارید. اگر بدون اینکه در این باره تحقیق کنید و نکات مهمی را رعایت نکنید، بعید است که نتیجه دلخواه را بگیرید و تنها پول تان را دور ریخته اید. تبلیغات در اینستاگرام می تواند مثل یک معجزه عمل کند، به شرطی که مواردی را در مورد آن بدانید و اجرا کنید.

در این مقاله می خواهم به این سؤال پاسخ دهم که چطور از تبلیغات در اینستاگرام بیشترین بازدهی را بگیریم؟ می خواهم به شما نکاتی را بگویم که بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید.

راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

۱۰ راهکار برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

در اینجا راهکارهایی را توضیح می دهم که با استفاده از آنها، می توانید تبلیغات اینستاگرامی به مراتب بهتری را قرار دهید. توجه و استفاده از این نکات، می تواند بازدهی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

۱. کوتاه بودن کپشن در تبلیغات اینستاگرامی

یکی از موارد بسیار مهم که بیشترِ تبلیغ دهنده ها به آن توجهی ندارند، کوتاه بودن کپشن یا توضیح مربوط به پست است. در اینستاگرام شما می توانید تا ۲۰۰۰ کاراکتر را درون کپشن قرار دهید، اما این به این معنا نیست که باید برای تبلیغات خود کپشن های طولانی را قرار دهید. چون کاربران در حالت معمول، علاقه ای به خواندن کپشن های طولانی ندارند، چه رسد به اینکه آن پست تبلیغ هم باشد!

پس استفاده از کپشن های کوتاه، می تواند به بیشتر دیده شدن تبلیغ تان کمک کند. در اینجا شما باید سعی کنید توضیح مختصر و مفیدی را در مورد تصویر یا ویدیوی خود قرار دهید تا کاربر، با کلیت کسب و کار یا محصول شما آشنا شود.

 

همچنین بخوانید: ۵۰ استراتژی مهم در اینستاگرام برای موفقیت در بازاریابی و برندینگ

 

۲. استفاده از عکس یا ویدیوی باکیفیت و تأثیرگذار

در این مورد حرف زیاد دارم! چرا باید کسب و کاری که بعضاً چندمیلیون تومان، تنها برای ۱ روز تبلیغ خود صرف می کند، محتوای باکیفیتی را ارائه ندهد؟ منظورم از محتوای باکیفیت، ویدیو یا عکسی است که به عنوان تبلیغ قرار داده می شود. بارها دیده ام که تصاویر بی کیفیت و نه چندان جذابی را به عنوان تبلیغ قرار داده اند.

راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

اگر شما قصد دارید تبلیغی را قرار دهید و بودجه ای را برای آن درنظر گرفته اید، می توانید با هزینه خیلی پایین، تصاویر جذابی را خود آماده کنید. مثلاً می توانید از وب سایت هایی که خدمات گرافیک را ارائه می دهند، بخواهید تا یک تصویر یا ویدیوی جذاب و تأثیرگذار برای شما بسازند. چرا که قطعاً بازدهی تبلیغات شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. معمولاً هزینه طراحی تصاویر چندان بالا نیست.

همچنین تأثیرگذار بودن آن نیز خیلی مهم است. یعنی اینکه باید تأثیر مثبتی را بر روی کاربر بگذارد تا مثلاً ترغیب شود وارد پیج شما شود و در صورت نیاز، پیج تان را دنبال کند.

۳. قرار دادن تبلیغات در پیج های مرتبط (مخاطب هدف)

اما یکی از قواعد صحیح تبلیغات در اینستاگرام این است که تبلیغات، باید در پیج های مناسبی قرار گیرند، یعنی پیج هایی که از لحاظ محتوایی، به پیج شما نزدیک هستند. شما باید مخاطبانی را هدف قرار دهید که احساس می کنید می توانید به آن ها خدمات یا محصولاتی را ارائه دهید یا اینکه آن ها احتمال دارد پیج شما را دنبال کنند.

این مورد را با یک مثالی ساده دنبال می کنیم. فرض می کنیم پیج شما در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت می کند، مثلاً پیراهن تیم های معتبر اروپایی را می فروشید. این مورد را نیز می دانیم که خانم ها کمتر به فوتبال علاقه دارند و معمولاً این لوازم را نمی خرند. کاملاً واضح است که شما باید تبلیغات تان را در پیج هایی قرار دهید که اکثریت مخاطبین آن را، آقایان تشکیل می دهند.

به طور مثال، اگر شما تبلیغات تان را در پیج های روان شناسی و این موارد قرار دهید، به احتمال زیاد نتیجه ای برای شما به همراه ندارد، اما اگر تبلیغ تان را در پیج های ورزشی، مخصوصاً اخبار فوتبال و این موارد قرار دهید، بازدهی فوق العاده ای دارد، چرا که آن ها، به این مسائل علاقه مندند و احتمال دارد پیج شما را دنبال و از شما خرید کنند.

 

همچنین بخوانید: 4 قابلیت مهم و کاربردی اینستاگرام برای اجرای بازاریابی موفق

 

۴. قراردادن تبلیغات در زمان مناسب

یکی دیگر از موارد مهم که در بحث تبلیغات در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، این است که چه زمانی تبلیغات خود را قرار دهید. در ۲۵ آبان ۱۳۹۸، با افزایش نرخ بنزین و اعتراضاتی که صورت گرفت، دسترسی به اینترنت بین الملل به مدت یک هفته به طور کامل قطع شد، یعنی از ۲۵ آبان تا ۲ آذر، هیچ گونه دسترسی برای عموم مردم به اینترنت بین الملل امکان نداشت، تنها برخی از مراکز دولتی و خبرگزاری ها به اینترنت بین الملل دسترسی داشتند.

از ۲ آذر، رفته رفته اینترنت در برخی از استان های کشور وصل شد، اما تنها اینترنت خانگی و همچنان اتصال به اینترنت بین الملل از طریق دیتای موبایل، قطع بود. اما به محض اینکه اینترنت خانگی وصل شد (البته نه ۱۰۰ درصد)، پیج هایی را دیدم که تبلیغاتی را قرار داده اند. برایم جالب بود که چه کسب و کارها یا صفحاتی، تبلیغات شان را به دیگر پیج ها داده اند تا برای شان قرار دهند؟ تعجب کردم از اینکه اینترنت موبایل به طور کامل قطع بود و اینترنت خانگی هم به صورت صددرصد وصل نشده بود، اما افراد یا کسب و کارهایی تبلیغاتی را قرار داده بودند. آیا واقعاً ندیده بودند که دسترسی به اینترنت بین الملل با مشکل مواجه است و درصد بالایی از فالوورهای پیج نمایش دهنده تبلیغ، آن تبلیغ را نمی بینند؟!

راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

با این توضیحاتی که در بالا ارائه شد، فکر می کنم باید متوجه شده باشید که چقدر مهم است که تبلیغ در زمان درستی نمایش داده شود. سعی کنید تبلیغات خود را زمانی قرار دهید که اتفاق بزرگی قبل از آن رخ نداده باشد، چون در این حالت، فضای اینستاگرام بیشتر تحت تأثیر آن اتفاق قرار دارد و امکان دارد تبلیغ شما، چندان دیده نشود. این اتفاقات می تواند شامل زلزله، سقوط هواپیما و مواردی از این دست باشد.

۵. انجام تبلیغات آزمایشی پیش از تبلیغات اصلی

کسب و کارهایی هستند که هر از چندگاهی، کمپین های تبلیغاتی را در اینستاگرام برگزار می کنند و معمولاً هزینه بالایی نیز برای آن پرداخت می کنند. مثلاً کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجی کالا، زیاد این کمپین ها را برگزار می کنند. به طور مثال تخفیف هایی که به مناسبت های مختلف مثل عید نوروز، شب یلدا و … قرار می دهند را به صورت گسترده، در پیج های اینستاگرام تبلیغ می کنند.

اگر کسب و کار شما نیز طوری است که این کمپین ها را برگزار می کنید، بهتر است که قبل از کمپین اصلی، آن را در مقیاس کوچک تر تست کنید. مثلاً می توانید یک هفته مانده به برگزاری کمپین، ابتدا تبلیغ خود را در چند پیج قرار دهید (البته به گونه ای متفاوت، مثلاً از محتوای اصلی استفاده نکنید) تا بازدهی آن را ببینید، اگر بازدهی خوبی برای شما به همراه داشت، از آن در کمپین اصلی خود کمک بگیرید.

۶. از هشتگ های مرتبط با تبلیغ استفاده کنید

استفاده از هشتگ، همیشه یکی از راه های خوب برای نمایش پست در قسمت اکسپلور یا جستجوی اینستاگرام است. هشتگ ها می توانند پست شما را به افراد بیشتری نمایش دهند، به شرطی که از آن ها به خوبی استفاده کنید. اما معمولاً پیج هایی که می خواهند تبلیغ شما را نمایش دهند، حاضر نمی شوند تا هشتگ های زیادی را قرار دهند، چرا که امکان دارد برای پیج آن ها نیز مضر باشد، چرا که استفاده زیاد از هشتگ، حالت اسپم گونه دارد و اینستاگرام از این موضوع اصلاً خوشش نمی آید!

راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

اما می توانید از صاحب پیج درخواست کنید تا حداقل چند هشتگ مرتبط را، درون کپشن قرار دهد تا پست شما بیشتر دیده شود. اما به این نکته مهم توجه کنید که بهتر است همان چند هشتگ، به موضوع تبلیغ، مرتبط باشد.

۷. تبلیغ گونه نبودن تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات شما در اینستاگرام نباید حالت تبلیغ گونه داشته باشد، منظورم این است که کاربر به محض دیدن تبلیغ شما، پی نبرد که این یک تبلیغ است! این مورد خیلی مهم است. احتمالاً تبلیغاتی را دیده اید که کپشن نامرتبی دارند و همینطور آی دی پیج، چندین بار تکرار شده است. در اینجا، مشخص است که آن یک تبلیغ است و معمولاً کاربر، خیلی زود از روی تبلیغ رد می شود و به سراغ پست بعدی می رود.

باید کاری کنید که کاربر، حداقل برای چندثانیه، روی تبلیغ شما توقف کند. برای این کار، قرار دادن ویدیو با یک کپشن مختصر، می تواند خیلی به شما کمک کند.

۸. تغییر محتوای تبلیغ در بازه زمانی متفاوت

اما یکی از اشتباهات فاحش در بحث تبلیغات در اینستاگرام این است که یک محتوا، به عنوان تبلیغ، در بازه های زمانی مختلف نمایش داده شود. یعنی چه؟ احتمالاً تبلیغات تکراری زیادی را دیده اید. تبلیغاتی که حتی بعد از گذشت چندماه، محتوای آن تغییری نکرده است. کسب و کارهایی هستند که باید هر از چندگاهی، تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار دهند. اما برخی از آن ها، همچنان از محتوای چندهفته یا چندماه قبل خود استفاده می کنند.

مثلاً یک ویدیویی را ساخته اند و در مورد یک محصولی صحبت می کنند، اما پس از گذشت چندماه، هنوز هم برای تبلیغات خود از این ویدیو استفاده می کنند. این کار، کاملاً اشتباه است، حتی اگر این تبلیغ، برای بار اول یا دوم بازدهی خوبی داشته است، نباید آن را تکرار کرد، یعنی نباید از محتوای تکراری استفاده کرد. اگر چندبار از آن محتوا استفاده کرده باشید، حالا دیگر درصد زیادی از کاربران، با دیدن ویدیو، می دانند که یک تبلیغ است و به آن توجهی نمی کنند، جز درصد کمی. پس اگر مجبورید که تبلیغاتی را در بازه های زمانی مختلف قرار دهید، بهتر است که محتوای تبلیغات تان را تغییر دهید.

۹. داشتن یک لندینگ پیج مناسب و واکنش گرا

کسب و کارهایی هستند که عمده فعالیت شان از طریق وب سایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده می کنند. این کسب و کارها، زمانی که تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار می دهند، سعی می کنند کاربر را به یکی از صفحات وب سایت شان که معمولاً یک لندینگ پیج است، هدایت کنند.

همچنین بخوانید: ۷ اصل مهم در طراحی صفحه فرود سایت (لندینگ پیج) با نرخ تبدیل بالا

این کار را خیلی راحت می توان از طریق استوری انجام داد، یعنی اینکه لینکی را در پیج نمایش دهنده تبلیغ قرار داد تا کاربر با کشیدن صفحه به طرف بالا، وارد صفحه مورد نظر شود. اگر شما نیز وب سایت دارید و سعی می کنید کاربر را به وب سایت تان هدایت کنید، باید یک لندینگ پیج مناسبی را طراحی کنید. اما نکته مهم تر این است که لندینگ پیج شما یا حتی صفحات معمولی وب سایت شما، باید در اصطلاح واکنش گرا باشد.

واکنش گرا یعنی چه؟ یعنی اینکه وب سایتی که صفحات آن واکنش گرا است، در کامپیوتر یا موبایل به شکل درست نمایش داده می شود. به دلیل اینکه اغلب کاربران با استفاده از موبایل وارد اینستاگرام می شوند، خیلی مهم است که لندینگ پیج شما، برای کاربران به درستی نمایش داده شود.

۱۰. استفاده از CTA یا دعوت به اقدام مناسب

در تبلیغاتی که قرار می دهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. این کار را می توانید در ویدیو، عکس یا کپشن انجام دهید. به این کار دعوت به اقدام می گویند. مثلاً دعوت به اقدام شما، می تواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وب سایت تان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود.

در هر حال، یکی از موارد مهم در تبلیغات اینستاگرامی این است که از کاربر بخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد. فالو کردن پیج تان، کلیک کردن روی لینک در بیو، دیدن استوری و وارد شدن به صفحه هدف و … می توانند به عنوان دعوت به اقدام باشند.

منبع: الفبان

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ