Take a fresh look at your lifestyle.

8 ترند برتر بازاریابی دیجیتالی در سال 2020

0

برترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

دنیای دیجیتال با پیشرفت های سریع فناوری، در حال تغییر است. با این حجم از تغییرات می توانیم انتظار تحول دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ را نیز داشته باشیم. با پیدایش مشاغل تازه و دیجیتالی شدن مخاطبان در تعامل با وب سایت ها و اپلیکیشن ها، روند بازاریابی نیز تغییر کرده است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

اگر می خواهید که از جریان جا نمانید، خوب است که این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در ادامه ۸ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ که انتظار می رود بیشتر مورد توجه قرار گیرند، آورده شده است:

۱- گسترش استفاده از جستجوی صوتی

انتظار می رود با گسترش استفاده از جستجوی صوتی که در حال حاضر ۲۰ ٪ از جستجوها را به خود اختصاص داده است، کسب و کارها بیشتر به آن توجه کنند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی روبه فزونی خواهد گرفت و تغییری گسترده را پدید می آورد. جستجوی صوتی یک قابلیت مفید است که صدا را از میکرفون دریافت می کند و بعد از پردازش، معادل متنی آن را ارائه می دهد.

هوش مصنوعی گوگل روز به روز در دریافت و ارائه، بهتر عمل می کند. این روند بی شک در SEO نیز تاثیر می گذارد.

بنابراین بهتر است که تمامی کسب و کارها سایت خود را مناسب با این جستجوی جدید راه اندازی کنند و این مهم، نیاز به درک درست این مفهوم دارد که ما آن را در مقاله ای جداگانه بررسی می کنیم.

اما کافیست بدانید که جستجوی صوتی قطعاً در رتبه بندی در گوگل تاثیر خواهد داشت و بر همین اساس بر فروش شما نیز موثر ست.

بیشتر بخوانید: ۴ مورد از مهم‌ترین ترندهای تبلیغات درون برنامه ای و تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۲۰

۲- دقت در اینفلوئنسر مارکتینگ

در طی چند سال گذشته، به ویژه در رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ روند رو به رشدی داشته است.

با توجه به ظهور اینفلوئنسرهای جدید و افزایش تعدادشان، باید حواس تا باشد که کدام را انتخاب می کنید. موجی که علیه این اینفلوئنسرها شکل گرفته می تواند روند منفی در کار شما داشته باشد.

بنابراین خیلی باید دقت داشته باشید و دیگر نمی توانید مانند گذشته تنها ملاک تان را اینفلوئنسر قرار دهید.

خوب است با کسانی همکاری کنید که واقعا حرفی برای گفتن داشته و دانش این کار را فرا گرفته باشند.

این روش اگر به درستی انجام شود، می تواند یک روش مقرون به صرفه باشد. اما اگر به خوبی انجام نشود ممکن است روند منفی نیز برای شما به همراه داشته باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

۳- تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتمادتر

کاربران از رسانه های جدید، از تبلیغات و محتوای دروغ خسته شده اند. دیگر تحمل ندارند که شما برای محصول تان هزاران خواص اعجاب انگیز نام ببرید و آنها را وادار به خرید کنید. از صفت هایی مانند بهترین، جدیدترین و خاص ترین گریزان اند. با توجه به این مخاطبان بدبین و رو به رشد، که همه تبلیغات را تقلب می پندارند باید بسیار هوشمندانه و البته صادق عمل کنید. اصالت مهم است، این را فراموش نکنید.هرچقدر محتوا واقعی تر باشد تاثیر مفید تر و بیشتری بر روی مخاطب می گذارد.

بیشتر بخوانید: چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ و چگونگی تکامل آن تا سال 2020

۴- تمرکز بیشتر بر تبلیغات محلی

در سال های اخیر تبلیغات محلی رو به فراموشی رفته است. فراموش نکنید که منطقه جغرافیای برای مخاطبان مهم است. اگر در شهر بزرگی مثل تهران زندگی کنید، کاملا اهمیت این موضوع را درک می کنید. افراد ترجیح می دهند در محله خودشان به آرایشگاه بروند و یا خرید کنند. تبلیغات محلی برای شما مشتریانی واقعی فراهم می کند به این معنا که آنها لوکیشن شما را می بینند و همان لحظه با شما تماس می گیرند. در فضای اینترنت روزانه صدها تبلیغ، مانند تبلیغ شما وجود دارد و مخاطب نمی داند که باید کدام را انتخاب کند و یکی از مواردی که می تواند باعث انتخاب شما شود، موقعیت مکانی شما است.

۵- ساخت تجربه کاربری فوق العاده

داشتن تجربه کاربری خوب، همان چیزی است که افراد را برای بار چندم به سوی سایت شما می کشاند. نظارت بر این مورد می تواند یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۰ باشد.

۶- نگذارید که فراموش شوید

این مورد بسیار ساده است. از دل برود هرآنکه از دیده برفت. این قانون در تبلیغات نیز صدق می کند. اگر شما برای مدت طولانی غیب شوید و از چشم مخاطبان و مشتریان پنهان بمانید به راحتی از یادها می روید.

هر فرد به طور متوسط ​​روزانه ۱۰۰ بار تلفن خود را چک می کند، تصمیمات در لحظه گرفته می شوند بنابراین جلوی چشم مشتریان باشید.

برای پیشرو بودن در دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ می توانید از روش های بسیاری بهره بگیرید. برای مثال ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی، اس ام اس مارکتینگ، حضور درست در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای منظم، مفید است که در مقاله ای دیگر به طور کامل هر کدام را شرح می دهیم.

بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2020 چگونه خواهد بود؟

۷- برای مخاطب عادی نشوید

چند بار تبلیغ تخفیف برندهای گوناگون را دیده اید اما به راحتی از آنها گذشته اید؟ همیشه در تخفیف بودن، یکی از ترندهای سال ۲۰۱۹ است که نمی توان گفت همیشه نتیجه خوبی داشته است. نگذارید این اتفاق برای برند شما بیفتد. اینکه مدام در تخفیف باشید، از ارزش برند شما می کاهد. افراد باید قدر تخفیف های شما را بدانند. نباید اجازه دهید که برای شان عادی شوید. مشتری باید بداند که پیشنهاد شما یک شانس با ارزش است و هر لحظه ممکن است از دست برود.

بازاریابی دیجیتال

8- ارسال پیامی صمیمانه و به دور از تبعیض

در سال ۲۰۱۹، شاهد کمپین های برندهای بزرگ با تمرکز واقعی بر برابری جنسیتی، نژادی و غیره هستیم.

برندهایی که به اندازه کافی اعتماد به نفس و هوش دارند، از این ترفند در سال آینده نیز بهره می گیرند و  اختلافات جنسیتی و تابو پیرامون مسائل جنسی را محو می کنند.

اگر برای حیوانات ارزش قائل باشید، دغدغه محیط زیست را داشته باشید و تلاش تان را برای از بین بردن نابرابری جنسیتی ادامه دهید، تا همیشه در ذهن مخاطبان خواهید ماند.

نتیجه گیری

فراموش نکنید که ما نمی توانیم به صورت دقیق، ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی کنیم ، اما با توجه به اتفاقات امسال، می توانیم تا حدودی خودمان را برای سال جدید آماده کنیم. در سال آینده، می بینیم که پیش بینی ها تا چه اندازه درست از آب در می آید.

منبع: آترون

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ